Tor
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Me :)

So, I didn't properly introduce myself yet...Here goes.

Ik ben afkomstig vanuit engeland maar woon in nederland al 17 jaar. Wel wisselende ervaringen hier gehad maar dat gebeurd overal natuurlijk. In het algemeen vind ik nederland een leuk land en de mensen heel leuk. Ik heb ook nog een nederlandse man en wij zijn 2 jaar geleden gaan trouwen. Wij wonen nu in Hilversum.

Ik werk fulltime en dat bevalt erg goed. Ik zit jaren te worstelen aan mezelf en heb vaak therapie gedaan om wat inzicht te krijgen maar dit heeft alleen geleid naar enkele misdiagnosis. Dus ik ben ermee gestopt. Wel is het vaak tegen me gezegd dat ik HB ben maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit echt wist wat dit echt betekende.

In oktober 2016 had ik een diagnose gekregen voor ADHD maar ook van HB (PSYQ). Met verder onderzoek zie ik dat de symptomen min of meer hetzelfde zijn dus heb me hier aangemeld om meer informatie te krijgen over HB. Ritalin doet niets bij mij dus ik slik het niet. Ik heb al mijn psychiater verandert omdat ik voelde dat de eerste me echt niet serious had genomen. (ik: 'Ritalin verandert niets en ik krijg ook nog hoofdpijn van'. Hij: Nee dat kan niet' WTF!!! Ik voelde me zo totaal afgeraffeld door hem. Hij zei ook 'je hebt toch geen symptomen?' WTF voor de 2e keer. Waarom zit ik dan hier in godsnaam meneer, als ik geen last van hebt? Shocking.

So I'm here to find out more - en ik heb ook veel aan. Thank you all for sharing your stories & for your honesty and openness.

Groeten, Tor

redhairedman
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Re: Me :)

Welcome welcome!! Psychiaters en psychologen, misdiagnoses.. veel over te zeggen! Vervelend dat jij ook negatieve ervaringen hebt gehad in de GGZ! Ik wens je veel succes met je zoektocht naar antwoorden! Ik hoop voor je dat je veel aan het forum hebt en anders is een bijeenkomst ook zeer aan te raden!!

Anyways, a warm welcome to you!!

Verstuurd vanaf mijn S56 met Tapatalk

Tor
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Redhairedman - Thanks so much for your welcome :)

Idd, ik lees veel vergelijkbaar verhalen. Goed dat wij elkaar kan steunen via dit geweldig site maar toch echt verschrikkelijk dat misdiagnosis zo (en veel TE) vaak gebeuren.

Ja de bijeenkomsten - ik ben er zeker bij hoor :)

Groeten, Tor

Selah
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Hey Tor,

Leuk je ook op het forum te zien!
Ik had je verhaal al gehoord doordat we gisteren even gechat hebben.
Hopelijk vind je hier je plek en mag je merken dat je ergens thuis mag komen.

Groetjes,

Selah
Concordia civium murus urbium
(Harmonie onder haar bewoners is de dikste muur van elke stad)

Tor
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hey Selah,

Drankje! :)

Trouwens, had je mijn bericht gekregen op de chat vanochtend? Ik was de verbinding kwijt gisteravond :( Sorry - I didn't mean to leave so abruptly!

Selah
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Tor schreef:Hey Selah,

Drankje! :)

Trouwens, had je mijn bericht gekregen op de chat vanochtend? Ik was de verbinding kwijt gisteravond :( Sorry - I didn't mean to leave so abruptly!
Hey Tor,
Nee helaas niets ontvangen.
I didn't think you where tired of speaking to me. ;)
Het is een nieuwe dag met nieuwe kansen.
Concordia civium murus urbium
(Harmonie onder haar bewoners is de dikste muur van elke stad)

Tor
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hey Selah,

We've had quite a few internet connection issues recently...and it was fairly windy here the last days. Mischien daarom...

Nee, ik vond ons gesprek erg leuk idd!!

Eekhoorn
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Welkom Tor!
Leuk om je zo the zien switchen tussendoor Nederlands en Engels. Ben ik eindelijk niet de enige met die gewoonte ;)
Hyphenated
Non-hyphenated ...
How ironic :-D

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

:mrgreen: grappig Tor.
Ik heb juist 16 jaar in Engeland (Ipswich ,Suffolk) gewoont dus mijn hele jeugd va
n 9-24 en daar op school gezeten.
Dus dat geswitch tussen engels en nederlands is mij absoluut niet vreemd.
Sterker nog wij hadden thuis een soort eigen taaltje . Begin te vragen of je koffie wil,yes make mine 2sugars

Een buurman hier in de straat is Engels en ik vind het ook leuk om met hem half half te kletsen en zijn dochtertje spreekt engels met Daddy en nederlands met Mama.
Mijn zoontje speelt daar ook graag en kan ook al goed engels .
Mijn kinderen zijn niet 2talig opgevoed maar wel veel engels ivm engelse stiefopa.
t !!!@#$???

Tor
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hey Eekhoorn en Nathalie,

Wij hebben maar 1 regel met taal hier thuis: 'I sentence, 1 language'. Haha helaas lukt het ons nooit. Mijn man is een nederlander maar naar 4 jaar samen met mij, zit 'ie ook de hele tijd te switchen. Grappig dat we're not the only ones :) Ik kan helaas echt niet zeggen dat ik 'tweetalig' bent. Misschien in de toekomst maar ik geloof niet dat het gebeurd. Ik woonde mijn eerste 24 jaar in engeland (zonder jullie taal te leren natuurlijk) dus mijn moedertaal blijft zoals het is, denk ik!

Nou, leuk jullie kennis te maken & van jullie te horen!

Tot snel weer!

Groeten,

Tor

Terug naar “Introductie”