Hey
Misschien staat er hier al ergens iets over geschreven maar weten er hier meer mensen iets over Epilepsie?
Ik ben namelijk vorige week te weten gekomen dat de man die ik trouwde in 2012 epileptische aanvallen kreeg als kind...
En we ja ik ben nog beetje van uit mijn doen... Dus pieker, pieker...
Natuurlijk komen er dan ook allerlei herinneringen terug boven van vreemde voorvallen die we beleefd hebben, maak ik associaties en leg verbanden. Maar het is onbespreekbaar, hij mag niet weten dat ik het weet en het is een groot familiegeheim...
Hij is o.a. heel geobsedeerd door de hersenen van onze dochter... Onze ruzies gaan over haar hersenen!
Hij wil ook niet dat ze iets met brood of koolhydraten of suikers eet ze is 3... Ze moet brainfood eten. Liefst zoveel mogelijk proteïne. Als ze pas geboren was en ik waste haar in een kinderbadje van 37° Celsius dus body temperatuur en het was winter ook. Zei hij iedere keer dat ik haar hersenen verbrande. Ooit mailde hij me dat ik haar op 18°C moest wassen. Ook zei hij dat ik haar vergiftigde als ik borstvoeding gaf...
Nu dacht ik misschien wil hij gewoon voorkomen dat ze het ook krijgt. Er blijkt namelijk zo een dieet voor kinderen te zijn dat helpt tegen Epilepsie (Ketogeen dieet) en het lijkt erg op wat hij zegt dat ik haar wel en niet mag geven... Maar ik kan het hem niet rechtstreeks vragen of het daar mee te maken heeft?
Ook werd ik eens wakker van het geluid dat hij maakte en zag ik dat hij achter het bed op de grond lag te slapen! Ik snapte het niet en vroeg hem waarom slaap je daar... Het is blijkbaar normaal...
Of ooit hadden we afgesproken elkaar te ontmoeten op een bepaald adres een bepaalde straat en nr en ipv van op het voetpad te staan aan dat huis stond hij in het midden van de straat op een grote steenweg te wachten op de plaats waar de tram rijd zeker voor een half uur. Er was zeker geen weg voor voetgangers. Dat was zo vreemd... Plots zag ik hem daar zo verdwaast staan. En toen was hij boos dat ik niet op tijd was terwijl ik er wel stond maar hem niet had zien staan...
Heel veel gepieker dus bij mij! En opzoekingen om het te begrijpen... Ik was al jaren op zoek wat er toch maar aan de hand zou kunnen zijn. Het maakt me verdrietig... Ook dat het onbespreekbaar is...
Groetjes!