Euh, nee.
Ik heb geen idee wat dat is eigenlijk xD
Ik heb een document geschreven van 20 pagina's lang. Het is een beetje lastig mijn gehele theorie op een forum te plaatsen ^^
Of hypotheses eigenlijk, sorry als ik dit verkeerd zeg haha
Maar goed, ik ben heel blij dat je met mij hierover discussieer. Dit is wat ik zoek, een sparringpartner.
Niet iemand die me theorie de grond in boort, maar iemand met de juiste kennis om mijn theorie aan te vullen op de plekken waar ik niet genoeg kennis heb omdat ik een leek ben.
Zie het een beetje als Darwin, heel veel dingen die hij zei klopt geen bal van, simpelweg omdat hij geen kennis had over bijv. RNA of DNA
Ik denk juist omdat ik weinig kennis heb ik misschien wel "Out of the box" kan kijken op dit onderwerp, daarnaast heb ik een immense interesse naar informatie.
Informatie, informatie, informatie.. Heel de dag is alles bij mij informatie.
Ik denk ook dat alles in ons universum alleen maar uit informatie bestaat, ( klein ) beetje matrix achtig idee eigenlijk.
Wat is informatie?
Stel je is voor dat ik een begin initialisatie maak van een 2d wereld waar alles bestaat uit de kennis van;
-x coördinaat
-y coördinaat
-de Staat
Alles bestaat uit die 3 stukken informatie
Een giga array met daarin allemaal arrays die weer bestaan uit die 3 stukken informatie.
Dan vervolgens heb ik een rekensom die ik daarop los laat en dan begint die eerste initialisatie te groeien.
Laten we die eerste initialisatie de 2d variant van een big bang noemen van 1 van de oneindig aantal ( 2d ) universums.
De rekensom heeft bepaalde regels voor dat universum opgesteld die de staat van elk punt kan aanpassen.
Bestaat dit punt, of bestaat het niet?
Wat je krijgt is een ontploffing van informatie die zich afspeelt in een ruimte die geen grenzen heeft ( infiniteit )
Maar de informatie die ontploft is niet oneindig, dit stopt.
Dit is waar mijn theorie anders is dan bijv. de snaartheorie.
Ik kan niet verklaren wat er gebeurt in het universum, dit kan van alles zijn aangezien dit oneindig is.
Er zijn een oneindig aantal universums, dit is dus ook helemaal niet relevant.
Maar, ik kan WEL bosons, leptons of quarks verklaren en hun gedrag.
Of gluons ( en daarbij dus sterke kernkracht )
Nog sterker, ik creeer ze zelf xD
Nog sterker zelfs, ik heb ze gezien en bestudeerd, want alles wat ik hierboven noem heb ik al helemaal uitgewerkt.
Ik kan ook verklaren wat tijd is in dit geval, een berekening van informatie.
Of waarom een deeltje terug de tijd in gaat om zijn gedrag aan te passen op het moment dat hij bevestigd word.
Ik kan verklaren wat er uiteindelijk gebeurt met ons universum, wat de eindstaat is.
Ik weet alles van dit universum af, BEHALVE wat er zich in speelt.
We kunnen wel een snapshot nemen en deze naar onze 3d wereld brengen en bestuderen.
Maar om hier bijv. intelligentie ( wat natuurlijk gewoon mogelijk is ) als een snapshot uit te krijgen hebben wij zo ontzettend veel tijd en rekenkracht voor nodig. Maar goed, theoretisch gezien

.
Het mooie is, die rekensom is niks anders dan regels waar dit 2d universum zich aan moet houden. Je hebt alleen maar rekenkracht nodig om het te laten bestaan. Maar het bestaat ook als je de rekenkracht niet heb.
Wat is bestaan?
Dat is waar het op neer komt, alles werkt zo samen tot in de aller kleinste puntjes omdat; als dat het niet deed de eerste initialisatie niet had uit kunnen groeien tot iets waarbij ik nu dit bericht aan het tikken ben op dit forum.
En aangezien er een oneindig aantal initialisaties zijn, waarom niet? xD
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.