Herken iemand dit ?
Ik ben even met deze dingen aan de gang gegaan in wanneer deze optreden, want in het normale leven in gewone contacten heb ik dat niet.
Ik ben na enige bekijken in welke gesprekken deze optreden en dat zijn heel vaak de oordelende persoonlijkheden die oordelen zonder denken.
Dan hoor ik dingen die mij dan raken dan gaat er door mijn hoofd gelijk "Zie je wel ze begrijpen je niet" "Ik weer" "zeg maar niks je doet toch alles fout"
Ik snap dat dit ook een onderdeel is van mijn zelfbeeld daar ben ik ook van bewust maar het is zo lastig in de praktijk met mensen die "autoriteiten zijn"
Als kind altijd geleerd dat iemand met "autoriteit" altijd gelijk heb (was dat maar waar

Misschien heeft er iemand een tip of hack om dit te voorkomen het is een lastig probleem voor mij, want dit remt mij zo af in ontwikkeling en zelf vertrouwen.
Dus vanuit het irrationele denken ga ik heel slecht in de communicatie zitten waardoor ik mijn doel wat ik wil behalen niet te behalen is.

Pragmatisch is dat ik in de conversatie de draad kwijt raakt in wat er word gezegd.
Volgens de DSM.
A. Een sociale communicatiestoornis is een beperking in de pragmatiek (toepassen van taalgebruik in de sociale context) en wordt gediagnosticeerd op basis van de moeilijkheden in het sociaal gebruik van verbale en non-verbale communicatie in de natuurlijke leefomgeving, die de ontwikkeling van sociale relaties en het begrip over en weer negatief beïnvloeden en niet kunnen worden verklaard door beperking op het gebied van de grammatica en woordstructuur of door verstandelijke beperking.
B. De verminderde sociaal-communicatieve mogelijkheden leiden tot functionele beperkingen op het gebied van effectieve communicatie, sociale participatie, leerprestaties en beroepsuitoefening (op één of meerdere van deze gebieden).
C. Er mag geen sprake zijn van een autismespectrumstoornis. Een autismespectrumstoornis heeft per definitie communicatieproblemen op het gebied van de pragmatiek, maar heeft daarnaast ook beperkte en herhalende patronen van gedrag en interesses en activiteiten als deel van het autismespectrum. Daarom moet een autismespectrumstoornis worden uitgesloten voordat een sociaal communicatieve stoornis wordt gediagnosticeerd.
D. Symptomen moeten vanaf de vroege kindertijd aanwezig zijn (maar kunnen pas goed duidelijk worden als sociale eisen de beperkte communicatieve mogelijkheden overschrijden). < aangezien het bij enkel voorkomt in trigger (oordelen) is het dus geen altijd aanwezige probleem.
Ik heb als kind heel veel problemen gehad en foute overtuigingen die mij tot in de kern raken van mijn zijn.
Ik ga niet heel mijn jeugd uitleggen maar het is het grootste denkfout van mensen die oordelen op afkomst waar je mee omgaat ben je dus oordelen naar dat.
Simpel bestaat je familie uit Anti sociaal dan moet jij het ook wezen want.... Oordeel. Ik ben nogal een vreemde eend in de familie

Is dit een betere uitleg.