Susu

Re: Nieuwe poging tot studeren, ditmaal met coach

Hallo wilco,

Hartelijk dank voor uw reactie. En uw openheid en oprechtheid! Ik voel uw eigen emoties tussen de regels. Ook voor die van uw kinderen heb ik begrip. Ik kan me voorstellen hoe het uw dochter zich nu waarschijnlijk moet voelen. En ontzettende chaos in haar binnen die zij - inderdaad - zonder professionele hulp niet meer kan leren, om te reguleren.

Uw eigen kant, uw eigen emoties kan ik erg goed begrijpen: Je wilt er voor je kinderen zijn en je ziet dat het van alle kanten mis gaat, en dat zelfs instanties van jeugdzorg intrappen op de moeder van uw kinderen, en uiteindelijk uw kinderen zelf!

En, inderdaad: U heeft al HEEL ERG VEEL moeten zien te overleven!

Mag ik aan u vragen hoe u met uw eigen emoties omgaat op dit moment? Heeft u iemand bij die u zich veilig voelt en die uw emoties en uw zorgen begrijpt?

Wat uw opleiding betreft: Neem eerst de tijd voor uzelf! First things first! Zorg eerst voor uzelf en uw kinderen! De opleiding komt later nog!
En heel veel sterkte en kracht toegewenst!
Laat weer iets van u horen!

Susu

Re: Nieuwe poging tot studeren, ditmaal met coach

Hallo nogmaals, wilco,

Weer een onderbreking tussendoor - deze keer iemand die net binnenkwam toen ik aan het typen was...

Ik ben - na het nogmalige doornemen van uw post en de reacties daarop van deadlyke - ook erg innerlijk aan het koken geraakt.

Over hoe de GGZ met het resultaat van de IQ-test van uw dochter om was gegaan. Hoe dom of blind of zelfingenomen kan je als hulpverlener in een dergelijke situatie nog zijn? Ik heb vaak de indruk dat - hoe hoger het iemand binnen deze maatschappij heeft gebracht - deze mensen dan of autisten of narcisten of eeuwige 'ja-zeggers' moeten zijn die aan alles en iedereen een sch...t hebben. Bij de elke vorm van geweten en elke vorm van zelfinzicht en zelfreflectie t o t a a l ontbreekt!

Zoals in uw geval, en in het geval van hoe deze mensen uw kinderen hebben miskent (als ik dit zo tot uitdrukking mag brengen).

Ik moet weer even zelf tot rust komen. En ga nu een wandelingje doen.

Voor vanavond iig wil ik u toewensen dat uw rust terug kan keren in uw hoofd. Dat stel ik mij vooral voor als ik uw berichten lees: Dat het in het hoofd van u alsmede in die van uw kinderen enorm druk moet zijn. Dat bedoelde ik eerder ook met het woord 'chaos' ivm uw dochter.

Wilco oudshoorn
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Re: RE: Re: Nieuwe poging tot studeren, ditmaal met coach

Susu schreef:Hallo nogmaals, wilco,

Weer een onderbreking tussendoor - deze keer iemand die net binnenkwam toen ik aan het typen was...

Ik ben - na het nogmalige doornemen van uw post en de reacties daarop van deadlyke - ook erg innerlijk aan het koken geraakt.

Over hoe de GGZ met het resultaat van de IQ-test van uw dochter om was gegaan. Hoe dom of blind of zelfingenomen kan je als hulpverlener in een dergelijke situatie nog zijn? Ik heb vaak de indruk dat - hoe hoger het iemand binnen deze maatschappij heeft gebracht - deze mensen dan of autisten of narcisten of eeuwige 'ja-zeggers' moeten zijn die aan alles en iedereen een sch...t hebben. Bij de elke vorm van geweten en elke vorm van zelfinzicht en zelfreflectie t o t a a l ontbreekt!

Zoals in uw geval, en in het geval van hoe deze mensen uw kinderen hebben miskent (als ik dit zo tot uitdrukking mag brengen).

Ik moet weer even zelf tot rust komen. En ga nu een wandelingje doen.

Voor vanavond iig wil ik u toewensen dat uw rust terug kan keren in uw hoofd. Dat stel ik mij vooral voor als ik uw berichten lees: Dat het in het hoofd van u alsmede in die van uw kinderen enorm druk moet zijn. Dat bedoelde ik eerder ook met het woord 'chaos' ivm uw dochter.
Dankje voor je lieve feedback.

Ik ben er ook druk mee maar ik weet alles gaat goed komen met hun ik rust niet voor ik ze heb laten groeien tot geweldige mensen.

Met mijn dochter heb ik het meeste werk te verrichten en ik ben blij dat ze mij volledig vertrouwd dus ik kan haar goed confronteren met haar gedrag en hoe ze naar de wereld kijkt.

Ze weet ook dat een masker bij mij niet werkt dus tegen mij is ze gewoon mijn lieve dochter maar ze heeft problemen met haar emoties te tonen in het openbaar bang om gekwetst te worden opnieuw door andere mensen.
Dus is ze heel erg sarcastisch en heel zwart wit in denken en iedereen is dom en ze manipuleert mensen voor de lol.

Dus ik ga met haar aan de slag een juiste hulpverlener te vinden die haar voorop stelt en niet de ettiketen.
Maar het blijft lastig in deze wereld een hulpverlener zoeken die ook een goede EQ heeft. Dat ontbreekt nogal in de GGZ ben ik al achter.

Maar ik geef niet op ik weet ik kan er een vinden met de tijd en zal ook de nodige dingen zelf doen in wat ik heb geleerd in mijn ervaring door lezen en kennis opnemen door mensen te lezen.

Uiteindelijk zal ze een keer ook weten dat ze echt slim en het juist gebruiken.

Een vader met een missie.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Terug naar “HB en studie”