Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: HB en gevaarlijke online challenges

Freerider schreef:
za 24 jun 2017, 13:54
Of HB er iets mee te maken heeft zal onduidelijk blijven, tot er nader onderzoek naar komt. Wat opviel was dat anderen die dit gedaan hebben er meerderen HB waren. En om zoveel gevallen gaat het niet.
Heb je daarvoor een link of bron?
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

Freerider
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Re: RE: Re: HB en gevaarlijke online challenges

Tinus schreef:
Freerider schreef:
za 24 jun 2017, 13:54
Of HB er iets mee te maken heeft zal onduidelijk blijven, tot er nader onderzoek naar komt. Wat opviel was dat anderen die dit gedaan hebben er meerderen HB waren. En om zoveel gevallen gaat het niet.
Heb je daarvoor een link of bron?
Pm.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Normal is not the norm,
It's just a uniform...

- Delain, We Are The Others

Stefan
Beheerder
Beheerder

Re: HB en gevaarlijke online challenges

Tinus schreef:
wo 21 jun 2017, 23:34
Daar is uiteraard uitgebreid onderzoek naar gedaan.... in de vorm van anekdotes.

HB is blijkbaar de nieuw epidemie na ADHD en autisme. Men spreekt tegenwoordig ook al van een toename van het aantal hb-patienten in de bevolking van 2% naar 10%.
Hoe meer ik hierover lees, hoe erger het lijkt te worden. De media gebruikt alles wat ze niet binnen 2 minuten kunnen weerleggen en "onderzoeken" worden slordig gedaan, en als je ook maar even sceptisch gaat kijken, veeg je veel "resultaten" zo van tafel. Dat geldt voor dingen zoals het percentage hb-werklozen (ps; pijnlijk gebrek aan zelfkritiek wat ik daarna zag), maar ook voor dingen zoals armoede en IQ.

Je kunt het ook helemaal omzeilen de discussie: afwijken van welke norm dan ook geeft isolatie van een groep. Dat gebeurt overal, zelfs hier.

Ik heb ook iets tegen "schuld". Daar heb je helemaal niks aan, schuld. "oorzaak", daar kan je naar kijken. Veel mensen weten überhaupt het verschil niet te duiden.
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell
http://quoteinvestigator.com
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases

Terug naar “Discussies en gedachtenwisselingen”