Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volgens mij zijn HB'en wel vaak onzeker en angstig en daar hoort verhoogd zelfbewustzijn dan weer wel bij... Ik snap wat je bedoelt iig, hier ook van de controle en overbewust zijn van mijn eigen houdingEekhoorn schreef:Mijn ervaring is dat overbewust-zijn niet behulpzaam is bij 'handelingen'. En ook dat het loslaten van overbewust-zijn (en controle) soms best een uitdaging kan zijn.
Of dat bij HB hoort weet ik niet. "Helaas" heb ik dergelijke gesprekken vooral met HB-ers
Dit is trouwens wel echt een ding! Ik hou ontzettend van plannen maken, hoe ambitieuzer hoe beter, als het maar wel realistisch blijft, en als er uiteindelijk ook maar wel íets gedaan wordt! In een relatie moet ik wel samen zijn met iemand die naast me staat voor zowel de plan-kant als de uitvoer-kant!Sawi schreef: ↑vr 09 jun 2017, 19:13Ik herken wel het niet tot handelen komen omdat er te veel gedachten zijn. Ik ben ook een denker en geen doener. Maar ik ben zeker niet alleen rationeel.
Hier trouwens ook een hb-partner en veel hb-vrienden, dus het stukje communicatieverschil herken ik niet echt. Vriend en ik zitten dan ook regelmatig aan de keukentafel te discussiëren over van alles en de meest wilde plannen te maken. Dat zijn de fijnste avonden. (De uitvoering van die plannen komt er vaak niet van.)
Dat heeft niet per se te maken met hoogbegaafdheid maar meer met een lastige persoonlijkheid.
Ga gewoon naar praatcafé's? Je zal er op minst vrienden kunnen maken... en wie weet kan er iets opbloeien?Dus ik ging eens zoeken naar speciale mogelijkheden voor hoogbegaafden, maar daar kom ik eigenlijk alleen maar vage sites tegen die ik niet echt betrouwbaar vind uitzien.
Mocht iemand tips of ervaring hebben dan hoor ik het graag
Heb je een voorbeeld van wat een praatcafé is? En ga je daar in je eentje naartoe?deadlyke schreef: ↑ma 12 jun 2017, 09:15Ga gewoon naar praatcafé's? Je zal er op minst vrienden kunnen maken... en wie weet kan er iets opbloeien?Dus ik ging eens zoeken naar speciale mogelijkheden voor hoogbegaafden, maar daar kom ik eigenlijk alleen maar vage sites tegen die ik niet echt betrouwbaar vind uitzien.
En anders... afwachten , wie weet wie je nog tegenkomt op de onverwachtste plaatsen.
Ik heb wel veel problemen gehad in relaties, maar deze waren niet direct HB gerelateerd, deze waren gerelateerd aan een bredere definitie van het woord 'gifted': https://www.psychologytoday.com/blog/su ... fted-child. Gelukkig was 1 relatie met emotioneel misbruik (buiten die met mijn ouders en overige familie om) voldoende om dit in te zien en de benen te nemen.Ann@ schreef: ↑ma 05 jun 2017, 19:18Hallo, wat ik me afvroeg, hebben jullie last van je HB-heid in relaties? Vooral als je partner het niet is, kan ik me voorstellingen dat het tot struggles leidt... Zelf ben ik veel meer een prater dan dat ik van de handelingen (om het netjes te zeggen) ben en daarom houden er niet veel het uit met mij, want ik ben nooit uitgepraat en uitgedacht terwijl de ander daar een beetje moe van wordt en andere dingen wil. Ik voel me niet heel romantisch, juist veel te rationeel ofzo. Hebben jullie dat ook?
Heb je een voorbeeld van wat een praatcafé is? En ga je daar in je eentje naartoe?deadlyke schreef: ↑ma 12 jun 2017, 09:15Ga gewoon naar praatcafé's? Je zal er op minst vrienden kunnen maken... en wie weet kan er iets opbloeien?Dus ik ging eens zoeken naar speciale mogelijkheden voor hoogbegaafden, maar daar kom ik eigenlijk alleen maar vage sites tegen die ik niet echt betrouwbaar vind uitzien.
En anders... afwachten , wie weet wie je nog tegenkomt op de onverwachtste plaatsen.
Echt helemaal mee eens!!! Soms heb je van die mensen die alleen maar intellectueel lopen te praten, de ene theorie na de andere, het ene plan na het andere, maar intussen blijven ze wel in die saaie baan zitten waar ze niet gelukkig in zijn in plaats van dat ze hun dromen najagen. Of ze hebben die dromen niet, dat kan ook natuurlijk. Maar ik heb die wel en ik ben op zoek naar een vrouw (ben zelf man, volgens mij staat dat nergens hier) die ook zulke ambities heeft, verrekte slim is en ook een doener is (praten hoort wmb bij het doen, maar inderdaad met mate, want na een bepaald punt heeft het geen zin meer). En dan moet ze ook nog eens heel openminded zijn, aantrekkelijk zijn, er moet een klik qua karakters zijn en er moet een seksuele klik zijn. Dus... vaak mist één van die dingen, en da's echt superfrustrerend want dan werkt het dus nietKaathe schreef: ↑vr 23 jun 2017, 22:22Ik heb wel veel problemen gehad in relaties, maar deze waren niet direct HB gerelateerd, deze waren gerelateerd aan een bredere definitie van het woord 'gifted': https://www.psychologytoday.com/blog/su ... fted-child. Gelukkig was 1 relatie met emotioneel misbruik (buiten die met mijn ouders en overige familie om) voldoende om dit in te zien en de benen te nemen.Ann@ schreef: ↑ma 05 jun 2017, 19:18Hallo, wat ik me afvroeg, hebben jullie last van je HB-heid in relaties? Vooral als je partner het niet is, kan ik me voorstellingen dat het tot struggles leidt... Zelf ben ik veel meer een prater dan dat ik van de handelingen (om het netjes te zeggen) ben en daarom houden er niet veel het uit met mij, want ik ben nooit uitgepraat en uitgedacht terwijl de ander daar een beetje moe van wordt en andere dingen wil. Ik voel me niet heel romantisch, juist veel te rationeel ofzo. Hebben jullie dat ook?
Voor de rest ben ik juist een doener en geen prater. Ik praat veel hoor, zeker voor een man, maar ik neig juist eerder naar de feministische kant wat betreft emoties en ben vaak alleen rationeel als dit nodig is omdat emoties gewoon veel te mooi zijn om links te laten liggen. Emoties maken me namelijk enthousiast, blij, gemotiveerd en in relaties zorgt het voor ontzettende mooie gevoelens en herinneringen. Praten en denken doe ik ook veel, maar alleen als er reden voor is. Relaties horen naar mijn mening juist om emoties te draaien en teveel denken en praten over onderwerpen die je partner niet interessant vindt of waar je partner op uitgekeken is, is dan inderdaad een dealbreaker. Met praten en denken bereik je namelijk niet altijd vooruitgang, integendeel, vaak kan teveel denken juist achteruitgang betekenen. Genieten doe ik dan ook vaak zonder veel denken.
Maarja... dat klinkt in theorie allemaal erg mooi, maar in de praktijk gaat het er om dat jij het naar je zin hebt in een relatie. Dus... op zoek naar iemand die alles waar jij nooit over raakt uitgepraat en uitgedacht wilt gaan uitvoeren.![]()
Wordt daar niet een HB-café bedoeld? En wellicht een HBijeenkomst? (zie ander deel forum)
Wat is het waarom je dat zegt?
Wat voor soort antwoord verwacht je op deze vraag? (het leek mij vrij obvious dat dit soort reactie de bedoeling van dit topic was).
Wat voor soort antwoord? Nou ja... waarom je vindt dat je geen type bent voor een relatie (misschien op een andere manier, maar totaal niet??)seivenrut schreef: ↑ma 03 jul 2017, 20:20Wat voor soort antwoord verwacht je op deze vraag? (het leek mij vrij obvious dat dit soort reactie de bedoeling van dit topic was).
Naar het schijnt zou dat soort kwetsbaarheid tonen helpen om mensen je leuk te laten vinden en een emotionele connectie op te bouwen![]()
[Met obvious reactie bedoelde ik gewoon dat mijn post over het samenspel van intelligentie en liefde in mijn geval ging, het -zo lijkt het mij toch- centrale onderwerp van dit topic]OverLoad schreef: ↑di 04 jul 2017, 08:56Wat voor soort antwoord? Nou ja... waarom je vindt dat je geen type bent voor een relatie (misschien op een andere manier, maar totaal niet??)seivenrut schreef: ↑ma 03 jul 2017, 20:20Wat voor soort antwoord verwacht je op deze vraag? (het leek mij vrij obvious dat dit soort reactie de bedoeling van dit topic was).
Naar het schijnt zou dat soort kwetsbaarheid tonen helpen om mensen je leuk te laten vinden en een emotionele connectie op te bouwen![]()
[ik snap trouwens niet wat voor obvious reactie je bedoelt]
En is uiterlijk ook niet een kwestie van perceptie?