michiel7
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Introductie

Beste HB'ers,

Ik ben een jonge man van 22 jaar oud en ik weet voor 90procent zeker dat ik hoogbegaafd ben maar ben er nog best onzeker over. Ik ben hier sinds kort achter gekomen sinds ik onderzoek ben gaan doen naar waar de struggles in mijn dagelijks leven vandaan komen. Ik heb een moeilijk leven gehad al zeg ik het zelf ik wordt nooit begrepen en ben mijzelf altijd aan het aanpassen en "Pleasen" wat die persoon van mij verwacht. Het dagelijks leven is mij moeilijk ik werk in een televisie en hifi winkel en verkoop daar best goed alleen de omgang met collega's gaat lastig ze begrijpen mijn manier van denken niet ik visualiseer alles ik zie het gewoon gebeuren en zij vinden mij nogal dom en dromerig overkomen, mijn verkoop gesprekken zijn meerdere malen afgeluisterd en waaruit zei de conclusie hebben getrokken dat ik teveel informatie gaf en de klant moeilijke vragen stelde en vaag overkwam. het is er best een grote chaos op het gebied van ordering en bestellen van artikelen en de manier van omgang en communicatie gaat ook niet lekker mijn baas en ik hebben flinke omslachtigheden in het begrijpen en gaat mieren neuken op wat ik zeg hij corrigeert alles en maakt van alles een discussie en trekt alles in twijfel ik hou mij zo flink mogelijk in en laat het het ene oor in gaan en andere uit en liet me in het begin er niet mee zitten natuurlijk. Maar op een gegeven moment stapelt het op en ben ik nu op het punt dat ik het niet meer zo goed trek. Zei vinden mij dom en vermoeid overkomen en ik merk het echt heel erg bijmijzelf ook ik kan soms ook wel dingen begrijpen waar ze over klagen en daar baal ik enorm van. Ik heb mijn baas verteld dat ik hoogbegaafd ben en hij reageerde er geschokt op. Hij reageerde van "ja maar je hebt ook begaafdheid en laagbegaafdheid ben je laagbegaafd of hoogbegaafd?" echt op zo'n manier van ik geloof je niet en begon meteen te vragen waar ik onderzoek heb lopen etc. Uiteindelijk snapte hij het wel en probeerde er mee om te gaan. Later in de loop van deze maand heeft hij nog het één en ander opgemerkt in mijn gedrag en wilde het maandelijks gesprek houden en vertelde daarin dat hij mij liever in het magazijn wil laten opruimen en nog maar goederen uitgifte wilde laten doen en dat hij maar met de baas mijn contract zouden overzetten naar een functie die ze hadden staan voor een 18 jarige die ze zochten en dat ze mij dan niet meer mijn huidige salaris konden geven voor wat ik doe en dat dan aanpassen voor een salaris van cao 18 jaar.... Ik voelde mij gebroken.

Een normale 22 jarige jonge man zou zo een andere baan kunnen vinden maar in mijn geval gaat dit lastig. Dit is niet het enige bedrijf waar het niet lekker loopt ik heb elke keer maar een half jaar ergens gewerkt. Als ik ergens ga werken dan wil ik alles over het bedrijf weten de style het thema wat doet het natuurlijk maar wat zijn de addertjes onder het gras wat doet de groten baas wie is de groten baas wat doen de andere functies wat verwachten ze van mij hoe moet ik reageren op dit en dat en nog zoveel meer. Ik zie gaten in het systeem dat bedrijven hebben en probeer daar in een beetje te manipuleren en te sturen heel subtiel ben erg bezig met mijn presentatie en probeer op alles te verbeteren het kan altijd beter ik voel altijd dat ik mensen moet helpen ik kan maar moeilijk accepteren wat ze verwachten van mij die slinkse maneuvres en gehaaide attitudes. Ook al heb ik wel voor dit gekozen natuurlijk.

Naast mijn werk ben ik vaak in de sportschool te vinden ben heel erg bezig met voeding en alles wat het met je doet en doe daar diepe onderzoeken in dat gaat erg goed mijn lichaam heeft echt een transformatie ondergaan en heeft me veel uithoudingsvermogen gegeven daarnaast ben ik ook audio engineer en muziek producer ik maak van alles als het maar zo ingewikkeld mogelijk is en me kippenvel geeft ik heb ook een manager gehad die mij hier in wilde helpen omdat het best wel professioneel begon te worden heb er ook een opleiding voor gevolgd. Zij heeft mij geïntroduceerd aan een contactpersoon die samenwerkt met John Ewbank daar mijn muziek laten horen en had een grote klik met 'm hij zou contacten kunnen regelen van Spinnin records (voor de gene die het niet kennen dat is een record label waar meerdere bekende DJ's onder vallen zoals Martin Garrix, Oliver Heldens ect.) Toen kwam het echt dichtbij ik heb nogal moeite met het afmaken van dingen ik kan me er tot ziek wordend in verdiepen en dan zie ik de bomen door het bos niet meer en heb ik onderhand al weer 4 andere projecten gestart. Niks is goed genoeg ik ben perfectionist 1e klas heb daardoor ook veel werk weg gegooid en werd onzeker over mijn eigen werk mijn manager vond dit echt zonde en verwachten wel elke keer wat natuurlijk. Toen was het een hele tijd stil tussen mij en m'n manager en ging het ook niet zo goed in haar privé leven we hebben uiteindelijk wel afgezien van het contract bij Spinnin Records omdat er slinkse dingen in stonden.4 maanden zonder enig contact kreeg ik een bericht van mijn vader (die kent haar heel goed) dat ze overleden is aan geelzucht wat echt een donderschok bij heldere maan was. Sindsdien, sinds ik ook ben gaan samenwonen met mijn vriendin en ik 40 uur werk gaat het niet zo lekker met muziek ik kan er niet meer naar luisteren ik ben gaan realiseren dat het allemaal kinderachtige melodytjes zijn die je brein stimuleren en de manier van werken daagt me niet meer uit ik wil verder. Geen mainstream ik experimenteer op elk genre om er van te leren ik kom niet verder en heb geen andere contacten die zich hiermee bezig houden helaas, maar ik pak het wel weer op.

Ik heb een zeer grote passie sinds kleins af aan in geschiedenis de natuur, wetenschap archeologie spiritualiteit en filosofie het universum en nog veel meer was altijd dedicated to Discovery channel en National Geographic (toen het nog leerzaam was) elke dag na school een meter van de tv vandaan kijken naar bijvoorbeeld hoe pyramides gebouwt werden en welke goden er waren en als ik dan naar bed moest nog in encyclopedien na lezen. Terwijl ik eigenlijk de vage rekensommen als huiswerk had moeten doen. Ik kan me nog herinneren dat we ons eerste werkstuk moesten doen en iedereen had simpele onderwerpen maar ik wilde perse een werkstuk maken over de evolutie van de aarde tot hede waarnaar mijn leeraar reageerde dat ik dat beter niet kon doen omdat ik dan een lager cijfer kon resceren en dat ik me daar niet bezig mee moest houden. mede klasgenoten noemde mij altijd meneertje natuur en ik paste daar niet, ik zat niet op voetbal ik had altijd fantasie verhalen en was altijd aan het filosoferen en afvragen.

niemand begreep mij ik had 1 goede vriend die ook hoogbegaafd is maar hij kon het laten zien in zijn cijfers. Ik zat in een klas van 40 kinderen waarvan 15 mensen mij gepest hebben dat heel erg ver ging heb het er liever niet over. Ik voelde mij verschrikkelijk op school ik wilde al die basis materiaal niet en rekenen snapte ik niks van elke som heb ik wel 30 maneuvres bedacht hoe ik het zou kunnen oplossen dat ik er moeite mee heb of onlogisch vond. Dit alles heeft er voor gezorgd dat ik een lage cito scoren heb behaald en de leeraar mij aanbevolen heeft naar het vmbo te gaan. Ik was echt depressief ik snapte er echt helemaal niks van. Op de middelbare school het tegenover gestelde gedrag gaan vertonen laks boos spijbelen verkeerde vrienden blowen etc.. uiteindelijk weer depressief geraakt alle hulp instanties maakten het eigenlijk alleen maar erger ik zou uit huis geplaatst moeten worden en ik zou ADD hebben en speciaal onderwijs moeten gaan volgen. Heb me daar uit moeten vechten in de rechtszaal en uiteindelijk niet uit huis geplaatst. Ik heb mijn middelbare school niet afgemaakt en ben toen naar niveau 1 gegaan het laagste dat je kan zakken.. daar keihard moeten knokken want daar moet je echt bewijzen dat je kan leven in de samenleving maar die mensen begrepen mij ook allemaal niet. Ik ben veel verder ik denk 10 stappen vooruit in een milliseconde en heb al 10 plannen en vertakkingen geschapen. Ik wordt moe van mensen hoe simpel en onwetend ze zijn over het geen wat er om hun heen gebeurd. Daarnaast ben ik mij heel erg bewust in wat voor wereld wij leven alle in en outs over de diepste details. Het doet me pijn dat we in zo veel illusies leven en wat de mensheid allemaal aanricht en hoe ziek sommige dingen die de normaalste zaak van de wereld zijn. Ik begin mijzelf af te vragen of ik wel zo simpel wil leven in deze maatschappij ik voel mij een slaaf.

Het liefst zou ik alles willen opgeven en mijn echte levensdoel waar ik hier voor gekomen ben op aarde als mens willen vervullen want ik voel me ziek. Maar dat is onrealistisch.

Daarna ben ik toegelaten tot een HBO opleiding voor audio engineer en masterings engineer (werken in een studio) dit ging velen malen beter het niveau was hoger er werd beter gecommuniceerd en meer vrijheid gegeven om jezelf te ontwikkelen heb alleen 1 modulen niet gehaald omdat er een onmogelijke prestatie opdracht aan vast zat waardoor ik de opleiding niet afgemaakt heb..

Heb toen nog een depressie gehad waarbij ik echt heel erg achteruit ging ben 30kilo verloren ik at niks meer isoleerde mijzelf want ik wilde rust in mijn kop ben toen gaan mediteren dagen lang en heb het uiteindelijk kunnen ombuigen van een depressie naar een leerzame "tot mijzelf kom" les ben toen flink gaan detoxen en weer aan gaan komen en sporten tot waar ik nu ben, 1 van de beste dingen die me had kunnen overkomen aan de andere kant.

Ik heb me hier eigenlijk een beetje aangemeld uit wanhoop omdat ik eerlijk gezegd niet goed weet wat ik moet doen en om mensen te leren kennen die op dezelfde golflengte zitten.Vandaar dat misschien mijn spelling niet helemaal top is mijn excuses daarvoor.

Mvg,

M.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

fiore
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Re: Introductie

Hoi michiel,

Allereerst: welkom hier.

Wat een verhaal.......Herken er in flarden wel het e.e.a van.

Waarschijnlijk is je hier aanmelden wel een mooie eerste stap om iets meer contact met mensen die een beetje dezelfde golflengte hebben te ontwikkelen. En je kunt ook proberen een HB-café in de buurt te bezoeken als dat je leuk lijkt?
Verder is je aansluiten bij een vereniging die aansluit bij je interesses misschien een goede?
Het klinkt erg cliché: maar heb je een droom? Een bepaald beroep wat je wil hebben of iets anders in die zin? Ervaring leert namelijk dat zodra je vol voor je passie gaat je ook mensen ontmoet die die passie delen.

Er is verder een speciaal introductiedeel in dit forum, misschien is je topic daar een stukje beter op zijn plek. Maar dat is aan de mods.

Hoe dan ook: nogmaals welkom. En heel veel sterkte voor nu..

Eekhoorn
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Onderwerp verplaatst naar het Introductie-topic.
Vriendelijke groet, namens het Mod-team
Hyphenated
Non-hyphenated ...
How ironic :-D

Eekhoorn
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Beste Michiel,
Nu even een reactie als lid (ipv als moderator). Welkom hier! Zo te lezen heb je veel last van je begaafdheid gehad. Wat zonde! Ik hoop dat je uiteindelijk de juiste mensen vindt die jou en jouw potentie zien (en die je daarin weten te begeleiden). Hopelijk is het je aanmelden op dit forum hiertoe een goede eerste stap. Welkom aldus!
groetjes, Eekhoorn
Hyphenated
Non-hyphenated ...
How ironic :-D

deadlyke
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hallo Michiel,

Het vreselijke gevoel van het onbegrepen zijn, het vermoeiende van het eeuwig aanpassen, nooit iets afmaken want het is toch nooit perfect. Als het enigzins een troost mag wezen, je bent niet alleen!

Bekijk het positief. Meeste mensen hier komen er later achter waardoor het komt.

Het zou misschien kunnen helpen om een hb-coach te zoeken?
Iemand die mee kan zoeken naar de juiste richting en hoe je er geraakt.

Ik hoop dat je snel je weg zal vinden.

Groetjes
Als we nu eens anders als standaard gaan beschouwen?

Terug naar “Introductie”