Joopv2
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Zu intelligent um glücklich zu sein? - Jeanne Siaud-Facchin

Dit boek is oorspronkelijk in het Frans verschenen en nu ook in Duits beschikbaar. Ik ga er nog een mailtje aan wagen om te vragen wanneer de Engelse versie komt (wenn überhaupt).
Op Amazon is inhoudelijk wat meer info te finden. Naar mijn mening het meest complete en beste boek dat ik ooit te pakken heb gehad. Overzichtelijk en veel meer diepgang dan de US boeken. Het dekt zowel de uitdagingen voor kinderen als volwassenen af en geeft veel inzicht in wat er achter de schermen gebeurd.
De schrijfster: https://www.jeannesiaudfacchin.com/index.php?lang=en
Alles heeft een patroon, alles herhaalt zich, er is niets nieuws en het is iedere keer anders. En nu?

Thom
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Re: Zu intelligent um glücklich zu sein? - Jeanne Siaud-Facchin

Goed gevonden Joop! Het boek staat al jaren op m'n wensenlijst, maar het was indertijd alleen in het Frans verkrijgbaar. Ik zie op Amazon.de dat het ook in het Chinees verkrijgbaar is :shocked2: . Laat ik nou nog steeds af en aan met Japans bezig zijn.

Overigens is het waarschijnlijk het goedkoopst om de Duitse versie bij amazon.de te bestellen, ook omdat zij geen verzendkosten vragen voor boeken naar Nederland! Ik heb al een paar keer meegemaakt dat het dan gewoon uit hun magazijn in Nederland komt.

Wachten totdat het in het Engels vertaald wordt...

Verder zijn er best wel goede boeken in het Engels over hoogbegaafdheid, maar moet je ze als krenten uit de pap halen. Zie ook de vele boekrecensies op de site van het IHBV.

Heb vorig jaar nog een ander boek in het Duits gekocht. Andrea Schwiebert: 'Kluge Köpfe, krumme Wege?: Wie Hochbegabte den passenden Berufsweg finden'. Ik had niet de hoop dat het ooit nog eens in het Engels vertaald zou worden, laat staan in het Nederlands. Ben er nog niet aan begonnen, want m'n stapel gekochte nog te lezen boeken reikt tot aan het plafond :crazy: .
Nothing is right in my left brain, nothing is left in my right brain.

Joopv2
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Re: Zu intelligent um glücklich zu sein? - Jeanne Siaud-Facchin

Bedankt voor de tip! Ik heb het boek gelijk besteld. Hij gaat in eerste instantie op de stapel bij de rest. Als je toch in het Duits bezig gaat: Anne Heintze. Ze heeft in Duitsland inmiddels enige naam gemaakt en haar boeken zijn zeker de moeite waard.
Alles heeft een patroon, alles herhaalt zich, er is niets nieuws en het is iedere keer anders. En nu?

Terug naar “Links en Recensies”