Sabo
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Jouw enthousiasme vermoeiend voor anderen?

Hoe frequent gebeurt het bij jou dat je je begeeft in een groep mensen, vrienden of onbekenden, dat je over iets begint te praten met zoveel enthousiasme en interesse dat je de anderen hun interesse waarneembaar ziet verdwijnen?
Merk je het van jezelf dat je oncontroleerbaar citaten blijft bovenhalen uit jouw favoriete serie en tot de irritatie van je gezelschap toe personages blijft imiteren?
Als blijkt dat de conversatie stil dreigt te vallen, en er een pijnlijke stilte valt waarbij iedereen vriendelijk glimlachend "Hmmja" zegt en vervolgens naar hun voeten kijkt, heb je dan ook een onweerstaanbare drang om alsnog verder te doen?

Of ben ik gewoon irritant :shock: :biggrin:

HindrikH
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Re: Jouw enthousiasme vermoeiend voor anderen?

Elke dag! Zelfs thuis! Maar gelukkig gebeurt het ook regelmatig andersom, omdat het onderwerp mij geen bal interesseert of dat ik voor mijzelf de essentie van wat de ander enthousiast maakt er al lang uit heb gehaald. Hierdoor krijg ik in beide situaties meer begrip. Niet elk moment is een kansrijk moment :biggrin:
To those who understand, I extend my hand
To the doubtful I demand: take me As I Am

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ay!

MrMeozorz
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Niet echt frequent, omdat ik zelf eerder luister naar wat anderen zeggen. Het meeste is data, maar soms is wel nuttige informatie uit te halen. Soms een gort droge opmerking tussendoor, maar als ik in gesprek ben met iemand die aanleiding geeft tot enthousiasme ben ik ook wederkerig met space verhalen. Hoe lang zo'n intens gesprek duurt hangt af van diverse factoren. :banan:
Mijn stellingen der filosofie; 0: [het] niets is (absoluut) onmogelijk; 1: [het] bestaan, bestaat.

Peach
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ik doe dit met kennis en mijn favoriete series en games. Waar ik het meest over praat ligt aan mijn interesse van dat moment. Ik kan heel erg geobsedeerd raken door mijn interesses. Ik selecteer de mensen die er ook interesse in hebben of die daar open voor staan. Maar uiteindelijk haken de meeste af, wanneer ik er lang over door ga.

-b-
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Je zou mij eens moeten meemaken wanneer ik als dungeon master een praatgrage gnoom speel met Dungeons and Dragons ;-).
Oh hey heb ik een onderschrift? Wat leuk! Ja. Ehm. Mijn onderschrift is net zo zinnig als het leven zelf. Ja.

opaspop
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

mijn persoonlijkheid is vermoeiend voor mensen
de meeste wegen zijn in Rome

Terug naar “HB in het dagelijks leven”