Water
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Re: Leven in de gemiddelde wereld

Patrick1984 schreef:
zo 13 aug 2017, 21:33
Ik ben van mening dat als je een bepaalde opleiding niet af kan maken dat dat om een reden is,
Heerlijk, het relativeert mijn potentieel geestelijk vermogen weer lekker. :biggrin:
Vis moet zwemmen...

Water
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Patrick1984 schreef:
zo 13 aug 2017, 21:33
Ik ben van mening dat als je een bepaalde opleiding niet af kan maken dat dat om een reden is
Heerlijk hoe iemand me in een halve zin een volledig logische zienswijze gratis overhandigt. Zelfs "hard" zijn jullie "heerlijk" :P Ik heb deze zinsnede laten bezinken en ik vind hem geniaal, had het zelf nog niet zo bekeken. Het helpt mij mijn situatie accepteren!

Tnx. :ibigrin:
Vis moet zwemmen...

Sabo
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Water schreef:
za 22 jul 2017, 19:27
Ik merk ook aan de manier van communiceren op dit forum dat ik waarschijnlijk niet HB ben. Ik heb wel vaker dan verwacht van: "O ja, ik snap het!" Als ik wel HB ben, dan heb ik nog wat bij te HBnen.
Idem, ik ben er op gewezen dat al mijn klachten tijdens psychotherapie tekenen zijn van hoogbegaafdheid, maar voorts lijkt het alsof ik ADD heb, of een hele zware vorm van depressie dat zich op mijn cognitieve vaardigheden heeft gestort. Het lijkt wel alsof er in een periode van overmatige stress en frustraties een soort van zekering is gesprongen in mijn hoofd. Ik gebruik wel graag moeilijke woorden tot zover mijn woordenschat dit toelaat, maar als ik die vorm van schrijven à la wetartikelen tegenkom op het forum scroll ik toch liever naar beneden ipv mijn hoofd erover te breken. Plus IRL kan ik niet zoveel tijd nemen om na te denken over mijn woorden, waardoor het enorm vermoeiend moet zijn voor andere mensen om mij te horen stilvallen als ik niet op een bepaald woord kom.

Om terug te komen op jouw citaat, als ik HB ben, dan uit zich dat niet in IQ-tests, en als ik soms de grootheidswaanzin van sommige leden hier uitgeschreven zie, denk ik ook niet dat ik hierbij hoor.

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Grootheidwaanzin ?

Tja er zijn redelijk wat mensen hier met een uitgesproken ongezouten
opinie over bepaalde onderwerpen,
dat is even wennen. Jij blijkbaar ook .
Als je ze leert kennen.dan zie je dat er een echte passie is of échte cynisme wasr in de "gewone wereld " xe het nog minder begrepen zouden worden.

Waar mag je wel 100%jezelf xijn dan ?

Ik durf nu ook juist meer mijn bek open te trekken ,ook in de echte wereld ,gedeeltrlijk
Door hier te oefenen
t !!!@#$???

Sabo
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

nathalie schreef:
di 14 nov 2017, 12:58
Ik durf nu ook juist meer mijn bek open te trekken ,ook in de echte wereld ,gedeeltrlijk
Door hier te oefenen
Elke keer als ik mijn bek dúrf open te trekken blijkt dat tegen de verkeerde mensen te zijn en raak ik geregeld in de problemen.
Zelfs grappige annecdotes tegen collega's brengen onaangename confrontaties met zich mee als dat rechtstreeks terugslaat naar het onderwerp (zijnde de collega of collega's waar de annecdote over ging, wordt meestal geïnterpreteerd als roddels).
Waarom zou ik "mijn bek" nog "opentrekken" als dat toch enkel en alleen maar miserie met zich meebrengt?

-b-
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Zelden is iets zo ingewikkeld dat het heel veel woorden behoeft.

Hoogbegaafden zijn verre van een homogene groep. Dit forum is geen doorsnede van alle hoogbegaafden, noch van hun gedrag, en zeker niet tekenend voor hoe hoogbegaafden zijn. Er is geen doorsnee-hoogbegaafde.
Oh hey heb ik een onderschrift? Wat leuk! Ja. Ehm. Mijn onderschrift is net zo zinnig als het leven zelf. Ja.

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Klopt Baranor... doorsnee juist niet. In iedergeval niet hier.
Een beetje aanpassen is wel verstandig op bijvoorbeeld je werk,al hangt ool daar vanaf ,met de juiste collegas met een hersencel meer dan kan het wel.die snappen wel de clou en gooien er nog een schepje bovenop. Dat is edn fijne werkplek.

Ik sta ol het schoolplein en spreek dan diverse ouders en sommigen zijn niet en zullen nooit intelligent worden. Geeft niet, ik kan nog herl gezellig met ze babbelen en lk hun kinderen komen gezellig spelen ,er iz altijd wel een verbinding ergens.
Beste vrienden van mijn zoontje zijn meestal een stuk ouder of ook Hb . En dat merk jd ook wel aan de ouders .
t !!!@#$???

Peach
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ik ben eerlijk dat ik nog heb na zitten denken over mijn reacties in dit topic. Ik merk dat ik mij toch wel schuldig kan voelen. Aan de ene kant vind ik het positief dat ik respect heb geuit naar de middenmoot. Waarvan ik niet zeker of dat in het absolute begin ook zo, van dit topic. Aan de andere kant vind het toch verkeerd overkomen, dat ik nog te weinig begrip heb getoond voor frustraties van een ander. Ik merk dat ik liever vrijheid wil voor beide partijen. Dat men wel de frustratie kan uiten en daarnaast er met respect over de middenmoot word gesproken. Met respect bedoel ik niet dat men zijn/haar eigen gevoelens binnen moet houden. Want eigenlijk zou iedereen moeten kunnen zijn wie hij/zij is. Alleen helaas gedraagd niet iedereen zich daar na. Waar ik mij ook helaas onbewust schuldig heb gemaakt. Ik hoop dat ik dat in de toekomst zo veel mogelijk kan verminderen

Terug naar “HB in het dagelijks leven”