Water schreef: ↑za 22 jul 2017, 19:27
Ik merk ook aan de manier van communiceren op dit forum dat ik waarschijnlijk niet HB ben. Ik heb wel vaker dan verwacht van: "O ja, ik snap het!" Als ik wel HB ben, dan heb ik nog wat bij te HBnen.
Idem, ik ben er op gewezen dat al mijn klachten tijdens psychotherapie tekenen zijn van hoogbegaafdheid, maar voorts lijkt het alsof ik ADD heb, of een hele zware vorm van depressie dat zich op mijn cognitieve vaardigheden heeft gestort. Het lijkt wel alsof er in een periode van overmatige stress en frustraties een soort van zekering is gesprongen in mijn hoofd. Ik gebruik wel graag moeilijke woorden tot zover mijn woordenschat dit toelaat, maar als ik die vorm van schrijven à la wetartikelen tegenkom op het forum scroll ik toch liever naar beneden ipv mijn hoofd erover te breken. Plus IRL kan ik niet zoveel tijd nemen om na te denken over mijn woorden, waardoor het enorm vermoeiend moet zijn voor andere mensen om mij te horen stilvallen als ik niet op een bepaald woord kom.
Om terug te komen op jouw citaat, als ik HB ben, dan uit zich dat niet in IQ-tests, en als ik soms de grootheidswaanzin van sommige leden hier uitgeschreven zie, denk ik ook niet dat ik hierbij hoor.