Ja ik ken dit verhaal ook erg goed. Heel vaak komen er conflicten en hou ik meestal mijn mond(dat kwam vooral omdat ik medicijnen slikte wat mijn emoties onderdrukte).
Los daarvan ging ik toch heel vaak nadenken, over het conflict en piekeren erover. Ik begreep het gewoon niet dat het op een conflict is uitgekomen.
Alle mogelijke senarois bedacht ik in mijn hoofdje, om de tegenpartij toch een excuses te geven, waardoor het conflict is ontstaan.
Nu, ik geen medicijnen meer slik. Zeg ik gewoon DIREKT waar het op staat, wel op een rustige vriendelijke manier hoor... Maar dat helpt ook niet echt, want de tegenpartij schiet zo uit haar of hem slof. Dan denk ik ho even en dan verhef ik ook me stem en praat nog duidelijker, waarvan ze schrikken.
Als er geen water bij de wijn wordt gedaan, dan heb ik eer aan mezelf en loop gewoon weg of hang de telefoon gewoon op..
Ik heb jaren echt jaren gelopen met piekeren hoe bepaalde mensen bewust iets zeggen om een ander pijn te doen en dan nog bevriend willen blijven. Nou dat gaat er bij mij echt niet in gewoon.!!!!
Haha waardoor ik nu gewoon heel weinig vrienden heb, joh ik heb me er allang bij neergelegd en vind het zo ook prima. Ik ben van mening als ik iemand pijn ga doen verbaal, dan is het ook afgelopen bijv. met een vriendschap. Als ik of de andere een vriendschap of wat voor relatie in stand wil houden, dan ben ik van mening dat je goed moet nuanceren, voordat je wat kwetsend zegt.....
Vaak zit ik of in de metro of in de tram, nou je kent dat wel allerlei gesprekken via een mobiel voeren in de tram. Ik hoor dan vaak van medepasiegiers verhalen, soms lach ik hard erover in mezelf, maar soms denk ik ook jeetje hoe kan je nou dat zeggen.
Eerst zocht ik het heel vaak bij mezelf, dat ik wellicht een stoorzender was of niet duidelijk genoeg praat. Als ik met anderen over een ontstane conflict van mij, met iemand anders praat. Hoor ik vaak je denkt te ver. Laat het los. Ga verder.
Helaas kan ik dat gewoon Niet, hoe graag ik dat ook wil. Ik ben namelijk ook hooggevoelig en voel alle emoties van anderen, zonder dat ze dit weten.
Ik heb mezelf geaccepteerd, dat ik ben hoe ik ben en anderen moeten dat ook maar doen...
Ik denk gewoon anders en dieper en intenser. Ja ik kijk anders naar de wereld toe.
Gelukkig ben ik via Adrienne van Gifted People hier op deze forum terecht gekomen. Ik lees zoveel herkenbare dingen, ik heb nu rust gelukkig. Ik dacht echt dat ik gek was Haha, maar ja wat is de definitie van Normaal!!!
Heel de wereld is gek zeg ik maar haha.
Ik krijg nu ook coaching van Adrienne van Gifted Peole en ben hier echt ontzettend blij me.
Tevens volg ik een cursus bij Gifted People, wat me nu al veel handvatten en herkeningen geeft.
Stap voor stap, krijg ik uiteindelijk me rust. Rust in mezelf, want ja ik ben wat slimmer en hooggevoelig en heb mezelf geaccepteerd dat ik andere bedradingen heb en dus anders denk...