nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: De wereld van vandaag

Ik weet niet waar jij bent opgegroeid maar klinkt wel erg Ghetto sfeer.

Ik ben in twee landen groot gebracht, zowel braaf stadje in Overijssel en klein dorpje in Engeland in jaren 70-90 en woon nu in dorp in regio Utrecht
Allemaal heel braaf en gebeurt zelden tot niks . .
Ramkraak in juwelier en sigarenboer en een tiener aangereden was grootste tragedie en sensatie.
Armageddon in Driebergen ?.!, .. nee.
t !!!@#$???

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

nathalie schreef:
zo 01 jul 2018, 11:20

Ik ben in twee landen groot gebracht, zowel braaf stadje in Overijssel en klein dorpje in Engeland in jaren 70-90 en woon nu in dorp in regio Utrecht
Ramkraak in juwelier en sigarenboer en een tiener aangereden was grootste tragedie en sensatie.
Brave dorpjes en brave stadjes alsmede brave landen bestaan niet...wel de waarneming van die persoon. :)
don't hide what you have !

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

nathalie schreef:
zo 01 jul 2018, 11:20

Praat eens met mensen uit steden en gemeentes zoals Luton?
Of Den Haag? Of Antwerpen Kiel of Antwerpen Borgerhout?
Daar spreekt men niet vanuit een ivoren toren.

Ooit zijn deze steden te klein. En ook nu betaalt iedereen voor iets dat ze niet zelf uitgenodigd hebben. Ze vallen onze cultuur aan en iedereen laat begaan. De politiek faciliteert verder een Europese islam waar onze kleinkinderen een sharia voor normaal leren nemen.

Dat is de wereld van vandaag in Europa. Islam, jihad en sharia. We moeten daar tolerant tegenover staan. Ik zeg daar neen tegen.
Job 13:5

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik ga niet islam of andere geloof discussie beginnen.
Ik heb veel vrienden van allerlei geloofsovertuiging en wonen alle hier .
Ik heb soms meer moeite met ordinaire Hollanders.zonder geloof Belgen ken ik niet, fransen wel en die zijn ook niet gezellig voor vreemden, Engelsen ook niet .
Als Hollandse immigrant naar Engeland in jaren 70 waren we ook nauwelijks welkom in dat dorp, terwijl we ook gewoon blank en christelijk waren.toch buitenlanders.
dan is de beste oplossing hoezo snelmogelijk te integreren. ik werd Engelser dan henzelf.
.
t !!!@#$???

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Die weerstand tegen Nederlanders herken ik hier totaal niet. Integendeel, juist de Nederlanders zijn welkom in Denemarken. Men accepteert sowieso alle mensen die zich in de Deense maatschappij zich kunnen en willen herkennen. Mijn buren helpen mij en ik help mijn buren om het maar dichtbij te houden.

Mensen zijn hier behulpzaam en vriendelijk. En dat terwijl ik landelijk woon, het dorp in de verte en de buren zijn boeren of werkers
don't hide what you have !

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

plato schreef:
zo 01 jul 2018, 17:59
Die weerstand tegen Nederlanders herken ik hier totaal niet. Integendeel, juist de Nederlanders zijn welkom in Denemarken. Men accepteert sowieso alle mensen die zich in de Deense maatschappij zich kunnen en willen herkennen. Mijn buren helpen mij en ik help mijn buren om het maar dichtbij te houden.

Mensen zijn hier behulpzaam en vriendelijk. En dat terwijl ik landelijk woon, het dorp in de verte en de buren zijn boeren of werkers
Zo is dat ook Plato. Europeanen onder mekaar leven in vrede, nu was dit in het verleden misschien anders. Maar we houden van elkaars cultuur. Van de gastronomie tot wietzaden tot het goede weer. We delen het allemaal onder elkaar. Zelfs in Luton wonen veel sjeiken. Iedereen leeft er onder elkaar. Maar het mag toch gezegd worden dat moslims over heel Europa in apartheid leven? Niet enkel in Luton, ook in Molenbeek. Die wijken kenmerken allemaal een kenmerkend patroon. En de autochtonen hebben daar de vreemdeling niet verjaagd, het omgekeerde is waar.
Van die andere bullshit verhaaltjes dat mensen dan verjaagd worden maar zich goed voelen onder moslims zet bij mij al een rode vlag wat voor mensen dat eventueel kunnen zijn. Zo’n mensen zjin nergens welkom, ongeacht hun kleur, cultuur. Het is een mentaliteitsprobleem.

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik ga niet islam of andere geloof discussie beginnen.
Ik heb veel vrienden van allerlei geloofsovertuiging en wonen alle hier .
Ik heb soms meer moeite met ordinaire Hollanders.zonder geloof Belgen ken ik niet, fransen wel en die zijn ook niet gezellig voor vreemden, Engelsen ook niet .
Als Hollandse immigrant naar Engeland in jaren 70 waren we ook nauwelijks welkom in dat dorp, terwijl we ook gewoon blank en christelijk waren.toch buitenlanders.
dan is de beste oplossing hoezo snelmogelijk te integreren. ik werd Engelser dan henzelf.
.
t !!!@#$???

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Als je daar niet over in discussie wenst te gaan is het wijzer te zwijgen.
Wat is een Engelsman uberhaupt? Dat wat de politiek zegt dat het is?
Of zijn dat de Tommy’s die ons van het fascisme bevrijd hebben?
De islam is een fascistische ideologie. Niet iedere moslim is fascist. Maar ook niet iedere nazi was zich bewust van wat Hitler allemaal op zijn kerfstok had. Zo dienen wij ook niet langer meer te zwijgen over de moordzuchtige wandel van Mohammed. Wie daar dan alsnog de perfecte mens in wenst te zien is mijn vijand. Mijn vijand liefhebben wil niet zeggen deze in huis nemen en mezelf er door te laten omvolken. 1 Johannes.
Punt amen en uit.

Alle culturen leven al eeuwen in vrede met elkaar, sommige pas de laatste decennia. Met de islam zijn er van begin tot nu problemen. Overal, overal waar ze verschijnen problemen. Zelfs waar ze onder elkaar leven is het één partijtje lijfstraffen en koppen snellen. Ze kunnen nog niet met elkaar leven, waarom dan wel met ons? Waarom komen ze uberhaupt tussen mensen leven die ze verafschuwen?

-P-
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Alle culturen leven al eeuwen in vrede met elkaar, sommige pas de laatste decennia. Met de islam zijn er van begin tot nu problemen. Overal, overal waar ze verschijnen problemen. Zelfs waar ze onder elkaar leven is het één partijtje lijfstraffen en koppen snellen. Ze kunnen nog niet met elkaar leven, waarom dan wel met ons? Waarom komen ze uberhaupt tussen mensen leven die ze verafschuwen?
Oh? Christenen zijn geen haar beter wat dat betreft, kijk eens naar de tolerantie van deze geloofsgroep in de VS... En wat te denken van de zo goed bekend staande boedisten in Myanmar? Of als je het echt dicht bij huis wilt zoeken, de protestanten en de katholieken in Ierland, waardoor die grens nu zo een heikel punt is in het hele Brexit vraagstuk… Religie is per definitie iets wat groepen scheidt en daar word het meestal niet beter op, het beperkt zich echt niet tot de islam.
Inactief, in afwachting tot permanente verwijdering van het account

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Patrick1984 schreef:
zo 01 jul 2018, 22:01
Oh? Christenen zijn geen haar beter wat dat betreft, kijk eens naar de tolerantie van deze geloofsgroep in de VS... En wat te denken van de zo goed bekend staande boedisten in Myanmar? Of als je het echt dicht bij huis wilt zoeken, de protestanten en de katholieken in Ierland, waardoor die grens nu zo een heikel punt is in het hele Brexit vraagstuk… Religie is per definitie iets wat groepen scheidt en daar word het meestal niet beter op, het beperkt zich echt niet tot de islam.
JA christenen die van het boek afwijken... Dat kunnen we van moslims die lijfstraffen uitvoeren en homo’s van gebouwen gooien niet zeggen, die leven perfect hun boek na.
Wat ik wou zeggen: In Europa leven alle culturen de laastste decennia samen in vrede. Enkel met islamieten zijn er problemen. Ik heb geen probleem met de Chinees om de hoek, noch met de Japanner die wat verderop sushi verkoopt. Ik heb geen probleem met gospel kerken waar Afrikanen samenkomen om via zangliederen tot Christus te komen. Ik heb geen problemen met boeddhisten die hier samen leven met ons. Ik vind het een schande dat Oost Europeanen hier aan een minderwaardig loon werken en wens gelijke rechten voor hen. Tenslotte, we delen dezelfde cultuur.
Doch hebben deze culturen voldoende aan de vrijheid die ze hier kunnen genieten. Alleen is het voor één groep niet genoeg, zelf al geef je de arm ze peuzelen je hele lijf op. Onze scholen onderwijzen al reeds islam en serveren halal voedsel in wijken dien merendeel uit islamieten bestaan.

Deze hele aanpassing beperkt zich wel tot de islam. Je had wel een groepje die klaagde over dat zwarte piet racist was. Maar onze cultuur als minderwaardig achten en een staat binnen een staat creeren is uniek aan islamieten.
Dat is ook een geloofswet van hen, hun boek schrijft hen dat voor. Migrereren, sharia invoeren en iedereen onderwerpen aan de islam. Wie niet wil volgen in het verhaal, koppetje eraf.

Maar wijs vooral naar christenen die van hun boek afwijken.... De islam is een fascistische ideologie, Het christendom niet. Maar kerkleiders vertegenwoordigen in deze tijd niets van het Schrift meer. Dus duw hun hypocriete show niet af op mij.

-b-
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Het is makkelijker om een ander te verwijten dan de hand in eigen boezem te steken.

Het is makkeljker om alle tegenstanders over een kam te scheren, dan zijn ze allemaal het kwaad.

Het is makkelijker om alles in zwart en wit te zien want de grijstinten zijn ook op jou van toepassing.

De levant is eeuwenlang als trekpoppetje door Europa heen en weer getrokken. De haat zit diep, en wanneer je weet wat er gebeurd is dan begrijp je hoe intolerantie ontstaat. Demoniseren is niet de oplossing. Kun je daar nu mee stoppen, @Zwakbegaafde ? En als je dat niet kunt, kun je dan een ander podium zoeken?
Oh hey heb ik een onderschrift? Wat leuk! Ja. Ehm. Mijn onderschrift is net zo zinnig als het leven zelf. Ja.

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Baranor schreef:
zo 01 jul 2018, 22:26
Het is makkelijker om een ander te verwijten dan de hand in eigen boezem te steken.

Het is makkeljker om alle tegenstanders over een kam te scheren, dan zijn ze allemaal het kwaad.

Het is makkelijker om alles in zwart en wit te zien want de grijstinten zijn ook op jou van toepassing.

De levant is eeuwenlang als trekpoppetje door Europa heen en weer getrokken. De haat zit diep, en wanneer je weet wat er gebeurd is dan begrijp je hoe intolerantie ontstaat. Demoniseren is niet de oplossing. Kun je daar nu mee stoppen, @Zwakbegaafde ? En als je dat niet kunt, kun je dan een ander podium zoeken?
Ik wil best de hand in eigen boezem steken. Het Belgisch koningshuis is schuldig aan een genocide in Afrika, met meer doden dan Hitler bij zijn holocaust maakte. Van mijn part mag je dat gerust afzetten.
Ik ga niet moorden in Gods naam. Ik wil in godsnaam mijn eigen cultuur behouden.

Ik ben toch niet verantwoordelijk voor wat een ander doet? Moet ik omvolkt worden omdat mensen in het verleden onheil verrichtte?
Ik demoniseer niet, ik benoem simpelweg wat is. Daar dan niet willen op in gaan en mij het zwijgen op leggen is totalitair. Ik verneem zoiets liever van de moderatie, uw enige functie daarin is het melden. (Indien u geen mod bent)

De islam is een fascistische ideologie, het christendom is dat niet. Dus waar in mijn boezem moet ik de hand steken. Welke balk mis ik? Of benoem ik de balk en word ik op splinters gewezen om de balk onzichtbaar te maken?

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Nogmaals, ik heb met niemand individueel problemen. Maar het lijkt me sterk dat de problemen met de islam niet uniek bij mij zijn. Overal waar moslims verschijnen, verschijnen problemen.
Dat is uniek aan de islamitische cultuur. We maken dit niet mee met Polen, Hongaren, Chinezen, ...

Ben ik dan de racist die niet in eigen boezem wi kijken? Ik kan met alle culturen om, maar ik verafschuw er maar één. Deze verafschuwing is gebouwd op persoonlijke ervaring en signalen die de wereld rondom circuleren. Rook/vuur.
Doch is deze ene cultuur al reeds bijna de overheersende overal waar ik in West Europa kom.
Als je dan hun geloof (hun agenda) leest, mag ik toch terecht kritiek leveren?

Als iets zichzelf met geweld moet opdringen om mensen volgzaam te houden, dan is dat toch een fascisme? Ergo de islam is een fascistische ideologie met maffiaoze trekken. Een doodscultus.

-P-
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Je standpunt is wel duidelijk Wilders Jr. En nu even dimmen ofzo…

Ps de positie van broken record is al vergeven aan onze Deense fanaticus, ik en anderen met mij gok ik zo kunnen niet nog zo iemand hebben hier… Debatteren op het scherpst van de snede zie ik graag maar wat je hier en in een ander topic doet dat begint een beetje irritant te worden. En dat werpt weer twijfel op de vraag of je hier tot de doelgroep hoort en het jaagt de doelgroep in kwestie ook weer een beetje weg. (Ik hoop zo dat je de ironie van je eigen eerdere betoog ziet met betrekking tot dit statement maar ik betwijfel het ten zeerste)
Inactief, in afwachting tot permanente verwijdering van het account

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Patrick1984 schreef:
ma 02 jul 2018, 01:50
Je standpunt is wel duidelijk Wilders Jr. En nu even dimmen ofzo…

Ps de positie van broken record is al vergeven aan onze Deense fanaticus, ik en anderen met mij gok ik zo kunnen niet nog zo iemand hebben hier… Debatteren op het scherpst van de snede zie ik graag maar wat je hier en in een ander topic doet dat begint een beetje irritant te worden. En dat werpt weer twijfel op de vraag of je hier tot de doelgroep hoort en het jaagt de doelgroep in kwestie ook weer een beetje weg. (Ik hoop zo dat je de ironie van je eigen eerdere betoog ziet met betrekking tot dit statement maar ik betwijfel het ten zeerste)
Ja mijn standpunt is duidelijk. U draait ad hominem rond de pot.
De islam is een fascistische ideologie. Het christendom is dat niet,
Europa gaat niet mals met fascisme om en de islam is nu het nieuwe fascisme binnen Europa. Dat zij achterlijk onder elkaar willen zijn in land van herkomst tolereer ik. Maar niet hier.
Wij zijn bereid te sterven voor ons doel. Waar hangt u aan vast? Angst om niet te sterven? Zoneen durf gerust op te komen tegen onrecht. Wij erkennen onze fouten, moslims achten zich superieur. De oorlog is ons verklaard, we beantwoorden. De jjhad vs de kruistochten. Kies uw kant, er is weldra geen tussenweg.
Waar is antifa? Lol

Het beperkt zich niet tot Oost Europa. We zijn bereid te sterven. Letterlijk,ons leven geven zodat zij na ons een leven vrij van islam kennen.
Twijfelt U? Bekijkt, christelijke soldaten klaar voor oorlog.

Dan zijn er nog films waar westerse jongeren fysiek trainen tegen de islam. War/revolution is coming. Ik verheug.
Wie is schuldig? De gutmensch! Nooit zullen we tolerant tegenover de islam staan. 1400 jaar geleden niet en ook niet vandaag. Nooit! Mensen kunnen begijpend lezen en de koran is tot ieders beschikking. Iedere verlichte geest die het las erkende het als fascisme. Jij niet? Waarom niet dan? (Graag geen vergelijkingen maken, maar concreet aantonen hoe islam geen fascisme is. Ik kan met 300plus koranteksten aantonen dat het wel zo is. Je kan persoonlijk doen en anderen aanwijzen, maar daarmee zou je alleen maar bevestigen dat de islam een fascistische ideologie is. Ik hoef maar 1 citaat uit de hadith te halen.)

Dus hoe is islam geen fascisme? Ad hominem kan het kleinste kind. Dit is hb-forum.nl. Laat me dat eens merken of doen de meeste alsof?

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik ga elders lezen. Het wordt wel een discussie wasr ik niet meer verder in kom. . Het wordt er ook niet gezelliger op.

Jammer.

Ik ga liever thee drinken bij mijn Marokkaanse buren. Krijg je nog lekkere koekjes.

Gegroet ZB.
Misschien kan je je forum naam veranderen, dan kom je wat serieuzer over.
t !!!@#$???

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Het is gemakkelijker je terug te trekken, anderen een zwart wit wereld verwijten, maar daar dan geen grijs tegenover kunnen leggen.

Nu is het zwart of wit. Er is geen tussenweg. De islam is bezig aan een Europese invasie. Dat is een geloofswet voor moslims (hijrah). Niet alle moslims zijn zich bewust van hun religie. Daarom is het belangrijk eerlijk aan te tonen wie Mohammed was in plaats van onze identiteit te loochenen. Eerlijk benoemen wat de islam is mag niet? We loochenen onszelf omdat onze gast een kort lontje heeft. We achterhalen de leugens en benoemen gewoon wat is. Dan zijn we Russische trollen of extreem rechts. Het kan er nu niet extreem genoeg aan toe gaan!

Nu krijgen wij een kort lontje. Europa zal in lichterlaaie staan. Ik verheug.
Men zal bloeden en nu zullen wij met claxon feest vieren in de straten. }-)
De laatste lach is hen niet gegeven. Ze zijn de vijand en verdienen geen greintje sympathie. Wie dat doet is mijn vijand en een collaborateur van het nieuwe fascisme binnen Europa. Of dat nu familie of een politieker is.

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Feest
t !!!@#$???

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Best wel. Ik zit er van op het puntje van mijn stoel.

Men gaat zich verdedigen en daaruit zal een gigantisch conflict ontstaan. Dat zal verspreiden over heel Europa als een Griekse koorts.

Engeland, Duitsland, Frankrijk hebben zich tot het bot bewapend en staan klaar.
Het komt er echt aan. Ik zal als een vis in het water zijn.

Eskimo
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Euh, gaat dit niet wat te ver voor het forum.
Ik heb ook wel door hoe het zit maar om dat nou zou hier te plaatsen is volgens mij niet helemaal de bedoeling.
Gaat te ver...
It is not the strongest of the species that survives nor the most intelligent.
It is the one that is the most adaptable to change.
Charles Darwin

Terug naar “Discussies en gedachtenwisselingen”