Discovernl
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker
Contacteer: Website

De mensheid veranderen

Is de mensheid perfect zoals 'ie is of moet er dringend wat veranderen?

Mensen zitten onder de angsten, lichamelijke problemen, blokkades, et cetera. De psychologie is een grap. De (medische) wetenschap is een grap. Religie is een grap. Spiritualiteit is een grap. We houden onszelf in slaap. Het lijkt mij een mooie taak voor HB'ers om voor verandering te gaan zorgen. Zorgen dat de mensheid zich bewust wordt van hun patronen, zodat ze andere keuzes kunnen maken, waar ze wellicht wél gelukkig van worden, wat geluk dan ook voor ze mag betekenen. Niet omdat we het moeten, maar omdat we wel wat uitdaging kunnen gebruiken en het intellect, de creativiteit en de motivatie er voor hebben. Ik wel in ieder geval. Ik ben fan van grootse uitdagingen, anders raak ik verveeld. De vraag die ik dan tussendoor heb is: waarom raak ik zo snel verveeld en waarom heb ik die uitdaging nodig? Wat is het doel erachter? is het te verklaren met een stofje dat ik wel of niet aanmaak of zit er iets anders achter? Ben ik geboren for the greater good of is het een samenloop van omstandigheden? Vragen, vragen, vragen... Ik moet er wel bij zeggen, dat ik het naast de uitdaging ook echt wil doen voor mijn medemens. Het raakt mij als ik zie dat het slecht gaat met iemand. Diep van binnen heb ik de drang om de mensheid te helpen. Hebben meer mensen dat hier?

De vraag die ik wel eens heb is: waarom ben ik hoogbegaafd? Wat is hier het doel van? Waarom ben ik anders dan anderen? Is er een groter doel dan mijn lokale waarheid kan bevatten? Maar dan begint het weer spiritueel te worden, omdat ik het niet kan toetsen, behalve op mijn eigen gevoel en gedachten. Maar ja, hoe betrouwbaar is dat gevoel en hoe betrouwbaar zijn die gedachten? Maak ik mezelf maar wat wijs of is het echt zo? Aan de andere kant: is iets niet per definitie gewoon zo als ik het mezelf wijs heb gemaakt? Dus zit ik dan hoe dan ook niet gewoon juist? En als je dat doortrekt naar andere gangbare opvattingen die mensen hebben, zoals religie, wetenschap, et cetera, hebben zij dan ook niet gewoon gelijk? Heeft iedereen niet altijd gewoon gelijk, ongeacht welke opvatting je erop nahoudt? Universele waarheid bestaat voor mij namelijk niet.

Kort samengevat: ik denk dat wij héél veel kunnen betekenen voor anderen, al is het alleen maar om zelf lekker bezig te blijven. Waarom zijn wij hoogbegaafd en hebben wij héél veel uitdaging nodig, zijn wij mega creatief en kunnen wij extreem gemotiveerd zijn? Is dat een samenloop van omstandigheden of is er een groter plan voor ons weggelegd? Moeten wij de wereld "redden"? En waarom dan?

Voor mij persoonlijk draait alles om balans. Zinvol bezig zijn, lol maken en voldoende rust nemen, daar word ik happy van. Als ik uit balans ben, door bijvoorbeeld weer extreem obsessief voor een bepaalde waarheid te gaan, dan word ik onrustig en half gestoord. Te veel zinvol bezig zijn (werken, leren, et cetera) is ruk. Te veel lol maken is ruk. Te veel rust is ruk. Maar als alles in balans is, is het top. En wellicht dat het daar wel allemaal gewoon om draait in dit leven: ervaren hoe het is als mens om álles te hebben in je leven, perfecte harmonie. En wellicht moeten we anderen daar bij helpen, zodat we met z'n allen álles hebben, want de meeste mensen zijn zwaar uit balans en hebben daardoor uiteindelijk helemaal niets. Behalve onrust. Depressie. Lichamelijke klachten. Et cetera.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Ik help (startende) ondernemers bij hun online concepten, online marketing en onderneming via Ideecoaching.nl

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Re: De mensheid veranderen

Laat mensen gewoon zijn wie ze zijn?
Het zijn zij die veranderen die alles erger maken

Islamitische landen voor moslims. De christenen, joden en ongelovigen de andere landen. Een Europeaan die islam lovend is kan naar daar gaan. Ze moeten dat hier niet importeren. Het is de hele geschiedenis door zever met moslims. Dat verander je niet, wil je dat: ga naar daar en veel succes.
Job 13:5

Discovernl
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Het is niet mijn ambitie om mensen te dwingen om te veranderen, maar we kunnen ze wel inzichten geven om zichzelf te helpen veranderen als ze dat willen. Wij hebben de hersencapaciteit om dieper in onszelf te graven dan minder begaafde mensen, dus al het werk dat wij bij onszelf hebben gedaan kan ervoor zorgen dat zij een deel van de (onoverbrugbare) pijn bespaard blijft en dat ze sneller vooruitkomen bij hun doelen. We hoeven onze inzichten alleen maar te delen aan de mensen die daar voor openstaan.
Ik help (startende) ondernemers bij hun online concepten, online marketing en onderneming via Ideecoaching.nl

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Maar waarom? Met welk doel of motief mogen mensen zichzelf niet meer zijn?

Discovernl
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Wie zegt dat mensen zichzelf niet mogen zijn? Ik ben er juist groot voorstander van dat mensen zichzelf zijn, alleen maakt deze maatschappij dat soms heel moeilijk en hebben mensen zichzelf helemaal gek gemaakt. Het wordt tijd om mensen te helpen met ontknopen. Bewustzijn creëren, waardoor gedrag kan worden veranderd en niet meer geautomatiseerd verloopt, waardoor er betere keuzes kunnen worden gemaakt. Ik ben groot voorstander van inzichten delen met mensen, zodat mensen meer zichzelf kunnen zijn. Onafhankelijker en lichamelijk en geestelijk gezonder.

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Misschien is dat zo geworden door mensen te veranderen?
Laten we terugkeren naar onze ware identiteit? En so what als er een tikkeltje xenofobie in de mens aanwezig is? Maar enkel de blanke daarvan nawijzen zal averechts werken. Dat zien we nu wel.

Discovernl
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Ja, die knopen zijn erin gekomen omdat we mensen hebben gedwongen om zich aan te passen naar wat sociaal wenselijk is. Nu is het tijd om mensen weer te ontknopen. Maar daar heb je een aantal knappe koppen voor nodig. HB'ers lijken mij ideaal om deze rol zich toe te eigenen. Zielig thuis op de bank zitten met energieslurpende gedachten, badend in het zelfmedelijden en de onbegrip, is immers ook zonde van het talent.

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Er komt een burgeroorlog en wereldoorlog 3.

In dit leven zullen we allemaal het heiligdom van onze sofa vatten.
Tussen nu en 2022. Keer naar uw naasten en fuck de rest. :)

Discovernl
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Kortsluiting, zwakbegaafd?

Ga wat doen met dat mooie brein van je, iets zinvols.

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ik wou maar zeggen dat de sofa een charme heeft vergeleken met de wereld van vandaag.

Mijn zingeving is gevonden. Ze stoelt op de geloofswetten. De tien geboden, de zeven sacramenten, de zeven hoofdzondes, ...

Daarin worden mijn tekortkomingen en fouten als mens zeer duidelijk. Ik heb geen ander mens nodig mij in te vullen wat zinvol zou zijn. Ze beseffen niet hoe onzinvol zinvol voor mij werkelijk is. Misschien heb ik je verslag verkracht, maar ik haat verandering. Laat iedereen zijn wie ze zijn. Breng daarbij geen culturen samen die in conflict leven afgelopen duizend jaar, hopend dat ze veranderen en wereldvrede volgt en iedereen kumbaya gaat zingen. De wereld werkt zo niet en mensen reageren slecht op verandering. Iedereen is zijn haar unieke zelf, dat ging perfect tot de eenheidsworsten (globalisten) met oplossingen kwamen.
Sorry.

jellofish
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Discovernl, ik vind dat je een interessante stelling neer legt en ergens ben ik het met je eens. En ook ik heb het me afgevraagd.

Als we de Knappe HB koppen bij elkaar zouden zetten en de religie discussies weg zouden laten, zouden we dan de “normaal begaafden” kunnen helpen....
ik denk dat op individueel vlak we absoluut mensen kunnen helpen, waar we alleen op moeten letten is dat HB niet afgeschilderd gaat worden als “Ubermensch”. Niet dat wij als HB-ers dat zouden doen, maar dat de “normaal begaafden” dat zo zouden zien.
Ik denk dat we een hoop problematieken weg zouden kunnen halen in de wereld, echter moeten we de ruimte daarvoor krijgen en nemen. Op een positieve manier.
Als men heeeeeel graag zou willen en er voor open staat, want wij zouden het dan bedenken en uitleggen, maar zij moeten het (willen) begrijpen.

Er zijn een hoop bekende HB-ers (geweest) die de mensheid hebben geprobeerd te helpen, maar ook dat is maar deels gelukt of men wist niet wat er mee te doen.

Dus wat zou men willen leren cq ervaren en wat zouden wij als HB-ers kunnen toevoegen? Hoe zie jij dat?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jellofish
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Vwb snel verveeld etc, ons brein werkt anders en wil continue bezig zijn. Van herhaling vervelen we, van oninteressant onderwerp (dit is per persoon anders) vervelen we en we willen vooruit blijven gaan en niet stil staan.

Ik ben niet anders gewend dan altijd nadenken over iets, zelfs in rust modus. Het is voor mij ook een soort ontspanning. Het vervelen kost me meer energie dan iets anders. En dat gaat dan ook met enorme tegenzin.... alsof ik vast zit... maar gelukkig bepaal ik grotendeels zelf hoe vaak ik nog verveeld kan raken,.... en dat is niet zo vaak meer gelukkig...

Discovernl
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

HB'ers hebben qua intellect, creativiteit en motivatie een enorme voorsprong op de rest van de mensen. Maar ook wij zijn niet perfect. Wij zijn verre van perfect. Ik word af en toe gek van de simpelste dingen. Schoonmaken, boekhouden, tuinieren, voor de kinderen zorgen, et cetera. Dat is voor
mij soms een enorme strijd. Dus we hebben zowel de denkers als de doeners nodig om zo ver mogelijk te komen in het leven en om ervoor te zorgen dat we álles mogen ervaren. Het enige wat je jezelf moet afvragen als het aankomt op samenwerkingen cq. relaties is: wat heb ik nodig? Wat zijn mijn eigen tekortkomingen? Als je weet wat je tekortkomingen zijn, dan kan je er oplossingen voor zoeken in de vorm van een ander mens. Als je ambitieus bent heb je nou eenmaal andere mensen nodig om je doelen te bereiken. Denkers hebben doeners nodig. Mannen hebben vrouwen nodig. Mensen van de grote lijnen hebben mensen van de kleine lijnen nodig. Niemand is zwakker dan de ander. Niemand is beter dan de ander. We hebben allemaal onze kwaliteiten en als we die gezamenlijk inzetten komen we het verst, dan is álles mogelijk. Dat lijkt mij een veel betere optie dan het hedendaagse alternatief: zorgen dat iedereen binnen het sociaalwenselijke plaatje past. Daar gaat het immers al tientallen jaren bij mis, en daarom zijn de meeste van jullie zo negatief. Jullie vinden dat jullie niet begrepen worden. Laat daarom gewoon zien wat je talenten zijn, wat je tekortkomingen zijn en wat je nodig hebt om te accelereren.

Het afgelopen jaar heb ik duizenden scenario's bij mezelf getoetst en in de praktijk gebracht. Waar ik het allermeeste energie van krijg en waar ik het meest "gelukkig" van word, is van mensen helpen. Uit mijn hoofd komen en daadwerkelijk dingen doen met mijn talent. Mijn talent is om (bedrijfs)concepten te bedenken die de wereld gaan veranderen en om de juiste mensen bij elkaar te brengen die het concept tot een succes gaan maken. Ik ben hier sinds een half jaar fulltime mee bezig en heb inmiddels meer dan 150 concepten bedacht voor (potentiële) ondernemers. Niet iedereen gaat gelijk met een concept aan de slag trouwens, soms zit er nog wat rottigheid in de weg in de vorm van angsten, patronen en een zeurderig stemmetje dat zegt "je kan het niet, je mag het niet, het zit er voor jou niet in". Bullshit dus, wat er nog even uitgestampt moet worden.

Ik vind het enorm jammer als ik hoor dat veel hoogbegaafden een beetje weg zitten te kwijnen in hun huis en hoofd, terwijl zij zoveel mooie dingen kunnen doen. Er heerst een hele negatieve sfeer in HB'er-land en ik kan daar slecht tegen. Iedereen heeft een kutjeugd gehad, maar je kutjeugd definieert niet wie je bent, hoe je er mee omgaat definieert wie je bent. Ik heb mijn hele jeugd op ZMOK-scholen gezeten en ik heb zelfs mogen schitteren in een heus internaat. Ik ben honderden keren gepest, in elkaar geslagen en voor rotte vis uitgemaakt, en het interesseert me tot op de dag van vandaag helemaal niets. Ik heb de juweeltjes uit mijn verleden gepakt en ik ga daar een fantastische toekomst mee bouwen. Dus voor elke HB'er hier heb ik de boodschap: ga door met je leven en stop met het baden in zelfmedelijden.

Wij kunnen met z'n allen álles veranderen in de wereld. Super zonde als zoveel mooie hersenen op de plank blijven liggen. Dat lijkt mij niet de reden dat je dit talent hebt "gekregen". Dus kom van je filosofische reet af en ga kijken welke pijn je hebt overwonnen en waar je andere mensen mee kunt helpen die nu momenteel in deze pijn verkeren. Maak de ingewikkeldste materie simpel voor ze, zodat ook zij stappen kunnen zetten bij het zelf-ontwikkelingsproces. En zij helpen ons weer met dingen waar wij moeite mee hebben. En zo vullen we elkaar tot in perfectie aan.

Angsten overwin je door te doen. Gelukkig word je door te doen. Dus doe wat met je leven.

jellofish
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik had eigenlijk een oplossing op grotere schaal verwacht. Ook ik ben een HB-er die successen boekt en mensen helpt. Maar dat is kleinere schaal.

Ik wilde eigenlijk sparren over grotere schaal, groter dan NL, misschien zelfs Europees en anders wel verder dan dat....

En ja, er zijn een hoop HB-ers die onbegrepen door het leven gaan en niet meer weten waar ze het moeten zoeken. Misschien zou dat zelfs een schaal zijn waar wij zouden kunnen beginnen. Eerst die van de “bank” af en dan de grotere schaal?

Niet oordelend maar helpend, ook op dit forum...

Discovernl
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Ik sta open voor iedereen die een keer face2face wil sparren over z'n leven en de onbegrensde mogelijkheden van zijn of haar talenten. Ik help overigens alleen mensen die écht vooruit willen, want ik voel er weinig voor om mensen te overtuigen die liever willen blijven slapen, dat kost me namelijk bakken met energie. Ik zit in Breda. Je bent welkom.

jellofish
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

En mijn deur staat open voor een ieder die graag wil sparren op grote schaal om samen (als groep) de mogelijkheden te bekijken (en uitwerken).

The sky is the limit!

Discovernl
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Hey Jellyfish, hoe groot wil je gaan? En wil je alleen sparren of wil je het ook concreet maken? We zouden een geweldig concept kunnen uitdenken, met daarbij een haalbaar stappenplan, om het uiteindelijk te ontwikkelen met de juiste mensen.

Ik heb trouwens nog een geweldig idee liggen, gebaseerd op mijn hoogbegaafde medemens. Keertje afspreken?

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Eerlijke vraag: kan je ook jezelf helpen of ben je beter in anderen helpen?

Hoe was jouw methode succesvol bij jezelf?

Discovernl
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Ik help mezelf door voldoende uitdaging op te zoeken, voldoende rust te pakken en voldoende lol te maken. Ik neem verantwoordelijkheid voor mijn acties. Ik doe alles waar ik zin in heb, mits ik daar niemand mee schaad. Ik ben positief. Ik help anderen het maximale uit zichzelf te halen. Ik ben geen slachtoffer. Ik ken geen angsten. Wat ik tegen een ander zeg doe ik zelf ook. Natuurlijk zit ik ook wel eens een situatie waarin ik mezelf niet helemaal in harmonie heb, bijvoorbeeld als ik een geliefde mis, maar goed, dat is snel weer hersteld. Kort samengevat: ik kan mezelf prima helpen. Het enige waar ik echt moeite mee heb zijn details: schoonmaken, opruimen, boekhouding, et cetera. Ik kan me er niet goed voor opladen.

-b-
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Pefectionisme is een mooi iets, vooral voor de belangrijke dingen. Zolang je niet in een zwijnenstal leeft en 5 jaar achterloopt met de inkomstenbelasting is dat geen probleem ;-).

Ik ken zeker wel angsten.... maar dat weerhoud me er niet van om de dingen te doen die ik belangrijk acht. 'What's right is right.'
Oh hey heb ik een onderschrift? Wat leuk! Ja. Ehm. Mijn onderschrift is net zo zinnig als het leven zelf. Ja.

Terug naar “Discussies en gedachtenwisselingen”