Zarathustra
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Re: het hoofd te vol

Oefening ja. Ik probeer al jaren mijn gedachten onder woorden te brengen. Ik heb overwogen om weer te gaan te studeren, omdat ik veel kennis (of vaardigheid) mis. Een jaartje filosofie, psychologie, politicologie of economie om te proberen :) .

Zarathustra
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Ha, ik krijg net een PB'tje van Lady met een hintje naar mijn schrijfstijl :P .
Ik zat er net aan te denken toen ik het bovenstaande schreef. Een vaardigheid die verbetert kan worden is idd mijn schrijven. Een methode van mij is eerst bedenken wat ik wil schrijven (een richting), dat vaak uit verschillende elementen bestaan, die ik dan bijelkaar zet, om er een verhaal van te maken. Of ik heb een paar elementen waar ik een verhaal van maak...
Ik kan soms lang doen over een paar zinnen, en dan moet je maar op 'bevestig' drukken, want om het helemaal goed te maken duurt (te) lang :).

northern lady
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Z, was goed bedoeld hoor :wink:
Ik heb een tik (of hoe noem je dat), qua taalfouten e.d. Kan geen stukje tekst lezen of ik zie direkt de fouten. Misschien belemmert die tik ook wel mijn posten hier. Want er moet natuurlijk geen fout in zitten......Dus ben ik bezig met de inhoud, en ook de opstelling. En ondertussen gaan mijn gedachten door. En wie zei het, mijn hoofd gaat sneller dan mijn vingers kunnen typen...dat is het.
ik ben ik, ik leef nu

pyro
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

northern lady schreef: En toen viel ik al weer stil, omdat ik teveel wil schrijven, heb je het weer.....
In eerste instantie zat ik op het hiq-forum, en vooral daar heb ik ook in het begin hele stukken tekst maar weer verwijderd...En momenteel begin ik er maar niet eens meer aan. Maar dan baal ik zo, want ik wil zoveel zeggen, maar het komt er niet uit. Heb op het hiq-forum ook wel eens gesproken over 'het muurtje in mijn hoofd' . Het grappige is dat ik daar al over sprak, toen ik mij nog niet eens bewust was van het hb zijn. (en dat weet ik nu ook nog niet zeker....).
Vwb klein voelen, en dichtklappen bij dominante mensen, daar zou ik een boek over kunnen schrijven. Maar dat komt ook uit mijn jeugd voort. Moet wel zeggen dat ik mij tegenwoordig wel iets minder klein begin te voelen, er zit 'groei' in zeg maar....
Ik heb je introductie trouwens nog even weer gelezen, en kan alleen maar zeggen wat anderen ook tegen mij hebben gezegd...gewoon posten!!! Succes :knuffel:
Zo herkenbaar. En dat heb ik met zoveel mensen hier. Ook bij het voorstel topic: zo herkenbaar allemaal. Maar zelfs hier durf ik mijzelf niet vol te laten gaan. Misschien wel bang van de groep, ook al voelt de groep zo vertrouwd. Wil de groep mij wel? Ja, ik weet het, ik heb iets met groepen. Te veel negatieve ervaringen.
Reageren in topics om mensen te helpen: ik ben net met mijn eigen weg begonnen. Ik wil geen betweter zijn. Maar alleen vragen stellen zie ik ook niet zitten: heb je haar weer met haar vragen.

Ik voel mijzelf nog mini. En mijn gevoel gaat zo enorm op en neer. Vanochtend gesprek gehad op mijn werk. Geen enkel probleem, was ook geen probleem om een afspraak te maken. En nu ben ik weer aan de andere kant. Ik zou het nu niet eens durven mijn leidinggevende iets te vragen. Heeft ze iets negatiefs over mij gezegd? Nee. Wanneer gaat die achtbaan over?

Terug naar “HB in het dagelijks leven”