timjanhenk
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

interactie

Hebben jullie ook, dat je in een gesprek bent met iemand en dat je zegmaar in interactie met mensen, vrij kil bent

ik praat makkelijk over complexe zaken, Dillema's etc

Dat geeft me dan een thrill

Maar het babbelen, dat intieme tussen mensen. Dat voelt ongemakkelijk. Een beetje vies zelfs

Ik zal héél moeilijk zeggen : ik hou van je. Misschien denk ik het wel, maar ik zeg het nooit

Ken je dit ?

Gebande gebruiker
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Re: interactie

Yep.

GerardVenema
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Herkenbaar,lukt mij ook niet in beide gevallen,daardoor laten ze mij links liggen.Ben naar mijn idee niet’gezellig’.

Wel vreemd toch dat ik hier op dit forum hele gesprekken kan voeren terwijl daarbuiten ik alleen korte antwoorden geef omdat mijn detaillistische uitleg mensen verveeld?

Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Ik vind het heerlijk om op dit forum mijn diepste gedachtes bloot te leggen, wetende dat veruit de meeste forum-leden mij begrijpen, en navenant reageren.

Small talk heb ik een broertje dood aan. En wat toch al duidelijk is, hoeft toch niet nogmaals gezegd te worden.

Ik zeg nooit tegen mijn vrouw: ik hou van jou. Daar heb ik ook moeite mee. Nooit niet bij stilgestaan eigenlijk, dus ik kom hier nog op terug.
so long, and thanks for all the fish <hitchhiker's guide to the galaxy>
what I told you was true, from a certain point of view <obi wan kenobi>
the future ain't what it used to be <yogi berra>
I suffer from occhiolism

Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik zeg nooit tegen mijn vrouw: Ik hou van jou. Dit komt omdat ik het nooit het juiste moment vind om het te zeggen. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van mijn vrouw, en ik denk het ook zeer regelmatig.
Deze ochtend heb ik het tegen haar gezegd. Ik hou van jou. Het voelde gewoon awkward, niet lekker, niet het juiste moment, niet de juiste setting. Maar ze leek er wel blij mee te zijn. Dat hebben we dan weer gewonnen.
I suffer from occhiolism

Gebande gebruiker
Veelgebruiker
Veelgebruiker

:inlove:

Heel mooi!

HindrikH
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Nee, niet kil. Al zal ik de laatste zijn die zegt dat ik dat iets soortgelijks nog nooit naar mij uitgesproken is. "Erg rationeel, afstandelijk".

Van binnen voelt dat heel anders, ik kom dan vanuit het gesprek met een ander niet op het punt dat de motor bij mij aanslaat, ik word er simpelweg te weinig door geprikkeld. Mensen roepen wat oppervlakkigs, zonder samenhang, zonder dat ik het idee heb dat daar nu stevig over nagedacht is, zonder vertaalslag van abstractie naar detailniveau en terug., babbelen anderen na en verwachten dan van mij dat ik ineens heel geanimeerd gaan doen. Dat zou voor mij vreselijk nep voelen. Wanneer ik het te mager vind, dan is dat oprecht, en dat laat ik dat ook merken. Dat heeft mij al meerdere keren met werkgevers op gespannen voet gezet. "Je bent ook nooit enthousiast" en ik denk dan "Hoe zou jij reageren als je in het sprookje van De Kleren van de Keizer terecht bent gekomen?" Wil je mij prikkelen? (Zet je dan maar schrap overigens, want dan ga ik echt los heb ik gemerkt) Kom dan met iets beters.

@ Timjanhenk: Dit is wel een heel mooi voorbeeld van het interrelationele effect van HB, trouwens
To those who understand, I extend my hand
To the doubtful I demand: take me As I Am

Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Tioli schreef:
wo 14 nov 2018, 09:16
Tioli schreef
:inlove:
Heel mooi!
Dank je wel!

@HindrikH: Inderdaad, rationeel en afstandelijk, maar welgemeend. Edit: Zo heb ik mezelf opgevoed
Laatst gewijzigd door Camiel op wo 14 nov 2018, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
I suffer from occhiolism

-b-
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Dat geld natuurlijk niet voor alle HB-ers ;-).
Oh hey heb ik een onderschrift? Wat leuk! Ja. Ehm. Mijn onderschrift is net zo zinnig als het leven zelf. Ja.

Gebande gebruiker
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Herkenbaar, HindrikH. Voor mij geldt dat ook zo.

timjanhenk
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

ik zou nooit zeggen : ik hou van je

Maar mijn broer is wel zo, altijd zijn emoties op tafel leggen

Hij vind dat ik dat ook moet , maar ik weiger

hoe komt dit ? Is het erg ?

Het voelt gewoon ongemakkelijk, dat heeft niets met 'stoerheid' te maken
zoals me broer zegt, maar ik weet niet. Ik ga niet iets doen, dat onprettig voelt

dan hou ik het in mijn eigen geest, weetje wel

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Dat wat Camiel schrijft over ik hou van jou, idem hier. Spontaan is dat een lastige, naar mijn idee komt het dan altijd gekunsteld over, omdat ik er echt over nagedacht heb voor het er uit komt.

Dat gekunstelde heb ik vaker in gesprekken, althans zo voelt het voor mij. Op anderen komt dat vaak over alsof ik het ergens niet mee eens ben of niet begrepen heb wat er tegen me gezegd is, terwijl ik juist goed probeer te luisteren en het gezegde wil begrijpen zoals het bedoeld wordt door de ander. Zeker als je ook nog gehoor- e.a. problemen ervaart, waardoor interactie bemoeilijkt wordt, dan trek ik zo'n gezicht (vermoed ik, lettende op hoe de ander naar mij kijkt en op mij reageert) die bij de ander iets oproept waar ik vervolgens geen idee van heb (en wat vaak ook niet uitgesproken wordt).
"The time is always right to do the right thing" ~ M.L. King jr. ~

Terug naar “HB in het dagelijks leven”