Sopha
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Bioscoop steeds weer teleurstelling

Ben net naar de film Green Book geweest.
Daarvóór het hele filmaanbod in mijn stad van voor naar achter doorgespit, met trailers, reviews enz. En er, dacht ik, een die toch het bekijken waard was uitgekozen. Maar heb, ondanks de Oscar voor beste film vorig jaar, voor de zoveelste keer het gevoel genept te zijn.
Mijn vriendin ( niet HB) vond hem leuk. 😵
Ik vond hem vreselijk voorspelbaar en dodelijk saai.
Misschien ligt het aan de tijd van nu waarin er eerder andere eisen aan films worden gesteld om het predicaat 'kwaliteit' te krijgen. Misschien heb ik een afwijkende smaak, maar ik vind de meeste films tegenwoordig gewoon niks meer aan. De beelden zijn prachtig, de acteurs spelen meestal goed, maar de inhoud doet me weinig tot niks.

Herkent iemand dit of ben ik weer de alien?

Turbowalnoot
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Re: Bioscoop steeds weer teleurstelling

Ja , herkenbaar de reden dat ik niet snel naar de bios ga.
Kga meestal hele zwarte grappen maken tussendoor of de boel analyseren hoe het geluid / compositie is etc..

Trailers zijn meteen spoilers en prik snel door de structuur / concept die ze bij vele films gebruiken , het ziet er anders uit maar de inhoud is en blijft hetzelfde.
Als popcorn / frisdrank cooping strategie wordt.. :blush:
*

Sopha
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Turbowalnoot schreef:
zo 05 mei 2019, 21:58
Ja , herkenbaar de reden dat ik niet snel naar de bios ga.

Ga ook maar weinig hierdoor..
Pure geldverspilling.
Kga meestal hele zwarte grappen maken tussendoor of de boel analyseren hoe het geluid / compositie is etc..

Ik ook!! Maar wil de sfeer en het plezier van de ander niet verpesten, dus moet me vaak inhouden. Wel weer leuk als je met iemand bent die het ook niks vindt!

Inderdaad, het is elke keer hetzelfde 'verhaal', maar dan in een ander jasje. Eigenlijk weet ik het wel, maar hoop tegen beter weten in dat het dit keer de uitzondering is op de regel.
Uitzonderingen zijn er wel, maar ze zijn dun gezaaid.

In ieder geval toch blij met wat bijval hier.:)

Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Ik ken je leeftijd niet, Sophia, maar speelt het mss een rol dat je steeds ouder wordt? als jij zegt "het is elke keer hetzelfde 'verhaal', maar dan in een ander jasje", dan lijkt het me dat je zo'n beetje alle verhalen hebt gezien.

Volgens mij zijn er altijd wel mooie nieuwe andere verhalen, maar het zijn er niet zoveel. Maar net zoals "vroeger" (ik spreek nu over 30 jaar geleden), want toen waren de "mooie nieuwe andere verhalen" er ook niet zoveel. Maar omdat ik toen nog relatief jong op de wereld was, lijkt alles "mooi, nieuw en anders". Toch? Meer een verhaal van perceptie?

Ik vind wel de trailers slecht gemaakt - op de manier dat ze 1. weinig zeggen over de film die komen gaat 2. spoiler alert aanwezig 3. veel te veel actie.. Maar die worden ook gemaakt om mensen te motiveren naar specifiek die ene film toe te gaan. Dus die worden zoveel mogelijk opgeleukt, tegen het oneigenlijke aan. Jij bent dus naar de film Green Book gegaan, en daar was je zonder trailer nooit heen gegaan.

Mss beter een aantal reviews lezen van iemand die regelmatig gaat. Of beter nog, de reviews lezen van iemand met ongeveer dezelfde smaak als jij!
so long, and thanks for all the fish <hitchhiker's guide to the galaxy>
what I told you was true, from a certain point of view <obi wan kenobi>
the future ain't what it used to be <yogi berra>
I suffer from occhiolism

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Een bioscoop...wat is dat?
don't hide what you have !

GerardVenema
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Plato:google ff,misschien herken je het nog...
Heb persoonlijk een hekel gekregen aan amerikaanse films(behalve bijv. The Green Mile).
Geen film maar wel series,krimi’s gemaakt in Denemarken zijn super..
Moet wel steeds mee naar Disney films vanwege mijn kuikens...zijn op zich grappig,wel erg veel van het zelfde.Dus overprikkeld die lawaaiige,voorpelbare film uitzitten.

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Dit is in Denemarken een topper, de Olsen banden. Uit de jaren 60 en wat later. Is m.i. een reclame item van Tuberg en/of Carlsberg bier

Komt jaarlijks nog een aflevering van op TV. De verhalen zijn simpel, de slimme, de stomme en de nette. Maar de karakterrollen zijn perfect. Een aanrader.

https://www.youtube.com/results?search_ ... full+movie

Ook Lars von Trier, die eigenlijk Lars Trier heet, is gewild. https://nl.wikipedia.org/wiki/Lars_von_Trier
Hij heeft best wel goede films gemaakt. Zoals bv Dogville en vele andere.

MrMeozorz
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Mainstream Hollywood films lijken steeds meer formule te worden, waar op voorspelbaar en veilig ingezet wordt en dat is jammer, want soms zitten er prima films tussen. Jammer dat dit alleen soms is en niet vaak. Zelf kijk ik niet zo vaak films, maar dan kijk ik liever naar films die zich (iets) buiten de mainstream bevinden. Iemand nog suggesties voor integrerende films? Films gerelateerd aan HB misschien? dan past het ook in het thema van het forum :mrgreen: [wacko]
Mijn stellingen der filosofie; 0: [het] niets is (absoluut) onmogelijk; 1: [het] bestaan, bestaat.

Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Het enige wat ik dan (gerelateerd aan HB) kan bedenken is The hitchhiker's guide to the galaxy.....

edit: of is deze film nergens aan gerelateerd ?
I suffer from occhiolism

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

MrMeozorz schreef:
ma 06 mei 2019, 16:19
Mainstream Hollywood films lijken steeds meer formule te worden, waar op voorspelbaar en veilig ingezet wordt en dat is jammer, want soms zitten er prima films tussen. Jammer dat dit alleen soms is en niet vaak. Zelf kijk ik niet zo vaak films, maar dan kijk ik liever naar films die zich (iets) buiten de mainstream bevinden. Iemand nog suggesties voor integrerende films? Films gerelateerd aan HB misschien? dan past het ook in het thema van het forum :mrgreen: [wacko]
Indirect/direct gerelateerd is Lars von Trier wel.

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik vind zowaar een link van Dogville. Heb even enkele seconden gekeken, ik neem maar aan dat de hele film afgespeeld kan worden. Thema is vooral het manipuleren van mensen.

MrMeozorz
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Camiel schreef:
ma 06 mei 2019, 16:47
Het enige wat ik dan (gerelateerd aan HB) kan bedenken is The hitchhiker's guide to the galaxy.....

edit: of is deze film nergens aan gerelateerd ?
Haha, ja dat is wel een goeie film. Zelf denk ik dat de film overal aan gerelateerd is :shock:
plato schreef:
ma 06 mei 2019, 18:42
Ik vind zowaar een link van Dogville. Heb even enkele seconden gekeken, ik neem maar aan dat de hele film afgespeeld kan worden. Thema is vooral het manipuleren van mensen.

Bedankt voor de link plato, ik zal 'm binnenkort kijken.
Mijn stellingen der filosofie; 0: [het] niets is (absoluut) onmogelijk; 1: [het] bestaan, bestaat.

bijna30
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Wat ik vaker heb als ik in de bioscoop zit is dat ik een seconde begin te lachen voordat het publiek meelacht. Ik zie het al aankomen voordat het gebeurd is. Ik zou graag mn lach even willen vertragen, zodat ik niet buiten de boot val, maar ik kan het niet helpen. Een beetje voorspelbaarheid is niet erg vind. Ik vind het ook nooit erg als mensen me spoilers vertellen. Een goed verhaal is gewoon een goed verhaal. Een beetje verhaallijnen bestuderen maakt elke populaire film wel wat voorspelbaar. Beginprobleem, wat moet de hoofdrolspeler in deze film leren? Even ontspannen, alle bijfiguren worden voorgesteld, eerste keerpunt. Even stress, dan ontspanning. Dat nog twee keerpunten weer tot het all or nothing is. No way back! In het laatste kwart is de hoofdpersoon gegroeid als persoon en zal die nooit in hetzelfde beginprobleem belanden. Einde. Met dat in mijn hoofd bij elke film is het redelijk voorspelbaar wat er ongeveer zal gaan gebeuren. Al snel is in te schatten hoeveel de film zich aan deze kaskraakformule houd of niet. Ik waardeer de actie, fantasie, lessen, sexy vrouwen etc. Dat ik niet meegesleurd word zoals ik dat vroeger als kind werd of zoals veel gemiddeld intelligente nog steeds hebben zorgt er niet voor dat ik minder van de film geniet. Ik geloof zelfs dat ik meer van de film geniet doordat ik wat meer een kijkje achter de schermen kan nemen met mijn geest en het heel erg kan waarderen als het plan goed uitgevoerd is.

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Er zit wel een regisseur in je...wat gaat die film dan worden ?

Eskimo
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

HB de movie

"Prestaties uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst"

It is not the strongest of the species that survives nor the most intelligent.
It is the one that is the most adaptable to change.
Charles Darwin

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Eskimo schreef:
vr 07 jun 2019, 20:34

"Prestaties uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst"
Ik wilde eigenlijk iets zeggen over de mogelijkheden van condooms, maar ja...op dit forum wonen hele nette mensen...

Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

bijna30 schreef:
vr 07 jun 2019, 18:13
Geschreven door bijna30
(...) Beginprobleem, wat moet de hoofdrolspeler in deze film leren? Even ontspannen, alle bijfiguren worden voorgesteld, eerste keerpunt. Even stress, dan ontspanning. Dat nog twee keerpunten weer tot het all or nothing is. No way back! In het laatste kwart is de hoofdpersoon gegroeid als persoon en zal die nooit in hetzelfde beginprobleem belanden. Einde. (...)
Mooi zoals jij dit verwoord ;--)
I suffer from occhiolism

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik vond Green Book juist een steengoede film maar ik ben dan ook laafgeaard.

Dorothy
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Eindelijk snap ik waarom ik bijna bij iedere actiefilm in slaap val! maakt niet uit op welk uur van de dag.
De films daarentegen met diepere lagen en meerdere verhaallijnen ( en goed verhaal) die door de meeste mensen als langdradig of saai worden bestempeld houden mij bij de les en dus wakker!
Het is nu eindelijk duidelijk .... Dus pffff ik kan narcolepsie ook weer uitsluiten. ( 😋😁)

gr Dorothy
Ik Ben....

Dorothy

Leonvandenoever
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Herkenbaar.

Ik merk dat met de input van de afgelopen 35 jaar het steeds lastiger is, een scenario voorbij te zien komen dat weer uniek is.
Gelukkig kan ik nog wel genieten van het avondje uit op het grote scherm.
Met name de full service Bioscoop maakt tot een genietbare ervaring.

Qua script of verhaal weinig innoverende films voorbij zien komen.
De industrie kiest uiteraard voor een kijkervaring die door het grote publiek goed ontvangen wordt.
Gelukkig kan ik de lol wel inzien van de MARVEL ervaring of gelijkwaardige films.

Duik eens inde wereld van IMDB... wellicht dat je daar nog wat leuks ziet staan.

Terug naar “HB in het dagelijks leven”