Zeker bij de zwaardere kost ( wat ik het liefste lees) vind ik dat het prettigst. Ik lees ahw mezelf voor.

gr Dorothy
Ja dat zou inderdaad heel goed kunnen. Alles komt bij mij altijd ( net als de meesten hier denk ik) even hard binnen en alles is even belangrijk en de meeste prikkels zijn het onderzoeken waard in mijn gedachten. En het hardop lezen werkt misschien als een mantra. Concentratie op datgene dat ik op de voorgrond wil....
Is HSP zijn ook inherent aan hoogbegaafdheid? Ik herken er in ieder geval alles van.
heb er inmiddels ook wat meer over gezocht. En ik herken deze combi ook heel erg bij mezelf. Il snap beter waarom ik me in eersre instantie onbewust afsloot voor vooral slecht nieuws. Nu dus "bewust" ...
Hardop lezen doe ik niet,wel hardop zeggen wat ik aan het doen ben en ook hardop overdenken wat argumenten zijn voordat ik iets beslis..Eskimo schreef:Ik heb er een boek over gelezen.
Hoog sentitieve personen van Elaine Aron.
Wel handig om er over te lezen dat je niet gek bent maar er dus niks aan kan doen
"Prestaties uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst"
Ja klopt. Nu je t zegt: herken ik ook. Ik praat eigenlijk de hele dag regelmatig tegen mezelf.GerardVenema schreef: ↑di 30 jul 2019, 09:15Hardop lezen doe ik niet,wel hardop zeggen wat ik aan het doen ben en ook hardop overdenken wat argumenten zijn voordat ik iets beslis..Eskimo schreef:Ik heb er een boek over gelezen.
Hoog sentitieve personen van Elaine Aron.
Wel handig om er over te lezen dat je niet gek bent maar er dus niks aan kan doen
"Prestaties uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst"
Dit wordt dan ook vaak afgekapt door anderen,zij vinden het verwarrend/storend:’denk even zonder geluid aub’
Ook moeilijk om te stoppen...