Hoi allemaal,
Ik ben een typische drop-out student. Heb mijn opleidingen niet afgerond en heb dus nu geen papiertje, maar in de praktijk draai ik al jaren op HBO/WO niveau mee.
Nu heeft mijn coach geadviseerd om toch weer te gaan studeren en misschien een 4-jarige opleiding in 2 jaar te doen.
Maar dan bekruipt mij toch wel een angst gevoel. 2 jaar studeren is niet zo lang en te voorzien, maar door die dropouts is mijn zelfvertrouwen naar 0 gegaan. Weliswaar waren de dropouts in het reguliere voltijd onderwijs en kan ik nu natuurlijk door middel van thuis studie het in mijn eigen tempo doen, maar toch ben ik doodsbang om weer te falen. Vooral omdat ik bij een volgende baan misschien wel weer in dezelfde valkuilen trap van mijn huidige baan en mijn energieniveau nu laag is.
Ik weet dat dit menselijk is en dat ik me niet moet laten leiden door beren op de weg, maar ben wel benieuwd of er meer mensen met dat dilemma op het forum zitten en wat heb heeft gemaakt waarom zij wel of juist niet hebben gekozen voor omscholing.