Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Different Lives, Same Story

“For I dipped into the future, far as human eye could see, Saw the vision of the world, and all the wonder that would be” -Alfred Lord Tennyson

Afbeelding
"Knowledge comes, but Wisdom lingers" -Alfred Lord Tennyson

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Different Lives, Same Story

Dit brengt mij op de vraag: Kunnen wij als burger gelukkiger zijn zonder politici ?

https://www.itemfix.com/v?t=33kxot
don't hide what you have !

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

De mens bestond pas na politiek, alleen had de mensaap daar vermoedelijk nog geen mooi woord voor zoals nu.

Wanneer twee mensen elkaar ontmoeten bedrijft men vroeg of laat politiek, elke vorm van wens waar de ander niet direct gelijke behoefte aan heeft maar uiteindelijk mee instemt is een vorm van politiek.

Kan de mens gelukkig zijn zonder politiek? Ja, maar er zal dan vermoedelijk geen ander mens zijn waarmee deze in contact komt.

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

De politiek is een overkoepelend orgaan dat niet gesticht is door een orgaan maar door de mens als mens. En daarmee kennelijk een dwangbehoefte heeft om zijn medemens te organiseren volgens een bepaald voorbeeld. En daarmee kopieën -van kopieën - organiseert, waarvan we zeggen dat het zo hoort om te leven, te kunnen leven en te mogen leven.

Nederland heeft dat vooral georganiseerd door wetten met bijbehorende regels aan te bieden, lees geregeld op te volgen. Je mag en moet in opdracht van anderen, die zich de regering noemen, zo leven. Nederland heeft inmiddels 62.000 wetten met een jaarlijkse toename van 1000 wetten. De regering is daar heel blij mee want je hoeft alleen nog maar te verwijzen waarbij de actualiteit van de mens en diens omgeving geen -enkele- rol speelt. Een luie regering versus actieve burgers. Wat is de winst?

Truus
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

plato schreef:
zo 27 mar 2022, 10:10
Dit brengt mij op de vraag: Kunnen wij als burger gelukkiger zijn zonder politici ?

https://www.itemfix.com/v?t=33kxot
Ik vraag mij vooral af waarom je dat in dit draadje brengt.
En blijkbaar is je vraag niet over politiek en politici, maar over regels.
En dan specifiek nog weer de Nederlandse regels waar je niet eens meer iets mee te maken hebt/hoeft te hebben.
Waar maak je je dus druk om? Then again, waar maak ik me eigenlijk druk om?!

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

@Plato: Ter kennisgeving aangenomen en spreek mij verder niet uit over inhoudelijke politiek of religie; dat brengt alleen maar ruzie.

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

In Noord Europa speelt men binnen de communicatie met andere mensen niet op de persoon. Men zoekt en vindt gezamenlijk de inhoud van een item.

Voor wat betreft sec Nederland hebben de politici daar de cultuur geadopteerd van een bureaucratisch management en derhalve de uitvoering gekozen van deze duizenden wetten. Binnen het begrip management is dat een éénzijdige vorm dat men toepast voor alles. Voor een profit organisatie en de meeste non-profit organisaties is dat als éénzijdige vorm niet effectief ic rendabel. Je kunt namelijk niet altijd het rendement van je organisatie naar de cliënt ic deelnemer neerleggen.

Dus ja...we kunnen gelukkiger zijn zonder de -Nederlandse- politici.

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

@Plato / Acda en de Munnik - Groeten uit maaiveld. ʇsɾıן ɹǝǝƃǝu uɾıɯ do uǝʌǝ ƃıdoןɹooʌ ʇɐɐʇs ǝɾ 8)
Laatst gewijzigd door Nebula L.a.b. op zo 27 mar 2022, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Nebula L.a.b. schreef:
zo 27 mar 2022, 19:18
@Plato / Acda en de Munnik - Groeten uit maaiveld. Je staat voorlopig even op mijn negeer lijst 8)
Fint og ha en god dag...

Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

Welkom Nebula L.a.b.
Nu is dit het introductietopic....... zou je wat meer over jezelf willen zeggen?

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Voorstellen gaat mij helaas en gelukkig niet lukken, ik heb de luxe om geheel opnieuw te beginnen met mijn leven en te bepalen wie ik echt ben. Mijn verleden zie ik niet meer als iets wat mij heeft gemaakt maar wat mij in de weg heeft gestaan om tot volle potentie te komen. Maar in de basis: Man, 39 jaar, single, 0 opleiding, ingestort en tijdelijk afgekeurd, huis verkocht, stiekeme levensgenieter wat niemand weet, absurde dingen meegemaakt wat heel zwaar is geweest en verder een beetje standaard dingen.

Moeten omgezet naar willen, dromen omgezet in doen, denken naar handelen, twijfelen naar vastberaden en dikke acceptatie dat ik op mijn mondje mag vallen. Mijn huidige sterkste punt is mij neerleggen bij hoe het gaat en gewoon zijn wie ik ben. Ik kan mij nu goed verenigen met het feit dat alles niet zo gaat als ik wil en mijn kennis speelt daarbij een cruciale rol dat ik ook het inzicht vergaar waarom iets niet werkt "I've got the key, I've got the secret".

Voor de rest gebruik ik mijn dagboek die iedereen kan lezen en laat daarin genoeg los om een goed beeld van mijn leven te krijgen hoe ik het maak; en soms zal ik verwijzen naar vroeger (het echte verleden van mijn pad naar nu) om het contrast te verduidelijken. Dure woorden, tekstuele hoogstandje's of ingewikkelde discussies vermeid ik voorlopig om energie slurpen te voorkomen op welke manier dan ook. Ik focus mij op de leuke dingen in de toekomst en dat maakt een 180 graden verschil.

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Mooie gedachten ... sterke ontwikkeling. Have fun...

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Hartelijk dank Plato, ik merk ook dat dit mij sterkt en een stuk tevredenheid geeft. Het heeft dan ook lang geduurd om de verandering echt te maken en te ervaren zoals het kan zijn. Ik ervaar het als een grote reset van mijn leven met een nieuwe kijk op de wereld, het enige waar ik mij voor behoedt voorlopig zijn zaken die lastig kunnen zijn of niets opleveren op dit moment.

Juist de kleine dingen bij elkaar geven veel meer energie en voldoen in mijn behoefte op dit moment, zo zie ik nu wel allemaal leuke beestje's in de tuin die ik anders nooit zou zien en dit effect versterkt zich naarmate de tijd vordert.

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Pragmatisch bezig zijn versterkt de geest en de mentaliteit...andersom niet zo

Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

Nebula L.a.b. schreef:
di 29 mar 2022, 00:01
Voorstellen gaat mij helaas en gelukkig niet lukken, ik heb de luxe om geheel opnieuw te beginnen met mijn leven en te bepalen wie ik echt ben. Mijn verleden zie ik niet meer als iets wat mij heeft gemaakt maar wat mij in de weg heeft gestaan om tot volle potentie te komen. Maar in de basis: Man, 39 jaar, single, 0 opleiding, ingestort en tijdelijk afgekeurd, huis verkocht, stiekeme levensgenieter wat niemand weet, absurde dingen meegemaakt wat heel zwaar is geweest en verder een beetje standaard dingen.

Moeten omgezet naar willen, dromen omgezet in doen, denken naar handelen, twijfelen naar vastberaden en dikke acceptatie dat ik op mijn mondje mag vallen. Mijn huidige sterkste punt is mij neerleggen bij hoe het gaat en gewoon zijn wie ik ben. Ik kan mij nu goed verenigen met het feit dat alles niet zo gaat als ik wil en mijn kennis speelt daarbij een cruciale rol dat ik ook het inzicht vergaar waarom iets niet werkt "I've got the key, I've got the secret".

Voor de rest gebruik ik mijn dagboek die iedereen kan lezen en laat daarin genoeg los om een goed beeld van mijn leven te krijgen hoe ik het maak; en soms zal ik verwijzen naar vroeger (het echte verleden van mijn pad naar nu) om het contrast te verduidelijken. Dure woorden, tekstuele hoogstandje's of ingewikkelde discussies vermeid ik voorlopig om energie slurpen te voorkomen op welke manier dan ook. Ik focus mij op de leuke dingen in de toekomst en dat maakt een 180 graden verschil.
Prima voorsteltopic :-D Welkom!

Truus
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Zowel je verleden, als je wederopstanding, zijn redelijk herkenbaar.
Mooi verwoord!

Patty15
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Mijn mening: Een land waar het goed mee gaat, heeft geen politiek nodig.

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Patty15 schreef:
za 02 apr 2022, 19:15
Zie je Nederland als een optie daarmee ?

Patty15
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

plato schreef:
ma 04 apr 2022, 08:29
Patty15 schreef:
Niet echt. Voor mij begint het al bij de mensen zelf. Zolang er deugd is, is het goed. Wanneer moraal ver te zoeken is....

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Patty15 schreef:
ma 04 apr 2022, 10:30
plato schreef:
ma 04 apr 2022, 08:29
Patty15 schreef:
Niet echt. Voor mij begint het al bij de mensen zelf. Zolang er deugd is, is het goed. Wanneer moraal ver te zoeken is....
Dat zou dan betekenen dat er -nog- meer individueel de mens moet worden benaderd. En dus niet vanuit een groepssamenstelling ic groepsgedrag. Maar hoe doen we dat dan ?

Terug naar “Introductie”