Ik wil wel meer weten, het onderwerp spreekt mij aan.
Nil Volentibus Arduum (Latijn: niets is moeilijk voor hen die willen) was het motto van een gezelschap van intellectuelen, opgericht in Amsterdam in 1669, naar het voorbeeld van de Académie Française.[1] De leden, met als voormannen de advocaat Andries Pels en de arts Lodewijk Meyer kwamen wekelijks bijeen om te spreken over thema's als logica, ethiek, toneel en dichtkunst. Het gezelschap speelde tien jaar lang een belangrijke rol in de toneelwereld.
Ik moet wel bekennen dat ik persoonlijk het gevoel heb dat het allemaal erg theatraal is met de bekende dilemma's en thema's. Een nieuwe generatie om alles weer tot leven te wekken met de huidige maatschappij is wenselijk, het sluit niet meer goed aan en met de huidige vergrijzing zal het uiteindelijk een vergane glorie zijn wat ooit de hoogtij dagen vierde. Een nieuwe lichting die buiten de kaders kan denken zou een welkome aanvulling zijn en daarmee een uitnodiging naar de jongere generatie.
De technologische beschikking is geheel ongebruikt tot op heden. Ik snap ook niet dat iemand zoals Albert Verlinde (ik noem maar iemand) eens mensen opzoekt zoals "mij" (ongegeneerde schaamte). Mensen zoals mij en anderen die HB zijn, en kennis hebben van dit soort zaken, en de kennis van techniek hebben, kunnen een spektakel maken voor musicals. Slechts een select groepje wat ideeën kan uitwerken en in ruw concept kunnen testen/bouwen. Ik zie ongekende mogelijkheden die nu niet benut worden, en eenmaal in ruw concept kan een crew samengesteld worden om in details alles uit te werken.
Mocht je een extreem goed concept hebben uitgewerkt (ruw), dan weet ik wel iemand die je wellicht de juiste connectie's kan geven.