TextHex
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Voorstellen

Dag allemaal,

Graag stel ik mij hier even voor.

Ik ben een vrouw van 52 en heb recentelijk veel gelezen over hoogbegaafdheid. Ik vermoed nu dat ik inderdaad hoogbegaafd ben. Er vielen althans aardig wat kwartjes tijdens het lezen van eigenschappen en situaties in het leven van hoogbegaafden.
Met name herkende ik het vastlopen in studie en werk plus de ervaringen van bore-out en burn-out. Maar ook leerhonger, een voorkeur voor filosofisch getinte conversaties en verhoogde gevoeligheid komen mij zeer bekend voor. Dat ik hooggevoelig ben, weet ik al zo'n 20 jaar, maar ik had de link met hoogbegaafdheid nog niet gelegd.

Via artikelen op de site van het Instituut voor hoogbegaafdheid bij volwassenen stuitte ik op dit forum. Het spreekt me wel aan om eens rond te neuzen in een omgeving waar ik mogelijk gelijkgestemden kan ontmoeten, al is het dan virtueel.

Mijn grootste hobby is lezen. Ik ben erg geïnteresseerd in taal, met name taalverwantschap en etymologie. Verder houd ik van klassieke schilderkunst en fotografie. Ik heb een tamelijk brede muzieksmaak: van ABBA tot nocturnes en de pianosonates van Mozart, van sixties rock tot luitmuziek uit de renaissance. Ik voer graag één-op-ééngesprekken waarin ik mijn gesprekspartner goed kan leren kennen.

Ik ben getrouwd met de liefste schat van de hele wereld (die ook nog eens héél lekker kan koken).

Tot zover, ik ga nu eerst eens lezen op dit forum. Groeten, TextHex

Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Re: Voorstellen

Hoi TextHex
Welkom op dit forum. Zoals je wel zult merken is het hier het laatste jaar niet zo druk meer. Helaas. Je kunt hier in ieder geval wel erg veel rondsnuffelen

Als je toevallig in de buurt van Vught woont wil ik je bij deze alvast graag uitnodigen voor een wandeling "Rondje IJzeren Man" - dat doe ik ieder twee tot vier weken. Anders zijn er nog wel anderen die elders in den lande wonen ;--)

Camiel
so long, and thanks for all the fish <hitchhiker's guide to the galaxy>
what I told you was true, from a certain point of view <obi wan kenobi>
the future ain't what it used to be <yogi berra>
I suffer from occhiolism

Truus
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom. hopelijk helpt een en ander je in je verdere levensfases!

TextHex
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Hallo Camiel, hallo Truus,

Bedankt voor het vriendelijke welkom. Ik had inderdaad al gezien dat het hier vrij rustig is maar dat mag de pret niet drukken.

Ook bedankt voor de uitnodiging om mee te wandelen. Ik woon echter niet in de buurt (in het Rijk van Nijmegen) en ben door fysieke klachten aan huis gebonden, dus een wandeling zit er helaas niet in.

Een fijne dag gewenst! Groeten, TextHex
Ken jezelf

Terug naar “Introductie”