EllyDW
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

(on)veiligheid

Hoi

Ik wandel sinds januari elke dag, ik luister naar positieve affirmaties, ik mediteer en ik schrijf op waarvoor ik dankbaar ben.

Deze ochtend schreef ik oa op dat ik dankbaar ben voor veiligheid. Het was ook echt zo, tot mijn gedachten zeiden: is dat wel zo? Is veiligheid zo vanzelfsprekend? Ben je zeker dat veiligheid waar is en altijd aanwezig?

Dan kwam het besef, wat er al lang was maar toch even weg was omdat ik mij rustiger voelde, dat niets veilig is. Dat anderen niet veilig zijn. Maar ook: wat als veiligheid niet kan gegarandeerd worden?

Het ging beter met mij tot zojuist. Nu probeer ik dit even van mij af te schrijven en mijn gedachten te verzetten.

Hoe gaan jullie hiermee om? Ik voel mij nu wel zeer angstig.

Elly

Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Re: (on)veiligheid

Hoi Elly
Ik ben rationalist, altijd geweest en zal ik altijd blijven. Sterker nog, ik ben afgelopen weekend overvallen door een gevoel van openbaring, een epifanie, waardoor mijn rationaliteit en gevoel van Realiteit nog meer is versterkt (ik zal hier over enkele weken over posten, want ik moet dit gevoel eerst verwerken).

Specifiek dat gevoel van rationaliteit neemt bij mij het gevoel voor onrustige of onveilige gedachten weg. Doordat ik weet, besef, dat het hele leven relatief is, dat alles in één keer kan wegvallen, maar dat ik gelukkig ben zolang ik leef, geeft mij een groot gevoel van rust - bijna mediterend.

Ik probeer ook nooit mijn gedachten te verzetten. Ik heb sinds 2018 een mind-palace, een gedachten-paleis, waarin enkele kamers zijn ingeruimd voor prettige maar vooral voor minder prettige gedachten. Zodra een minder prettige gedachte opkomt, bonjour ik die na verloop van tijd rustig een zij-kamer in en ik trek het gordijntje dicht. Soms komen de gedachten daar weer uit gewandeld, maar dan stuur ik ze onder zachte dwang weer terug. Dat werkt heel erg goed voor mij, maar ik heb er geen studie van gemaakt dus ik weet niet hoe anderen dit het beste vorm kunnen geven.

Positieve gedachten? Ik vind lekker eten erg belangrijk. En zoveel mogelijk kunnen doen waar ik zin in heb, En samen met mijn vrouw op de bank knuffelen en televisie kijken. En met mijn kinderen kletsen en knuffelen. Daar geniet ik intens van - daar leef ik voor. En slapen natuurlijk.

Camiel
so long, and thanks for all the fish <hitchhiker's guide to the galaxy>
what I told you was true, from a certain point of view <obi wan kenobi>
the future ain't what it used to be <yogi berra>
I suffer from occhiolism

GiftedPerson
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Re: (on)veiligheid

Wat een goed idee Camiel, van dat gedachten paleis. Zo visueel maken bedoel ik. Ik ga ermee oefenen. Dank.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Terug naar “Discussies en gedachtenwisselingen”