Mireziba
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Wie ben ik?

Deze vraag stel ik me steeds vaker: Wie ben ik? Wat vind ik leuk? Waar krijg ik energie van?

De afgelopen periode was een periode van reflectie, waarbij ik dacht dat een diagnose ADHD misschien wel bij mijn brein past. Vaak word ik omschreven als "te" (te druk, te snel, te aanwezig, te emotioneel). HSP? Ja, ook dat zou zomaar bij me kunnen passen. Eén ding weet ik zeker: Ik ben anders, het buitenbeentje.

Totdat mijn mijn moeder vorige week een artikel met me deelde over hoogbegaafdheid en de verschillende misdiagnoses die daaruit voort kunnen vloeien. Dus sindsdien loop ik met de vraag of dit inderdaad de juiste insteek is. Het zou zóveel vragen beantwoorden.

Ik ben Angela, ik ben 51 jaar en heb geen idee wie ik ben. Na opnieuw een mislukte relatie, twee jaar nog in hetzelfde huis wonen, een verhuizing naar eindelijk (weer) mijn eigen plekje en een drukke periode op het werk ben ik in een burn-out beland. Ook dat blijkt dus vaak voor te komen. Weer een puzzelstukje.

Ik begin heel veel, maar maak nooit wat af. Ik doe niets wat geen doel heeft (wandelen doe ik niet in mijn eentje, daarom wil ik ook weer een hond in huis). Hoor ik iets over een onderwerp waar ik niets van weet? Wikipedia! Mag ik vertellen over een onderwerp wat mij boeit? Ik ben niet te houden. Maar boeit me iets totaal niet, dan gaan mijn gedachten alle kanten op en lijk ik ongeïnteresseerd.

Als ik dit allemaal zo typ, vind ik mezelf heel negatief klinken, maar ik denk juist dat ik het juiste "paadje" voor het eerst in mijn leven heb gevonden. Ik ben een open boek, dus als je vragen hebt, beantwoord ik die met liefde. Ik ben hier vooral terecht gekomen om gelijkgestemden te vinden, en in gesprek te raken met mensen die mij hopelijk wel begrijpen. Mensen die mijn humor snappen. Mensen die weten hoe het voelt om erachter te komen dat je eigenlijk super bijzonder en mooi bent. Maar wat kun je daar nou mee? Hopelijk vind ik bij jullie heel veel antwoorden op de vragen die mij al bijna mijn hele leven bezighouden.

Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Re: Wie ben ik?

Mireziba schreef:
di 26 mar 2024, 13:15
(...)
Mensen die weten hoe het voelt om erachter te komen dat je eigenlijk super bijzonder en mooi bent.
(...)
Hoi Mireziba (of Angela), ik denk dat JIJ, super bijzonder en mooi bent!
Ieder mens (levend wezen) is anders, ieder zit anders in elkaar, ieder heeft recht om zich uitzonderlijk te voelen, dus waarom jij niet?
Mireziba schreef:
(...)
Als ik dit allemaal zo typ, vind ik mezelf heel negatief klinken, maar ik denk juist dat ik het juiste "paadje" voor het eerst in mijn leven heb gevonden.
(...)
Niet negatief. Helemaal niet. Gewoon op zoek naar het pad dat je wil bewandelen - als het al een pad is!
Erg goed dat je je hier na een week al hebt aangemeld, en ik hoop dat je hier, bij deze (allemaal aparte) personen vind wat je zoekt.
Mireziba schreef:
(...)
Deze vraag stel ik me steeds vaker: Wie ben ik? Wat vind ik leuk? Waar krijg ik energie van?
(...)
Deze vraag stellen we ons allemaal. Iedere dag opnieuw (nou ja, bijna dan)
Wat houdt ons bezig, waarom denken we zoveel, waarom en waarin verschillen we zoveel met anderen?

Succes in je zoektocht
Camiel
so long, and thanks for all the fish <hitchhiker's guide to the galaxy>
what I told you was true, from a certain point of view <obi wan kenobi>
the future ain't what it used to be <yogi berra>
I suffer from occhiolism

pascal
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker
Contacteer: ICQ

Hoi Angela en welkom alhier.
Ik lees allemaal herkenbare dingen.
Je klinkt niet negatief, is dat een oordeel van anderen dat je dit zo benoemd?
Waarom ga je niet alleen wandelen? Wat houd je tegen?
De vraag wat vind ik leuk? Is bij mij eenvoudig te beantwoorden, op een paar dingen na vind ik alles leuk. :mrgreen:
Waar krijg ik energie van? Daarvoor heb ik vorig jaar een KTA ( op kosten van het werk ) gedaan.
Vergeet niet dat je werk moet zorgen dat je energie krijgt, de dingen die je op je werk mist kun je in je vrije tijd aanvullen.

SonjavP
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Angela, van harte welkom.

Niemand kan jouw unieke vragen beantwoorden, hopelijk vind je een deel van de antwoorden hier.
Ik ben bijna 50 en ook zoekende naar mezelf, na onderzoeken naar AD(H)D en al bijna mijn hele leven zelfonderzoeken.
Een ander pad kan soms verrassende inzichten opleveren. Ik 'loop' sinds kort bij een haptonoom en dat geeft me inzichten in mijn patronen, ontstaan gedurende mijn leven en ontstaan door interne en externe factoren.

Ik hoop dat je iets of iemand vindt die de juiste knoppen bij jou vindt. Vaak geeft je gevoel je wel in welke weg je moet of wilt inslaan.
Zonder meer de fijnste weg is de weg waar niets goed of fout is.

Succes en weet dat je niet alleen bent.
Misschien waren we altijd al buitenwezens
en komen we samen, met diep vanbinnen
het schuren van de schelp
waarbuiten wij schuilen,
zijn we samen eenzaam.

Mireziba
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

pascal schreef:
di 26 mar 2024, 17:04
Hoi Angela en welkom alhier.
Ik lees allemaal herkenbare dingen.
Je klinkt niet negatief, is dat een oordeel van anderen dat je dit zo benoemd?
Waarom ga je niet alleen wandelen? Wat houd je tegen?
De vraag wat vind ik leuk? Is bij mij eenvoudig te beantwoorden, op een paar dingen na vind ik alles leuk. :mrgreen:
Waar krijg ik energie van? Daarvoor heb ik vorig jaar een KTA ( op kosten van het werk ) gedaan.
Vergeet niet dat je werk moet zorgen dat je energie krijgt, de dingen die je op je werk mist kun je in je vrije tijd aanvullen.
Van jongs af aan heb ik me aangepast aan anderen. Mij is altijd verteld dat ik ongeïnteresseerd, te emotioneel, egoïstisch en arrogant was. Dus ja, ik denk dat dat wel gebaseerd is op oordelen van anderen.
In mijn eentje wandelen, of fietsen, zou ik alleen doen met een doel. Naar de winkel lopen, met de hond lopen, op de fiets naar de binnenstad. Maar een rondje lopen, om het lopen zelf? Dat heeft voor mij geen doel, ook al weet ik dat dat doel er zeker wel zou zijn in de vorm van mijn gezondheid.

Hoe weet jij of je iets leuk vindt vanuit jezelf? Want alles wat ik ooit heb gedaan, lijkt wel ingegeven door iemand anders. Het enige wat ik echt puur vanuit mezelf leuk vind, is leren. Dingen opzoeken, informatie verzamelen, boeken lezen, een studie volgen. Misschien moet ik dat dan toch maar als mijn hobby gaan zien :mrgreen:

Mijn werk was tot voor kort ook echt mijn bron van energie. En ik weet dat dat in de toekomst weer het geval kan zijn. Eerst een start maken met m'n herstel en onderzoeken wat ik nodig heb om weer stevig in m'n schoenen te staan.

Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Als je toevallig wel eens in de buurt van Vught komt? Daar loop ik regelmatig mijn "rondje IJzeren Man", met ander HBers
so long, and thanks for all the fish <hitchhiker's guide to the galaxy>
what I told you was true, from a certain point of view <obi wan kenobi>
the future ain't what it used to be <yogi berra>
I suffer from occhiolism

Truus
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik heb dat ook heel erg, dingen alleen maar op kunnen pakken met een doel. Wandelen, fietsen, motorrijden.
Toch lukt het me steeds meer om het ook zonder doel te doen. Of om de activiteit te zien als doel. En het zit 'm vooral erin, om het gewoon te doen.
Jezelf op te pakken en dan maar een stukje te wandelen. Ben je eenmaal op de hoek van de straat, loop je misschien toch naar de supermarkt om een boodschap te doen, dus met doel, maar misschien ook naar het park, dus meer zonder doel.

Terug naar “Introductie”