Twee jaar geleden ben ik begonnen met de opleiding Legal, insurance en HR medewerker op mbo4. Het eerste jaar vond ik het al moeilijk om een geschikt stagebedrijf te vinden en in het tweede jaar is het mij helemaal niet gelukt. Vandaag ontving ik de zoveelste afwijzing van een bedrijf.
Ze kwamen met het argument dat mijn opleidingsniveau te laag was ze zochten iemand met een afgerond mbo4 diploma.
Oké ik zou nog een halfjaar naar school moeten. Daarnaast vonden ze mijn niveau niet hoog genoeg want ik heb alleen maar een mbo 3 diploma, Dit komt door het simpele feit dat ik op mijn middelbare school praktijkstroom heb gedaan het laagste van het laagste.
Hierdoor loop ik momenteel vast, want ik mag niet verder met mijn opleiding, tenzij ik een bedrijf vind waar ik praktijk ervaring mag opdoen. Dat dit gaat lukken heb ik een hard hoofd in. Ik was mezelf ook al aan het orienteren in mijn vervolg opleiding. eindelijk eens wat meer uitdaging dan het niet hoeven studeren en toch al weten dat ik zou gaan slagen voor ieder examen wat ik moest maken voor deze opleiding.
Nu zit ik dus met mijn handen in het haar, wat nu? hoe ga ik nu vooruitkomen, dit jaar word ik 39, wat nu?
Heeft iemand raad?