Even een anonieme gebruikersnaam gekozen, gewoon omdat dat fijn voelt. Eens even kijken of ik mezelf kort en bondig kan voorstellen.
Ik ben 22, een 'langstudeerder'. Niet een sticker waar ik erg blij mee ben natuurlijk. Vroeg uit huis gegaan, vanwege niet altijd een fijne thuissituatie, dus sinds mijn 18e op kamers in een druk meiden studentenhuis. Ik begon met mijn studie, de PABO, toen ik 16 was. Voegde me bij een studentenvereniging toen ik 17 was en ging op mijn 18e uit huis. Mijn leven was altijd gekenmerkt door veel doen en dan nog meer. Een sociaal bijtje met veel te veel verantwoordelijkheden op de schouders. Daarnaast een persoonlijk proces m.b.t. thuis en 'hoe werkt mijn koppie eigenlijk?'. Dit jaar werkte ik full-time voor een pittige groep 8, met 2/3e deel zorgleerlingen. Daarnaast de studie afronden en ook nog een leven leiden. Dat kon niet anders dan misgaan, achteraf gezien. Dus zit ik vanaf november '23 in een burnout. Op je 21e, compleet uitgeput en bam al je energie weg... Dat was een bizarre klap. Gelukkig was ik dit jaar eindelijk op een goede plek terecht gekomen, therapie speciaal gericht op HB. En dat helpt enorm! Dus nu langzaamaan de energie weer terugkomt, heel langzaam natuurlijk, is het de uitdaging met hoe ik mijn leven dan ga inrichten.
Dat is de struggle waar ik nu dus middenin zit. Tot ik een week of twee geleden Dabrwoski's theorie tegenkwam, wat was dat een enorme openbaring! En sindsdien geeft dat aan de ene kant veel ruimte, begrip en een stukje waardering voor de interne conflicten. En aan de andere kant geeft het angst, die ik moeilijk kan plaatsen. Ruimte voor mezelf nemen, grenzen aangeven, mezelf belangrijk vinden en authentiek zijn, dat zijn moeilijke onderwerpen. Maar toch is er een positief proces, waaronder ook dit aanmelden op dit forum onder valt. Dé zoektocht als HB'er: "Waar zijn mijn peers?". Daarnaast zoek ik ook naar een stukje erkenning maar ook naar tips, etc.
Nog even wat losse feitjes over mezelf. Als eerste, dat ik helemaal niet goed ben in schriftelijk communiceren, ik typ altijd zoals ik praat haha en waarschijnlijk klopt mijn zinsopbouw en spelling van geen kant

Daarnaast, ik herken me erg in de karaktereigenschap HSS (high sensation seeker), voor als je er nog nooit over gehoord hebt is de korte beschrijving dat je altijd met 1 voet op de rem en 1 voet op het gaspedaal leeft. Tot bij mij dus de benzine in 1 klap op was.
Ik heb een grote liefde voor dieren, de natuur. Geniet van kunst. Zelf beeldhouw ik af en toe. Dit jaar begonnen met voetballen, bij een meidenteam me gevoegd en dat is echt heerlijk! De zaterdag is voor op de voetbalclub met een biertje in de hand, hoe super is dat! Helemaal nu langzaamaan die zon weer doorkomt.
Ik speel piano, geniet enorm van muziek. En een guilty pleasure is dat ik momenteel soms Sims aan het spelen ben, al ben ik natuurlijk mega snel verveeld. Puzzels doe ik graag, vooral met cijfers, ik ben een echte béta. Zijn er meer HB'ers die soms de wiskunde, scheikunde lessen missen van de middelbare?

1 goede vriendin heb ik, die staat heel dichtbij. Wij spreken elkaar veel. De omgeving denkt dat we stiekem gay zijn, dat is het level van hoe close we zijn. Twee jaar geleden ging zij door een hele zware tijd heen, toen was ik er voor haar. En nu is ze er voor mij. Dankbaar voor wie zij is. Daarnaast kan ik prima met mijn broers, ik ben opgegroeid als enig meisje met 2 broertjes en 1 broer. Nu mijn oudste broer een vriendin heeft, die ook nog in hetzelfde team zit als mij, wordt die band ook weer sterker, blij mee!
Aangezien mijn ouders nooit een IQ test hebben laten doen, maar wel een klas laten overslaan (?!), ook niet hebben opgevoed met de kennis dat je een HB'er bent, kan ik nu de zoektocht zelf gaan doen. Mijn moeder is wel achter HB gekomen nadat er voor de relatietherapie een IQ test werd gedaan, maar ook nooit in eigen therapie gegaan o.i.d. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik daar alleen in sta, ook in het gezin. Maar ik ga het aan, want ik wil eindelijk mezelf eens belangrijk gaan vinden en het voelt als een tweede kans.
Toch een wat langer verhaal geworden. Ik ben benieuwd of er wat herkenning voor is, als dit forum nog een beetje actief is

Geniet van de zon de komende dagen!
Veel liefs!