Waar ben je met je hoofd goed in? Patronen herkennen? Getallenreeksen onthouden? Talen leren?
Wat kan je goed met je hoofd? Wat is je talent of kwaliteit, als het om denken of geheugen enz gaat?
Alle drie eigenlijk.associatief denken, creativiteit en dingen doorgronden/snel tot de kern komen van dingen
Ik herken dit wel. Ik doe het ook. Maar bij mij zit er eigenlijk iets achter. Ik wilde schrijven, iets negatiefs, maar of het echt negatief is, kan je over discussiëren. Ik maak best vaak goede inschattingen en heb best vaak gelijk. Maar tegelijkertijd werd er heel vaak niet naar mij geluisterd of kreeg ik negatieve reacties als ik het zei. Dus ik zeg dingen vaak nog maar één keer. Als iemand niet luistert, prima, zelf weten. Ik ga mensen niet overtuigen. Ik ga niet harder praten of dingen herhalen. Ze gaan maar beter luisteren. En soms is het wel dat mensen er dan later toch iets over zeggen. "Papiertje zei het al, maar er werd niet geluisterd." Of: misschien moeten we volgende keer beter naar alle ideeën luisteren" ofzo. En mensen die mij daardoor gaan 'horen en zien', en waardoor een beter contact ontstaat, die ook wel goede samenwerking, steun of wat dan ook oplevert.Camiel schreef: ↑do 08 aug 2024, 12:11Meestal als ik een opmerking maak ter verbetering van een situatie, zijn er genoeg anderen die het beter denken te weten, en dan houd ik mijn mond maar. Het is niet zo dat ik perse mijn zin wil doordrijven terwijl de alpha uit de groep (male or female) het grootste woord heeft.
Camiel, mag ik je iets vragen? Je schrijft: Ik houd die voorspellingen voor mij, omdat ik niet betweterig wil overkomen. Hoe speelt het "jezelf zijn" hierbij een rol? Heb je evengoed het gevoel dat je jezelf kunt zijn?
Je stelt de vraag aan Camiel, maar ik neem de vrijheid om vanuit mijzelf te antwoorden.
Ik denk snel, mijn geheugen is redelijk (door meerdere burnouts wel stukken minder dan wat het ooit was). En ik ben goed in het leggen van links.