Wat ik even niet begrijp bij jullie allemaal, is het feit dat jullie ĂŒberhaupt nog naar verjaardagen toe gaan. Of als je gaat hooguit ff een uurtje. Kan zijn dat ik het niet begrijp omdat ik zelf behoorlijk non-conformistisch ben, en daar ook altijd naar handel.
En ja naar verjaardagen toe gaan word gezien als ânormaalâ, maar waarom is dat normaal ? Omdat iemand dat ooit heeft bepaald dat dat normaal is ofzo ? En het daarom dus normaal is? Of is het normaal omdat mensen kudde dieren zijn ? Of is het dat je met het naar een verjaardag toe gaan van iemand laat zien dat diegene iets voor je betekent ofzo ? Of is dat hele verjaardag vieren voortgekomen vanuit economisch belang ? Of word het gewoon gevierd omdat het gevierd word ? Waarom vier je eigenlijk je verjaardag? Alleen omdat je 1 jaar ouder bent geworden?
Zo te horen kosten die geestdodende verjaardagen je op een negatieve manier energie, en dat is dus een verkeerde vorm van stress. Dus het zou in dit scenario dan eerder ânormaalâ zijn dat je dan niet gaat toch ? Of ben je dan egoĂŻstisch als je niet gaat ? Of zou het eerder egoĂŻstisch zijn van de jarige job als die dat verwacht van jou ?
En over onder de mensen zijn is goed voor je, dat gaat alleen op voor onder gelijk denkende zijn. Ik heb me zelf jarenlang begeven onder anders denkende , sinds jaar of 4 ben ik in een einzelgÀnger veranderd. Ik kan je vertellen, geeft stuk meer rust.
En met tegenzin jezelf verplichten tot âsociale verplichtingenâ , gaat je op langer termijn je kop kosten. Kan je van een vrouw verwachten dat ze net zo goed staand kan plassen als dat een man kan ? Nee kan je niet. Dus zou je dan van een âHBerâ mogen verwachten dat die naar een geestdodende verjaardag komt ? Vanuit dit punt gezien, zou het dan alsnog normaal sociaal gedrag zijn ? Of zit het toch anders ? En ja een man is anders dan een vrouw, maar zelfde geld voor een HBer en een niet HBer toch ?
Zo, dit was het onderwerp âDe verjaardagâ
Ben benieuwd naar de reacties.