Laten we zeggen dat goed = geluk? Toch ? Geluk is goed.
Geluk is niet meer als een momentopname en is voor ieder mens anders omdat elk en iedereen verschillend is. (zoals ik eerder zij jouw persoonlijke gevoelsbeleving) . Mooie voorbeelden... Je eerste kus met je liefje, dat belonende gevoel dat je krijgt na iets waar je zolang naar verlangde, nieuwe mensen leren kennen, feesten... goed kan dus het best gedefinieerd worden in mijn ogen als:
Een positief gevoel dat je krijgt van een persoonlijke preferentie bij interacties in je leven . Het "ware" geluk moet men dan ook niet proberen te achterhalen.
--------
En als mensen dezelfde ideeën hebben als jij; Jij bent hoogbegaafd, ik het schijnt zo, we zijn het samen eens over dat dit forum "goed" is.
Die definitie delen we toch?
Goed is serotonine, dopamine & nog meer leuke chemische stofjes dat je brein bezit. Geluk is een fluctuatie van hormonen in je hersenen.
Of bedoel je nog iets anders met goed?
EDIT: juist ja, toch maar even snel het topic doorgelezen.
Goed/juist is een momentaire beslissing van gevoelsbeleving die je acht rechtvaardig te zijn en die gefilterd is door je eigen gemoedstoestand en ervaringen. "goed te doen"/juist is datgene wat ze je al heel je leven proberen bij te leren door mensopgeleggede morele waarden, wetten enzovoorts. Dit komt door democratie, 51procent van de bevolking vind het juist, die 49 andere niet. Wat "juist" is moet je zelf vinden! Niets is juist, werkelijk het slaat op niets. Kijk maar naar de mode van 100 jaar terug...
Waarom wil je zoiets nou verwoorden, woorden schieten zo vaak te kort.
How complex non-linear sequences work together to form beauty.
Sway all day, Butterflyflaps all the way ! Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ