Kim24
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

HB en relaties

Ik weet niet of er al een topic over is, maar ik kan het zo even niet vinden (als het een dubbel topic wordt sorry hiervoor!)

Wie o wie van de wijze (vrouwelijke) forummers kan mij helpen?

Sinds 1,5 jaar ben ik weer vrijgezel; qua scharrels/dates heb ik geen klagen. Volgens mij ligt het ook niet aan mijn uiterlijk dat zit volgens mij wel goed :oops: . Maar op de een of andere manier vinden mannen dat ik veel doe, veel energie heb en het schrikt een beetje af (ook dat ik over ieder onderwerp kan meepraten helpt niet echt!), heeft iemand een goede tip hoe ik dit kan "doseren" [propeller] ?

Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

Re: HB en relaties

Waarom zou je dit willen doseren bij een potentiële partner? Als je bij iemand jezelf moet kunnen zijn is het wel je partner! Als het in een werkcontext zou zijn, snap ik je vraag.

Lekker niet doseren, lekker jezelf zijn en de partner die daarmee kan omgaan is een mogelijke blijver :)

Kim24
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Omdat ik het daten beetje zat begin te worden :roll:, vaak vind ik de kerel in kwestie best leuk, in ieder geval voor een 2e date, maar andersom vaak niet. Of ik word gezien als leuk voor nu, maar niet voor langere termijn (en nee ik duik niet meteen de 1e keer met iemand in bed). Vaak "leg ik het af" tegen meiden die qua uiterlijk niet een knapper zijn, maar "dommer" (dat klinkt heel fout!) en wat zachtaardiger cq meisjesachtiger.....

quest
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Kim24 schreef:Ik weet niet of er al een topic over is, maar ik kan het zo even niet vinden (als het een dubbel topic wordt sorry hiervoor!)

Wie o wie van de wijze (vrouwelijke) forummers kan mij helpen?

Sinds 1,5 jaar ben ik weer vrijgezel; qua scharrels/dates heb ik geen klagen. Volgens mij ligt het ook niet aan mijn uiterlijk dat zit volgens mij wel goed :oops: . Maar op de een of andere manier vinden mannen dat ik veel doe, veel energie heb en het schrikt een beetje af (ook dat ik over ieder onderwerp kan meepraten helpt niet echt!), heeft iemand een goede tip hoe ik dit kan "doseren" [propeller] ?
Wat ik mij een beetje afvraag is of je tijd niet té gevuld is ? Ik krijg er een beetje ADHD gevoelens bij, ik kan er natuurlijk compleet naast zitten maar, maar heb je ook tijd om stil te staan ? en te aarden zeg maar. Dat iemand veel energie heeft hoeft niet te betekeken dat je dit dan maar allemaal moet opmaken :)
Nil volentibus arduum .................Quest to perpetual motion of being complete in the quest.

Kim24
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

De ene keer beter dan de andere! Maar ik ben sowieso een (of twee) avonden per week thuis dat ik lekker een boek lees of een film kijk

quest
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

:P je snapt hem wel zeker als je dit zo terugleest :) Er is geen tijd voor een relatie ! [propeller]
Nil volentibus arduum .................Quest to perpetual motion of being complete in the quest.

Kim24
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hahah tijd maak je als echt iets belangrijk vindt! Ik heb wel tijd om te daten dus dat komt wel goed....

azerty
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ik behoor niet tot de vrouwelijke forumbezoekers, maar ik vind dit wel herkenbaar:

Er zijn namelijk ook veel vrouwen die bang worden als ze horen dat je in vanalles geïnteresseerd bent, over alles kan meepraten...maar ook vanalles doet en wil doen...
Dat leidt dan meestal tot een exit na date 2 :mrgreen:

Tot zover het slechte nieuws...gelukkig merk ik - met ouder worden - dat er toch wel redelijk wat vrouwen zijn (en hopelijk voor jou ook mannen) die eerder op zoek gaan naar een "interessante" partner...die over alles kan en wil meepraten en van wie ze iets kunnen leren. Dat zijn meestal vrouwen die in hun twintiger jaren op "oudere" mannen vielen, omdat mannen van hun eigen leeftijd compleet immature pubers waren...

Dus volhouden is de boodschap...

Ik besef dat dit bij mannen misschien nog moeilijker ligt, omdat die sneller de indruk hebben dat hun "ego" wordt aangetast door vrouwen die meer weten,... maar ik hoop dat er toch ook zo'n exemplaren rondlopen.

Wat die tijdsbesteding betreft: als je iemand "echt interessant" tegenkomt....dan ga je af en toe wat minder plannen...en wat meer met hem/haar...denk ik :wink:

[voormelde is gebaseerd op mijn eigen ervaring...is geenszins "algemene waarheid"...kwestie van ter vermijden dat ik mannen of vrouwen op de tenen trap]

quest
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Kim24 schreef:Hahah tijd maak je als echt iets belangrijk vindt! Ik heb wel tijd om te daten dus dat komt wel goed....
Ik snap het ook wel :) maar ik zie veel mensen zichzelf voorbij lopen omdat ze zoveel moeten/willen/kunnen..

Kim24
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Quest....ik snap je punt en bedankt voor je bezorgheid :)

Peer
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

:hmm:

Interessante topictitel: HB en relaties.

Meervoud dus. Aardige woordspeling of bewust?

Hebben we (HB) misschien hebben we niet genoeg aan één? Genoeg energie, kennis en ideeën voor meer?
C'est le ton qui fait la musique

Poppetje
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Peer schreef::hmm:

Interessante topictitel: HB en relaties.

Meervoud dus. Aardige woordspeling of bewust?

Hebben we (HB) misschien hebben we niet genoeg aan één? Genoeg energie, kennis en ideeën voor meer?
Ik denk niet dat je dáár HB voor hoeft te zijn :mrgreen:

Groeten, Poppetje
Eerst zullen ze je negeren, dan zullen ze om je lachen
Vervolgens zullen ze je bestrijden, tenslotte zal je winnen
(Mahatma Ghandhi)

Peer
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Poppetje schreef:Ik denk niet dat je dáár HB voor hoeft te zijn :mrgreen:

Groeten, Poppetje
Nee, vast niet :mrgreen: . Maar zou het niet meer spelen bij deze groep? Vind het niet onlogisch klinken...
C'est le ton qui fait la musique

Poppetje
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Zelf denk ik niet dat dat persé hoeft.
Trust me: I've seen enough :wink:

Ik denk wel dat HB'ers meer verdieping in hun relatie nodig hebben. Dit kan op seksueel gebied zijn, of bepaalde interesses of diepgang.

Bigamie, vreemdgaan... ik denk dat het in alle lagen/culturen gebeurt. HB of niet...
(Mahatma Ghandhi)

marco-polo
Veelgebruiker
Veelgebruiker

zoek gewoon een partner die ook ongerv. hb is.
klinkt gemakkelijk, en dat is het ook als je gaat
netwerken op de juiste plaatsen.

mijn vrouw -mist- 4 punten om hb te mogen heten,
we maken er veel grappen over ....
Groet,

MP

Hoe meer geduld je hebt, hoe meer mensen er gebruik van maken.
Reclame:
Mijn nieuwe boek: Wikken en Wegen -op weg in labyrinten en doolhoven- verkrijgbaar via
Fraaiewoorden.nl

Poppetje
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik denk dat HB en niet-HB ook wel samen kunnen. En dat gebeurt ook regelmatig.
marco-polo schreef:zoek gewoon een partner die ook ongerv. hb is.
klinkt gemakkelijk, en dat is het ook als je gaat
netwerken op de juiste plaatsen.
Dit klinkt wel heel makkelijk!
Ik ben al enige tijd flink om me heen aan het kijken en heb best zo mijn netwerken, maar toch lukt het niet.
Misschien dat jij de gouden tips voor mij hebt :mrgreen:
(Mahatma Ghandhi)

willemijn
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik begin de HB'ers 'gewoon naar me toe te trekken.
Mijn liefje, mijn accountant, m'n website-bouwer, de 90 jarige.
Wellicht doordat ik steeds meer vanuit mijn gevoel leef....

Esther
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Kim24 schreef:Omdat ik het daten beetje zat begin te worden :roll:, vaak vind ik de kerel in kwestie best leuk, in ieder geval voor een 2e date, maar andersom vaak niet. Of ik word gezien als leuk voor nu, maar niet voor langere termijn
Is die kerel nog steeds leuk als hij jou niet wil? Waarom zou je iemand willen, die jou niet neemt zoals je bent?
Ik sluit me aan bij Rianne, lekker jezelf zijn!! En die kerel zoeken, die daar helemaal voor gaat! Dat ben je waard en niets minder dan dat!

marco-polo
Veelgebruiker
Veelgebruiker

@Willemijn: klopt, zo gaat het!

Stel je nou eens voor dat je lid ben van een geheim genootschap. Niemand weet dat je lid bent, en je draagt geen petje op met de naam van de club.

Komen leden van die club elkaar tegen, dan herkennen en érkennen ze elkaar desondanks, ook al kennen ze elkaar niet.

Het draait allemaal om woorden en gedrag en ... openstaan voor elkaar. Luisteren, kijken en verbinden.
Groet,

MP

Hoe meer geduld je hebt, hoe meer mensen er gebruik van maken.
Reclame:
Mijn nieuwe boek: Wikken en Wegen -op weg in labyrinten en doolhoven- verkrijgbaar via
Fraaiewoorden.nl

GéPe
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Hoi Kim e.a.

Blijf gewoon doen wat je doet, jezelf zijn. Volhouden? de juiste netwerken zoeken, of nee daar voor open staan. Zoals Willemijn zegt: je gaat ze vanzelf tegenkomen als je er maar voor open staat.
mARCO_pOLO zegt iets gelijksoortigs en ik ben het met ze eens. Nu nog aanspreken en relaties aanleggen maar dat gaat ook wel lukken lijkt me.

Enne Peer beter één hele dan twee halve is mijn motto.
You can add up the parts but you won;t have the sum (Anthem van Leonard Cohen)

Terug naar “HB in het dagelijks leven”