Hey iedereen,
Ik vroeg me iets af na een gesprek dat ik met iemand heb gehad. Het is namelijk zo dat ik enorm veel hoor en waarneem. Om iets concreter te zijn: als ik bv in gesprek met iemand ben, hoor ik nog steeds de auto's die voorbij komen op straat, het vliegtuigje dat overvliegt, mensen die aan het praten zijn, het brommertje dat maar niet gestart geraakt.... Ik weet voor mezelf dat ik wat beter zou willen/kunnen filteren in al deze indrukken en geluiden die op me afkomen maar is vrij moeilijk.
Ik vind dit alles vanzelfsprekend, denk er niet bij na. Maar andere mensen bestempelen het als symptoom van acute stress en vergrote alertheid, zien het als iets negatief. Op die manier krijg ik ook wel wat etiketjes opgeplakt die ik onterecht vind. Want hoor nog steeds al die dingen als ik ook zeer relaxed naar een film lig te kijken vanuit mijn zetel bijvoorbeeld .... Dus daar dan van stress of acute alertheid geen sprake. Maar krijg het moeilijk uitgelegd dat ik hetzelf totaal niet als probleem ervaar maar enkel misschien wat meer zou willen/kunnen filteren.
Het het gevoel dat ze een probleem zoeken waar er geen is. Heeft daar nog iemand ervaringen mee?
Warme groet,
Spooky