Heeeey..
Fijn dat je er weer bent op dit forum! Ik heb je schrijven/denken/ uiteenzetten echt gemist.
Ik ga er even uitgebreid op in:
Spinner schreef:Ik zit behoorlijk goed in mijn vel op mijn werk.

Goed!
Ik zat daar echt niet meer goed, werd er uitgewerkt en zie nu een vriend en ex-collega hetzelfde overkomen.
Dat zegt inderdaad iets over die organisatie daar. Dat werd mij destijds door je schrijven ook duidelijk. Erg dat het zo moet gaan.

Heeft de collega zijn nek soms uitgestoken...?
De les die ik geleerd heb: zorg goed voor jezelf en hang niet je ziel en zaligheid op aan je werk. Maak jezelf niet afhankelijk van iets in de buitenwereld om je ei kwijt te kunnen, dat maakt heel kwetsbaar.
Het is denk ik onmogelijk om jezelf niet met je passie te identificeren. Is immers deel van jezelf, wie je bent, en vormt dan ook weer je drive, precies hetgeen waarmee je die batterij weer oplaadt.
Kwetsbaar is het wel, maar dat kan de bewuste keus zijn. Eigenlijk is dit een dilemma dat je op allerlij vlakken tegenkomt.
Dat waar je van houdt, maakt ook kwetsbaar. Zal je daarom niet of verminderd kiezen voor een leven/werk waar je van houdt?
Mij zou dat toch ook gevoel van verminderde kwaliteit geven. Dat wil natuurlijk niet zeggen,dat het altijd zo eenduidig lukt om de juiste keuze's te maken, soms lopen er natuurlijk ook belangen door elkaar heen.
Verder geloof ik niet dat werk ooit alle behoeften van een HBer kan vervullen. Werk is ook routine, ook verveling, ook oplopen tegen de beperkingen van collega's, autoriteiten en overheden en wat dies meer zij.
Ja, ik denk uiteindelijk ook dat dat de realiteit is van samenwerken in een organisatie...
Mijn huidige ervaring is dat het werken in het buitenland, waar ik in 3 maanden een nieuwe taal voor moest leren om alleen maar een sollicitatiegesprek te mogen voeren, en werken met collega's die je op geen enkele wijze "gemiddeld" zou kunnen noemen (niet allemaal HB maar wel veel slimmer dan gemiddeld), inhoudelijk moeilijk en gevaarlijk werk waarbij de inzet van elk individu het verschil maakt tussen later lekker aan de koffie of de volgende dag betreurd worden in de krant, waar harde noten gekraakt worden in de nabespreking maar ook complimenten uitgedeeld worden als dingen goed gaan, me voor het eerst in vele jaren weer plezier in het werk doen voelen.
Kan me de uitdaging voorstellen! ik vind het nog altijd knap dat je die stap gezet hebt en de taal ook zo eigen hebt gemaakt in korte tijd.
Daarnaast heb ik geleerd om ook zaken buiten mijn werk te zoeken, die voor mij belangrijk zijn. Ik heb domme mensen uit mijn leven geband, iig uit mijn privéleven. Ik kies mijn gezelschap met zorg, en ik heb geleerd dat leuk werk ook genoeg vrije tijd moet geven omdat te kunnen doen. Het cliché dat alles draait om balans is ook gewoon waar.
Helemaal herkenbaar.Ik stop ook geen energie meer in mensen die ik te vermoeiend vind. Ik sla een hoop verjaardagen en geleuter over. Ben aktiever geworden in het omgaan met 'peers'en in het volgen van mijn interessen. Ik bloei daar enorm van op..besef ik ..
Mijn onderschrift is het onofficiële motto van onze dienst; een soort geuzenkreet die behoorlijk tongue-in-cheek geroepen wordt.
Wie meer wil weten kan
hier even kijken.
Ik heb je onderschrift geprobeerd te vertalen en kwam toen uit op 'hard moet je zijn',misschien verkeerd vertaald of anders bedoeld? Mooie website, kan alleen maar zeggen: Gaaaf.