Een rare noor op north sea jazz, speelt op
een paar stukken ijs (ijsmarimba).
Hij heeft zelfs een gitaar van ijs.
Groet,
MP
Hoe meer geduld je hebt, hoe meer mensen er gebruik van maken. Reclame: Mijn nieuwe boek: Wikken en Wegen -op weg in labyrinten en doolhoven- verkrijgbaar via Fraaiewoorden.nl
Hoe zorgt hij er voor dat het ijs niet smelt tijdens het optreden?
Een ijsmarimba kan ik me nog wel voorstellen, maar een gitaar?.........
Door een klankkast wordt deze akoestisch en als er een versterker nodig is, dan heb je electriciteit nodig. Hoe speel je daar op zonder geelectrocuteerd te worden.? ( Je krijgt dan wel een "special effect", maar ik neem aan dat dit niet de bedoeling is)
het zijn zomaar wat nieuwsgierige vraagjes.......
Sister Rosetta Tharpe. Kijk eens naar haar gitaar solo.
Ik ben helemaal niet reli of zo. Maar haar gitaar solo....... Ver vooruit voor haar tijd. Inclusief windmill
Sister Rosetta was een inspiratie bron voor vele blues spelers in die tijd (in engeland bijvoorbeeld).
Mijn muzieksmaak wijkt behoorlijk af van wat er tot nu toe gepost is, maar wellicht een welkome afwisseling? .
Anyways; m'n favoriete genre is darkpsy (psychedelische "trance", maar dan veel sneller en harder). Muziek zoals dit bijvoorbeeld:
Favoriete artiesten in dit genre: kindzadza, psykovsky, acidmaniac, cosmo, furious, rawar
Verder luister ik een redelijke variëteit aan genres; metal, dubstep, drum & bass, rock, ambient, 70's-hippie-dingen, EBM
Maar goed vooral dat nummer raad ik iedereen aan die ook maar iets heeft met elektronische muziek .
Recent mijn schoonvader overtuigd van het feit dat na de 60/70er jaren er ook nog goede muziek kan worden gemaakt, en eigenlijk vooral nu. Dit was o.a. mijn lijstje:
Avett Brothers - Vorige maand nog live in Paradiso gezien, 2 broers uit North Carolina met een fantastische, simpele dichterlijke gave, hier samen met Mumford & Sons and Opa Bob Dylan op één podium:
Joe purdy - Simpelheid van Bob Dylan maar dan nu. Net zoals bij Dylan zijn zijn liefdesliedjes het mooist:
James Vincent McMorrow - Gaat bij mij door merg en been; zien/horen is geloven:
Civilization is the progress toward a society of privacy. The savage's whole existence is public, ruled by the laws of his tribe. Civilization is the process of setting man free from men. - Ayn Rand
Heel leuk topic, hier ga ik zeker weer mooie nieuwe muziek leren kennen, bij voorbaat dank .
Ik luisterde zelf dagelijks een paar uur muziek, al van jongs af aan, vinyl verzamelen en ook al wat jaartjes digitaal. Een keer een instrument kunnen bespelen staat nog op mijn verlanglijstje. Ik hou van veel genres, van klassiek tot afro beat, mijn klassiek collectie wil ik gaan uitbreiden.
Enkele favorieten:
J.J. Cale
Carlos Santana
Pink Floyd
Eric Clapton
Fela Kuti
Salif Keita
Fleedwood Mac
The Allman Brothers Band
Bad Company
Third World
Gnarls Barkley
Joe Satriani
Leuke nieuwkomers, althans als je van het genre houdt:
Stoer! Heb ik toevallig gisteren nog van youtube naar mp3 geript
"There's something wrong in not appreciating one's own special abilities, my girl. Find your own limitations, yes, but don't limit yourself with false modesty." Anne McCaffrey - Dragonsinger
"There's something wrong in not appreciating one's own special abilities, my girl. Find your own limitations, yes, but don't limit yourself with false modesty." Anne McCaffrey - Dragonsinger