Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

Re: Fouten op het forum

Hé, die is nieuw voor mij.
Welke internetbrowser gebruik je en welk besturingssysteem heb je?

Nickname
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Sofie schreef:Soms wil ik een voorsteltopic (terug)lezen van iemand, maar...
Als ik op 'profiel' klik van een forummer en ik klik op 'zoek berichten gebruiker' dan kan ik alleen de eerste pagina zien. Klik ik op een bladzijdenummer of op 'volgende' dan krijg ik de volgende melding:
Je kunt de zoekfunctie op dit moment niet gebruiken. Probeer het over enkele minuten nogmaals.
hier laatste keer idem dito
Ik gebruik Mozilla Firefox
Je kunt de golven niet bedwingen, maar je kunt wel leren om te surfen. Jon Kabat-Zinn

Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

en draai je op windows (welke versie?)? of heb je een ander besturingssysteem?

Milena
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Nickname schreef:
Sofie schreef:Soms wil ik een voorsteltopic (terug)lezen van iemand, maar...
Als ik op 'profiel' klik van een forummer en ik klik op 'zoek berichten gebruiker' dan kan ik alleen de eerste pagina zien. Klik ik op een bladzijdenummer of op 'volgende' dan krijg ik de volgende melding:
Je kunt de zoekfunctie op dit moment niet gebruiken. Probeer het over enkele minuten nogmaals.
Ik heb hetzelfde probleem, maar niet alleen als ik de berichten van een forummer bekijk, maar ook gewoon als ik de algemene zoekfunctie gebruik.
Ik gebruik Windows 7 met IE 9 (met uitgeschakelde compatibiliteitsmodus trouwens)

Daarbij nog iets aparts: ik heb ongeveer tegelijkertijd met Nickname een antwoord hier gepost, maar de mijne is niet aangekomen...
"There's something wrong in not appreciating one's own special abilities, my girl. Find your own limitations, yes, but don't limit yourself with false modesty." Anne McCaffrey - Dragonsinger

Sofie
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Rianne schreef:Hé, die is nieuw voor mij.
Welke internetbrowser gebruik je en welk besturingssysteem heb je?
Ik heb windows 7. De laatste update van firefox heb ik pas nog gehad.

Stefan
Beheerder
Beheerder

Hallo allemaal,

Er bleek een update klaar te staan voor het forum, die ik net heb uitgevoerd. Ik vermoed dat de door jullie ondervonden problemen nu opgelost zouden kunnen zijn, maar dat is niet zeker.

Code: Selecteer alles

Wis a.u.b. je cache en cookies: 
cache wissen: 
[*]Voor internet explorer: klik op deze link http://support.microsoft.com/kb/260897/nl
[*]Cache wissen Google Chrome: Klik Gereedschap Icoontje -> Klik op Browsergevens wissen.
[*]Cache wissen in Mozilla Firefox 3.x (Windows): Klik op "Extra" -> Opties -> onder de kop "Privégegevens" op Nu wissen klikken
[*]Cache wissen in Safari: klik op "Safari" -> Cache wissen
Ik heb hetzelfde probleem, maar niet alleen als ik de berichten van een forummer bekijk, maar ook gewoon als ik de algemene zoekfunctie gebruik.
Ik gebruik Windows 7 met IE 9 (met uitgeschakelde compatibiliteitsmodus trouwens)
Paar vragen:
Zijn deze problemen consequent?Dus na enkele minuten of de volgende dag lukt het ook niet?
Sofie en Nickname; willen jullie eens kijken of het in de zoekfunctie ook voorkomt, zoals Milena aangeeft?
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell
http://quoteinvestigator.com
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases

Sofie
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Hoi Stefan,
Bij mij geeft de zoekfunctie een foutmelding, ik kan er niet eens in komen.
Eerdere probleem bestaat ook nog. Ben nu even weg, later vanavond zal ik kijken of je andere vragen hebt.

Milena
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Stefan schreef:Hallo allemaal,

Er bleek een update klaar te staan voor het forum, die ik net heb uitgevoerd. Ik vermoed dat de door jullie ondervonden problemen nu opgelost zouden kunnen zijn, maar dat is niet zeker.

Code: Selecteer alles

Wis a.u.b. je cache en cookies: 
cache wissen: 
[*]Voor internet explorer: klik op deze link http://support.microsoft.com/kb/260897/nl
[*]Cache wissen Google Chrome: Klik Gereedschap Icoontje -> Klik op Browsergevens wissen.
[*]Cache wissen in Mozilla Firefox 3.x (Windows): Klik op "Extra" -> Opties -> onder de kop "Privégegevens" op Nu wissen klikken
[*]Cache wissen in Safari: klik op "Safari" -> Cache wissen
Paar vragen:
Zijn deze problemen consequent?Dus na enkele minuten of de volgende dag lukt het ook niet?
Sofie en Nickname; willen jullie eens kijken of het in de zoekfunctie ook voorkomt, zoals Milena aangeeft?
Ik ben er achter wat op mijn PC het probleem was. Zoals ik al aangaf had ik de compatibiliteitsmodus van IE 9 niet aanstaan en dit bleek de catch te zijn. De update van het forum had op mijn PC geen effect op het probleem, vandaar dat ik toch maar ff op het knopje had geklikt en nu werkt de zoekfunctie naar behoren.
"There's something wrong in not appreciating one's own special abilities, my girl. Find your own limitations, yes, but don't limit yourself with false modesty." Anne McCaffrey - Dragonsinger

Stefan
Beheerder
Beheerder

Milena schreef:Ik ben er achter wat op mijn PC het probleem was. Zoals ik al aangaf had ik de compatibiliteitsmodus van IE 9 niet aanstaan en dit bleek de catch te zijn. De update van het forum had op mijn PC geen effect op het probleem, vandaar dat ik toch maar ff op het knopje had geklikt en nu werkt de zoekfunctie naar behoren.
Fijn dat het is opgelost; ik zal eens proberen na te gaan wat dan de oorzaak is (incompatibiliteit met phpbb of het thema met IE9 wellicht)

@Sofie: ik vermoed toch een probleem met je cache:
Wil je het in internet explorer eens testen?
Is je cache gedelete?
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell

Nickname
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Nog steeds zo. Even geprobeerd en inderdaad ook bij de zoekfunctie.
Je kunt de golven niet bedwingen, maar je kunt wel leren om te surfen. Jon Kabat-Zinn

Sofie
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Stefan schreef:
Milena schreef:Ik ben er achter wat op mijn PC het probleem was. Zoals ik al aangaf had ik de compatibiliteitsmodus van IE 9 niet aanstaan en dit bleek de catch te zijn. De update van het forum had op mijn PC geen effect op het probleem, vandaar dat ik toch maar ff op het knopje had geklikt en nu werkt de zoekfunctie naar behoren.
Fijn dat het is opgelost; ik zal eens proberen na te gaan wat dan de oorzaak is (incompatibiliteit met phpbb of het thema met IE9 wellicht)

@Sofie: ik vermoed toch een probleem met je cache:
Wil je het in internet explorer eens testen?
Is je cache gedelete?
Misschien was de foutmelding bij de zoekfunctie eenmalig, ik kan nu wel in de zoekfunctie komen. Als ik daar op 'volgende' of een van de bladzijdegetallen klik krijg ik géén foutmelding. Dit gaat helemaal goed!

In IE heb ik hetzelfde probleem bij het zoeken bij een forumgebruiker. Hoewel ik IE zelden gebruik draai ik ook daar altijd updates.
Toen ik je net wilde quoten kreeg ik de volgende melding. (die heb ik nog niet eerder gehad, naweeën van de update? :wink: )

Website Currently Unavailable

The website you are trying to access is currently unavailable. Please try again at a later time.

If you are the site owner, review the following resource to help resolve the issue.

Advaya
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Dat probleem met de zoekfunctie (melding dat je voor X tijd de zoekfunctie niet kunt gebruiken) heb ik altijd al met wisselende regelmaat op dit forum gehad. Toevallig zojuist ook weer. Als ik dan een paar keer F5 doet 'ie het. Er lijkt gewoon - soms - een timer actief te zijn of iets dergelijks, die voorkomt dat je opnieuw zoekt. Een soort serveroverbelastingsbeveiliging of iets dergelijks. Overigens Windows 7 en Google Chrome in dit geval. Heb het op zowel pc als laptop, zelfde configuratie.
Here's some advice: never hurts to be nice.

Milena
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Sofie schreef:
Misschien was de foutmelding bij de zoekfunctie eenmalig, ik kan nu wel in de zoekfunctie komen. Als ik daar op 'volgende' of een van de bladzijdegetallen klik krijg ik géén foutmelding. Dit gaat helemaal goed!
Hmmm, ik denk bij nader inzien dat het eerder eenmalig opgelost was. Nu krijg ik wel weer de foutmelding terwijl er niets aan mijn instellingen veranderd is.

Stefan
Beheerder
Beheerder

Willen jullie a.u.b. de twee problemen: (zoekfunctie buiten gebruik & zoeken bij een forumgebruiker)?
--delete cache aub!

Milena: bedoel je dat het probleem bij jou, zoals bij sofie, was opgelost en dat het daarna weer opspeelde??
James Russell Lowell

Sofie
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Stefan, ik heb alles wat er te deleten valt gedeletet. Cookies, geschiedenis, etc ik neem aan dat cache daar ook onder valt?
Mijn andere laptop heeft hetzelfde probleem, die laptop heeft geen windows 7, maar Vista.

Het lijkt bij de zoekfunctie nogal willekeurig. Soms moet ik 1 of 5 keer klikken voordat hij opent en soms werkt het helemaal niet. Zoekfunctie bij gebruikers opent sowieso alleen maar de eerste pagina.

Nickname
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

sorry Stefan ik ben een enorme digibeet, hier snap ik niks van. Kun je even een "vertaling" geven liefst staps geweijs wat ik moet doen.

Stefan
Beheerder
Beheerder

Sofie schreef:Stefan, ik heb alles wat er te deleten valt gedeletet. Cookies, geschiedenis, etc ik neem aan dat cache daar ook onder valt?
Mijn andere laptop heeft hetzelfde probleem, die laptop heeft geen windows 7, maar Vista.

Het lijkt bij de zoekfunctie nogal willekeurig. Soms moet ik 1 of 5 keer klikken voordat hij opent en soms werkt het helemaal niet. Zoekfunctie bij gebruikers opent sowieso alleen maar de eerste pagina.
Ik heb de time-out en minimale wachttijd in de zoekfunctie uitgeschakeld, om dit te testen.
(Vandaar ook de delete cache vraag, die maakt zeker dat de wijzigingen ook bij jou werken. Dat moet dus iedere keer wanneer ik een wijziging meld. Hoe je de cache delete staat hier: http://support.microsoft.com/kb/260897/nl)
James Russell Lowell

Stefan
Beheerder
Beheerder

Nickname schreef:sorry Stefan ik ben een enorme digibeet, hier snap ik niks van. Kun je even een "vertaling" geven liefst staps geweijs wat ik moet doen.
Windows 7 en Windows Vista:

Klik achtereenvolgens op de knop Start, op Configuratiescherm, op Netwerk en Internet en op Internetopties.
Klik op het tabblad Algemeen en klik onder Browsegeschiedenis op Verwijderen.
Klik op Alles verwijderen, klik op Ja om te bevestigen dat u de informatie wilt verwijderen en klik vervolgens op OK.

Bij voorkeur zelfs even de PC herstarten, en dan even testen of de twee eerder genoemde problemen nog bestaan.
James Russell Lowell

Milena
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Stefan schreef:Milena: bedoel je dat het probleem bij jou, zoals bij sofie, was opgelost en dat het daarna weer opspeelde??
Ja, dat bedoelde ik inderdaad, maar nu ik het voor de gein nog eens probeer, werkt het weer naar behoren. :?

Stefan
Beheerder
Beheerder

ik wacht even af, keep me posted, maar probeer het even een dag of twee een paar keer uit als je wilt...
James Russell Lowell

Terug naar “FAQ en Feedback”