Bianconeri schreef:@Laatbloeier
Moraal verandert zoals je zegt wel met de tijd mee.
Daarom zeg ik dus ook dat het moraal van tegenwoordig ernstig verstoord is
omdat tegenwoordig ook erge dingen al niet eens meer slecht genoemd worden.
Ik ben het met je eens dat het ook allemaal geen gevangenis moet zijn ofzo,
maar ik mag zelf ook graag een biertje drinken, vaak ook wel redelijk wat(zeker 10+)
daar hoeft echt geen agressie bij, of dronkenschop om maar stoer te doen ofzo.
Gewoon gezellig maken met wat drinken erbij.
Net als al dat aandacht zoekerij van de dames tegenwoordig, zoek maar een jongen op een normale manier
en niet door je bloot te geven.
............ het gaat wellicht voorbij aan dit topic, maar ik ben opgevoed met dat God uiteindelijk degene is die oordeelt.
Jouw ongenuanceerdheid stuit me dan ook vreselijk tegen de borst.
Er zijn hier een aantal mensen aan het scheiden en een aantal mensen hebben dit proces al achter de rug en stuk voor stuk, lopen ze (we) met een stuk pijn. Je zegt geen 'ja' om uit elkaar te gaan en voordat je eindelijk durft toe te geven dat het echt niet meer gaat, ben je een tijd verder. Scheiden doet pijn, ongeacht en daar ga je volledig aan voorbij.
Als je denkt dat mensen er luchtig mee om gaan, dan raad ik je aan wat meer open te staan voor de verhalen. Kijk eens voorbij de zienswijze van je eigen geloofgemeenschap.
En wat bedoel je eigenlijk met je laatste zinsnede? Moeten we terug naar de lange rokken en hooggesloten bloesjes? Mogen meisjes en vrouwen hun natuurlijk sensualiteit uitdragen of is dat ook al fout. Ik ben bang dat ik het antwoord wel weet.
Wat ik pas echt fout vindt is 'uitgesloten worden'. Rijmt niet met mijn geloofsopvoeding dat God liefde is. M.i. zou geloof voort moeten komen uit het geloof zelf en voor geen enkel procentje uit de angst om uitgesloten te worden door een groep mensen.