@Quest
(zie voor vooral on topic gerichte deel 2e helft bericht)
Is dat in strijd met wat ik zeg dan? nee!
Juist de regeling van uitsluiting is een hele liefdevolle regeling om mensen te helpen beseffen wat er aan de hand is.
En zoals ik al zei is dit ook ter bescherming van ons, de schapen, omdat de slechte invloeden uit de gemeente geweerd worden.
Toont de uitgeslotene spijt en wil graag weer God gaan dienen, dan zal hij alle kans daartoe hebben en met liefde weer
opgenomen worden.
Bijbelse voorbeeld:
1 Kor 5:1,2 Wordt over een man gesproken die uit de gemeente gehaald is vanwege hoererij.
2 Kor 2:6,7 Wordt nogmaals over deze man gesproken maar nu is hij weer opgenomen in de gemeente.
Dat we hem/haar dan dienen te vergeven en hem te troosten.
Bijbelse regeling:
1 Kor 5:11,13
11 Maar nu schrijf ik U, niet langer in het gezelschap te verkeren van iemand, een broeder genoemd, die een hoereerder of een hebzuchtig persoon of een afgodendienaar of een beschimper of een dronkaard of een afperser is, en met zo iemand zelfs niet te eten. [...] terwijl God degenen oordeelt die buiten zijn? „Verwijdert de goddeloze [man] uit UW midden.”
2 Joh 9,10 9
Een ieder die vooruitdringt en niet blijft in de leer van de Christus, heeft God niet. Wie in die leer blijft, hij heeft zowel de Vader als de Zoon. 10 Als iemand tot U komt en deze leer niet brengt, ontvangt hem nimmer in UW huis en richt ook geen groet tot hem
Om dit even on topic te brengen op het gebied van goed.
Er zijn voor mij dus heelveel leidraden voor wat goed is en wat slecht is.
Echter neemt natuurlijk bijna niemand de Bijbel als hulpmiddel voor dit.
Maar voor mij geeft de Bijbel heel erg duidelijk weer wat goed is en wat slecht is
en daarom probeer ik daar ook na te leven.
Ook al druist dit compleet in tegen de standaard van deze wereld. Maar ja de Bijbel zegt niet voor niets dat je de martelpaal
moet opnemen als je een volgeling wilt zijn. Voor mij staat de definitie van goed en slecht dus in de Bijbel.
Ps: Zoals ik al zei als je dit verder wilt voeren op Bijbels gebied, gelieve mij een bericht te sturen.