Ik zit nu ook al voor de tweede keer een jaar(!) met een burn-bore-out-dinges.Met spieren dia alle kanten opgaan(vooral de gespannen) doodmoe, en een hoofd wat nooit stopt. Met medici die "niets meetbaars"kunnen vinden, een AOV-verzekeraar die daardoor geen sjoege geeft en hooguit vraagt om informatie van mijn psych, en die psych stelt in het eerste gesprek de diagnose "matig depressief en CVS".
Maar de vraag WAARDOOR ik tot "matig depressief en CVS" ben gekomen , daar wil de psych na 15 sessies nog steeds totaal niet aan. Voor CVS en depressie heeft hij adviezen (regelmatig werken en niet denken?????)! [sombrero]
Zijn reacties: HB? Denkt iedereen wel eens. Is volgens DSM-IV ook niet beschreven als probleem.
Anders/meer denken als anderen? Mooi meegenomen toch???
Dingen aanvoelen zonder uit te kunnen leggen waarom, en achteraf gelijk hebben? Denkt iedereen wel eens achteraf.
Als je nu weet wat "het "probleem is, en je bent zo slim, dan moet je het toch ook op kunnen lossen?!
Ik zit nu in de twijfelfase om een HB-psych op te zoeken.
Maar mijn AOV oordeeld vooralsnog alleen op basis van de reguliere zorg!
Ik kom dus enerzijds met mijn huidige psych niet verder (sterker nog, hij geeft me alleen maar meer kopzorgen), maar anderszijds, als ik hem nu de deur zeg, zegt mijn AOV- verzekeraar: Dus je wilt er niet aan werken!
De enige waar ik iets aan heb ( wat betreft mijn lichamelijke klachten) is een Manueel Therapeut.
Die man zegt bij mijn intake-gesprek(waarbij ik strompelend van de pijn in mijn benen binnenkwam) binnen 10 minuten: Zit er niet een erg groot gat tussen jou denkniveau/patroon en je sociale/werkomgeving?

Heb bij die Manueel nu 6 sessies gehad. Veel praten, en ondertussen rommelt hij wat aan mijn nek en rug. En dat werkt. (of het praten, of het rommelen?).
Maar voor de dag om is, is de hele klachtenlijst weer terug!