Rianne schreef:Ja enorm! Al heb ik geleerd het andersom te ervaren.
Het begeven tussen "normaalbegaafden" is mijn dagelijkse wereld. Daar word ik - in een langzaam tempo - moe van. Uitgeput.
Het samenzijn met andere HB'ers is dan een welkome opluchting. Een boost voor mijn "energy level". Heerlijk. Genieten!
Dan kan ik er daarna weer een tijdje tegenaan.
Het één is dus 'normaal', een '0', het andere een heftige plus '+'.
Dat maakt het voor mij beter om mee te leven dan dat het een een heftige 'min', '-' is, en het met HB'ers samenzijn een '0'.
Misschien lukt het jou ook om er zo tegenaan te kijken? Het lijkt slechts een 'mindshift', maar betekent (voor mij persoonlijk in ieder geval) een wereld van verschil!
Ga helemaal mee met Rianne.
Zeer herkenbaar, die mindshift.
Ik probeer het ook wel eens anders: ik creeër mijn eigen HB momenten.
Snelschrijven, snellezen of iets anders heel erg creatiefs doen met het koppie.
Dan kan ik er een paar dagen weer tegen. En vooral oppassen, inderdaad, met energie levels. Ik betrap mezelf dat ik regelmatig doorgá, en dat mensen in een ogenschijnlijk losjes gesprek dan afhaken.
Uiteindelijk ben ik diegene die dan moe is, op het einde van de dag ...
Een leuke oefening vind ik om op onbenullige momenten (wachten tussen opa 's , oma 's en ophaalmoeders bij de basisschool) alleen maar vragen te stellen.
"Je moet leren luisteren om te kunnen spreken ", is dat niet zo 'n chinees spreekwoord? Misschien verzin ik het maar, denk wel dat het klopt, trouwens.