Oh, nee, inderdaad... dan houdt het allemaal vrij snel op.josien2 schreef:... en daarbij helpt het niet dat ik in het noorden woon.
Het klinkt vrij suf en niet echt concreet, maar ik had zelf veel aan het hoofdstuk 'vriendschap' uit Ethica van Aristoteles... Gaf mij wat meer richting in de zienswijze die ik an zich al autentiek gevormd had. En hoe dan in mijn praktijk? Op het moment één vriendschap die intens is en mijn vrouw op zo'n zelfde voetstuk, al hoewel the latter momenteel niet van een lije dakje gaat, moet ik eerlijk zeggenjosien2 schreef:Ja, Vincent daar lijkt het wel op. Hoe accepteer je zoiets?
En misschien vind ik er wel 1 of 2.
Hee Northern Lady, dit kunnen exact mijn woorden zijn! (Op het feit na dat ik niet in het hoge noorden vertoef maar in het zuid-westen, sluit ik me echt letterlijk bij je aan!)northern lady schreef:Ik woon ook in het hoge Noorden hoor, ben alleen niet bewezen hb.....![]()
Heb ook maar een goede vriendin. En ben er al helemaal aan gewend om niet veel vrienden te hebben. Zo nu en dan een praatje met iemand, dan ben ik al tevreden. Over dingen die echt in mij omgaan, praat ik niet veel. Gewenning he.
...alwaar ik me ookal weer zo'n beetje voor 100% bij kan aansluiten.Ook ik ken die eenzaamheid, anders zijn etc. Maar heb heel bewust dat 'omarmt'. Soms denk ik wel eens te willen dat dat anders was, maar als ik dan even langer nadenk moet ik er weer niet aan denken; een sociaal leven...
Om nieuwe sociale contacten te leggen moet je haast wel uit je comfort zone komen. Heb je nagedacht over het 'cultiveren' van een nieuwe (sociale) hobby? Op die manier kun je je aansluiten bij een groepje of club (zoals @nouk ook voorstelt). Als je, bijvoorbeeld, een taalcursus volgt (in groepsverband), hoor je meteen bij een groep en ontmoet je mensen met gemeenschappelijke interesses. Daarnaast denk ik dat het in je voordeel kan werken om niet meteen (te) veel eisen aan anderen te stellen.josien2 schreef:Misschien heeft iemand ideeën hoe ik meer sociale contacten kan opdoen en / of de drempel over kom? Ik zou graag mensen willen leren kennen waarbij ik wel aansluiting vind.
Ben al meerdere keren naar de bijeenkomsten en andere activiteiten geweest (Utrecht/Ede/Arnhem etc.) en kom er elke keer weer behoorlijk opgeladen weg, dan kom je ook weer wat gemakkelijker door de maand heen.josien2 schreef:En misschien is http://www.festivalvantalent.nl/ inderdaad wel een idee. Wel een beetje moed voor verzamelen.