de naam is John en ik kreeg een aantal maanden geleden de mededeling dat ik waarschijnlijk wel hoogbegaafd ben. Met daarbij het advies om het eerst eens te accepteren (want je weet het eigenlijk al heel lang) en er dan eindelijk maar eens naar te gaan leven.
Bijgaand het advies om eens wat andere hoogbegaafden op te zoeken.
Na eerst stevig ingelezen te hebben betreft hoogbegaafdheid ben ik nu 37 jaar aan vervelende ervaringen vanuit een ander standpunt aan het bekijken. Erg veel dingen die op zijn plaats vallen/zijn gevallen. Veel dingen die opnieuw verwerkt kunnen worden.
Erg veel herkenning in wat ik tot nu toe heb gelezen aan algemene informatie en op deze site. Perfectionisme, geforceerd geduld ten opzichte van andere mensen en autoriteiten, faalangst, slagingsangst, negatief zelfbeeld, einzelgangerschap, onbegrip, niet serieus genomen worden.
Aan de andere kant ook de hoge mate van flexibiliteit, zelfredzaamheid, leergierigheid, inspiratie en positieve intenties.
De naam Rithmomachia is afkomstig van een oud spel dat ik tot gisteren nog niet kende. Ik zocht een naam voor op dit forum en na het indrukken van de 'random'-knop op wikipedia kwam ik op Boëthius terecht. Leek me een wat hoogdravende naam om aan te nemen en op dat moment viel mijn oog op de term Rithmomachia.
De avatar is een verbastering van Lovecraft's 'Cthulhu'. Probeer het uit te spreken en je weet meteen waarom