Hallo allemaal,
Ik ben Marco (28). Getrouwd met Marjolijn(al hb-forum lid). Zij is eigenlijk de reden dat ik over mijzelf ben gaan denken als eventueel hb'er.
in het kort: Altijd onder gepresteerd wegens gebrek aan motivatie. Resultaten op school altijd zo dicht mogelijk bij de 6. eind van de basisschool advies gekregen naar vbo/mavo te gaan. Hierbij werd wel de kanttekening geplaatst dat mijn inteligentie(inteligentie onderdeel cito e.d.) totaal niet overeen kwam met mijn schoolprestaties.
Mavo en mbo vervolgens afgerond zonder iets te doen. Leren van repetities en examens onderweg van huis naar school in de bus gedaan.
Heel herkenbaar is voor mij ook de Intro van Fiets. Na het MBO rond mijn 20e. HBO gestart. Gamen, roken, films kijken, relatie 'problemen' en 2 jaar verder ben ik er achter gekomen dat niets doen op de hbo blijkbaar niet gaat. Een heel project op de laatste avond nog even afmaken blijkt een onmogelijke opgave.
Toen ik na 2 jaar een bindend studieadvies gekregen heb ben ik gaan werken. eerst 1 jaar in een functie die geen uitdaging bood. Hierna beland in het bedrijf waar ik nu meestal met plezier werk. Binnen het bedrijf al verschillende functies gehad doordat ik snel op dingen uitgekeken ben. Nu al 2 jaar dezelfde functie. Nog steeds snel last van ongemotiveerd zijn. Alleen als er echte problemen/uitdagingen zijn ga ik op topsnelheid. de rest van de tijd suddert het maar een beetje.
In de periode dat ik bij dit bedrijf begon heb ik ook mijn hbo studie weer opgepakt. nu als deeltijd. Dit zie ik nu meer als een welkome afwisseling in mijn dagelijkse werkzaamheden en ga er altijd met plezier naar toe. Ondertussen ga ik nu bijna afstuderen. pfffff.
Marjolijn is al veel langer met het onderwerp hb bezig en wij hebben hier de afgelopen jaren veel over gepraat. aangezien ik heel veel dingen herken die zij als probleem/kenmerk beschreef ben ik voor mezelf hier ook over na gaan denken.
Samen afgelopen zaterdag de iq test van Mensa gedaan. Ik in eerste instantie om gewoon gezellig mee te gaan, maar stiekem toch wel met enige spanning.
Vandaag de uitslag gekregen. Beide in 99e percentiel. Vrouwtje opgelucht en bevestigd. Ik... Oeps. Wat nu...
Ik ben van mezelf niet zo'n forum mens. Maar nu ik hier veel positieve verhalen over gehoord heb en ik ook veel herkenbare dingen heb gelezen denk ik dat ik het toch maar een keer probeer.
Misschien dat ik hier door de herkenning en verschillende ervaringen wel een oplossing kan vinden voor mijn (onder presteer) gedrag.
Wie weet tot spreeks.
groeten, Marco