Wat gek! Heb dyscalculie (blijkbaar zonder te weten wat het is) altijd als iets beschouwd dat niet bij mij past. maar nu...SachaX schreef:Dit stukje is zo verschrikkelijk herkenbaar:
Dyscalculie: bij cijfers heb je het probleem dat je getallen anders moet opschrijven dan dat je ze zegt: 25 is toch eigenlijk 5+20? Waarom moet die 2 dan vooraan staan? Als je als beelddenker een echte puzzelaar bent vallen de rekenproblemen vaak nog mee. Anders heb je gewoon pech met dat cijfers zo abstract zijn.
Ben zelf IT-er en vind het gevoelsmatig heel logisch dat IT-ers in het lijstje voorkomen. Het meest logische voorbeeld in dat geval is Architect/Programmeur. Je bent bezig met het creëren van een product (af en toe zelfs kunstwerk...). Voor mijzelf goed te vergelijken met het maken van een schilderij of het ontwerpen van een huis.murf schreef: ICT-ers vind ik daar nl een beetje apart staan in dat rijtje. Er zijn inderdaad veel creatieve ICTers, maar het is niet het eerste beroep dat ik in eerste instantie met creativiteit zou associëren. Als je verder na denkt wel, of je nu systeembeheerder, architect, projectleider, consultant of programmeur bent, het is vaak het oplossen van behoorlijk complexe puzzels. Maar toch...
Hear hear.MarcoW schreef: Hetzelfde heb ik met telefoonnummers (in de tijd dat je die nog moest onthouden). zeg je 0 6 1 2 3 4 5 6 7 8 dan onthoud ik het meteen. nul zes twaalf vierendertig zesenvijftig achtenzeventig, moet ik echt 3 keer herkauwen.
I have nothing to say / and I am saying it / and that is poetry / as I needed it - John CageAmbrose Bierce schreef:Cynic, n: a blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be.
Lol, ik kwam tot "Press the green button, QUICK! Wasnie snel genoegArjan schreef:(Ik scoorde de eerste keer 'borderline idiot'. Nu ja, er zijn wel mensen die me zo zien.)
Milena schreef:Lol, ik kwam tot "Press the green button, QUICK! Wasnie snel genoegArjan schreef:(Ik scoorde de eerste keer 'borderline idiot'. Nu ja, er zijn wel mensen die me zo zien.)
I have nothing to say / and I am saying it / and that is poetry / as I needed it - John CageAmbrose Bierce schreef:Cynic, n: a blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be.
hmm ik moet wachten op test 2Moira schreef: Niet opgeven! Ik was ook eerst border-line idiot. Stelletje idioten
Juist. Relativeren aan je eigen ervaringen. Eigen maken dus, zodat je ziet wat jij er mee kan en dus de echtheid ervan voor jezelf gaan aanschouwen. Ik merk van mijn kinderen dat zij ook op die manier leren.. als ik iets aandraag is het maar de vraag of ze het aan willen nemen. Als ze het voor zichzelf doorgenomen en eigen gemaakt hebben, wordt het begrepen.marc83 schreef:Inge Mulder: het loslaten van die scenario's is mij nog niet gelukt. Wanneer ik met iemand praat en diegene vertelt allerlei dingen dan ga ik die in mijn hoofd weer relateren aan eigen ervaringen en hoe ik die beleefd had. Dit gaat in mijn ogen vrij bewust en toch ben ik altijd in staat het gesprek te volgen.
Dat van het opnemen heb ik ook: ik verzin zelf hoe ik het eigen maak.marc83 schreef:Ik hecht zelf ook geen waarde aan bepaalde leersystemen. Ik heb het eigenlijk altijd op mijn eigen manier en dat gaat heel goed.
het vervelende is dat als je nieuw werk hebt dat ze het helemaal proberen uit te leggen en ik heb liever dat ze het gewoon doen en dan zie ik het op die manier wel dat werkt beter bij mij. Tijdens de uitleg ga ik al een heel beeld er van maken en dat klopt uiteindelijk dan toch weer niet met hoe het moet.
Ook je vermoeden klopt helemaal. Ik ben een hele erge beelddenker
Hoe kan ik het leren van losse, onlogische dingen verbeteren? (anders dan door het werken met ezelsbruggetjes)