Wauw, wat een supergaaf topic! Astronomie heeft me al in de ban vanaf mijn eerste electro doos op mijn 4e. Geweldige links ook, een van mijn eerste liefdes bloeit weer helemaal op,thanx!
De kleur van de waarheid hangt af van degene die zijn licht erop laat schijnen.....
Op twitter volg ik Andre Kuipers (@astro_andre), en ook Earth Observatory (@NASA_EO). Komen soms mooie foto's voorbij!!
Voorbeeld: http://earthobservatory.nasa.gov/Natura ... p?id=77129
Heeft op zich natuurlijk niet echt veel met astronomie te maken, maar ik vind het wel interressant
Voor de telefoons met android zou ik zeker eens naar Google Sky Map kijken, zeker als je telefoon bewegingsdetectie heeft, dan draait ie met je mee als je een precieze ster of planeet wilt opzoeken aan het firmament.
14-jarige tweelingbroers maakten deze animatie.
Van kwantumschuim tot de observable universe.
Je kunt in- en uitzoomen en op de objecten klikken voor meer info. Leuk gedaan.
Wie vanavond om 18.45 uur in het ZZW kijkt....ziet een samenstand van Jupiter , Maan, Venus en Mercurius bijna (laag) in het westen.
Prachtig om te zien. Als het helder is.
Dingen zijn niet moeilijk...ze worden moeilijk gemaakt
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.