Yvonne Mooijman
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker
Contacteer: Website

Yvonne Mooijman voorstellen

Ik zal me even voorstellen, ik ben Yvonne Mooijman

Ik had me al eerder hier ingeschreven, echter nog niet voorgesteld.
Ik werd net weer attent gemaakt op dit forum via een Mensa email lijst. Ik deel daar graag ervaringen over en weer met anderen waardoor ik weer even getipt werd op dit forum.

Ik ben al jaren lid van Mensa waar ik met zeer veel plezier vertoef op diverse email-lijsten, waarin veel ervaring en kennis uitgewisseld wordt, ik ben vaste deelnemer aan de diverse weekenden waardoor ik een bijzonder plezierige vriendenkring heb kunnen opbouwen.
Door de vele uitwisseling daar heb ik veel opgestoken, met name in het begin gingen mijn ogen open wat allemaal met elkaar in verband bleek te staan waar ik na 50 jaar nog nooit enig verband had gelegd.
Ik had opleiding en ervaring vanuit het maatschappelijk werk, bedrijfs- en medisch mw. en heb me, toen ik zelf whiplash klachten opliep zo'n jaar op 16 geleden en ik 8 maanden uit de running was, verdiept in hoe ik terug bij mijn energie zou kunnen komen die ik totaal kwijt leek te zijn.

Ik kwam in aanraking met NEI (Neuro Emotionele Integratie) een therapie ontwikkeld door de arts Roy Martina en tot mijn verbazing bleek dat ik door die benadering en inzichten in de manier van van denken/kijken naar het leven, mijn energie weer volledig terug vond, terwijl me toch door mijn arts was verzekerd dat ik maar met de gevolgen diende te leven . Gelukkig bezat ik een hoog vermogen HB eigenzinnigheid!!! Die is dan ook nadien heel zinnig gebleken!

Die energie leek ik volstrekt kwijt te zijn, maar zat alleen maar zo diep in me vastgezet, dat het niet meer stroomde, ik kon er gewoon "even" volstrekt niet meer bij. Inmiddels ben ik weer volop energiek en goed in mijn vel en heb daar al weer jaren volop gebruik van mogen maken.

Mijn HB ervaar ik als een gave, evenals de hoog sensitiviteit die me alleen maar geweldig heeft geholpen in mijn vak.Via mensa ging ik verbanden ontdekken tussen hoogbegaafdheid, beelddenken, hoog senstief gevoeligheid, autistiform gedrag, allergieeen en andere eigen-aardigheden.
Ik ga binnenkort ook een workshop geven via MensAcademie over al deze "HB en andere eigen aardig heden". (4 maart 2012)

Nadat ik via NEI mijn energie weer hervond , besloot ik die opleiding te volgen (dat bleek een mooie TOP bovenop mijn HBO opleiding en inmiddels jarenlange ervaring in de praktijk) waarna ik diverse daarop aansluitende andere therapeuten opleidingen gevolgd zoals Well Balanced Practitioner, NLP Master Coach, Verzamelpunt corrector en ik werk op die manier vanuit diverse invalshoeken.

Inmiddels heb ik al jaren mijn Counseling en coachings bedrijf Take Care in Oosterhout, gespecialieerd in opgaan met HB, hoog senstitief gevoeligheid, autistiform gedrag, omgaan met gevoelens en emoties, zowel waar het met zichzelf persoonlijk als waar het relaties betreft.

Ik vind het heerlijk ervaringen te delen, ik doe dat geregeld via mijn weblog http://persoonlijkontwikkelingsproces.blogspot.com waar ik geregeld mijn ervaringen beschrijf als in diverse fora.
Ben nu bezig wat orde in de chaos van al mijn artikelen te krijgen door wat meer overzicht aan te brengen via mijn website http://www.yvonnemooijman.nl/weblog , hetgeen een hele klus blijkt, maar is een leuke afwisseling met de coaching die ik geef.

Ik zit goed in mijn vel, ben goed gezond en ben emotioneel aardig in evenwicht. (ik pas gewoon lekker toe wat ik aan kennis in mijn coaching gebruik)

Ik ga graag het een en ander hier vast lezen, maar dan heb ik me vast voorgesteld.

Hartelijke groet,

Yvonne Mooijman

Alexandra
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: Yvonne Mooijman voorstellen

Welkom Yvonne, :D

Mooie en interessante intro heb je geschreven!
Ik wil ook ook je weblog lezen en ga dat zometeen doen.
Wie weet tot ziens.

Johanita
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Welkom.
You can close your eyes to things you don't want to see, but you can't close your heart to things you don't want to feel...

m1960
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Hallo Yvonne!

Welkom hier! :D
Net als Alexandra ga ik ook je weblog nog lezen.
En fijn dat je van je whiplash klachten af bent!
Zo zie je maar weer, dat je niet altijd moet berusten
in wat een arts je zegt!( Leve de HB eigenzinnigheid!)

Groetjes Marlou
niet helemaal gek of helemaal niet gek?.......

Cookie
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Welkom! Inspirerende site heb je! Je woont haast bij mij om de hoek..toeval? :wink:
De kleur van de waarheid hangt af van degene die zijn licht erop laat schijnen.....

Yvonne Mooijman
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker
Contacteer: Website

Dank jullie wel voor de gastvrije verwelkoming, doet me deugd.

Als we Alexandra en anderen een tijdje niet meer horen ... zit ze dus te lezen, ik schrijf geregeld sinds 2008 dus je kan vooruit ...

@ Cookie, sommige dingen komen je toevallen heb ik gemerkt. Ik hoop dat het om de hoek net zo gezellig is als hier.

Ik ben nog even zoekende waar ik kan instellen om een email te ontvangen als er reacties zijn, ik vond dat vroeger elders wel dus weet dat het bestaat, ben dus nog even zoekende .

Yvonne

ItsI
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Welkom Yvonne :D . Klinkt idd alsof je goed in je vel zit en alles duidelijk op een rijtje hebt voor jezelf. Op het moment dat ik ook zover ben, gaat de vlag uit :mrgreen: .

nietedoen
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hoi, zijn ondertussen goede vrienden!!!
:kuss:

Terug naar “Introductie”