Ik weet dat er regelmatig misdiagnoses worden gegeven. Zelf ben ik formeel HB getest. Omdat ik al heel lang met depressies te maken heb, ben ik sinds enkele maanden wederom onder behandeling van een psychiater en psycholoog. Ik slik Prozac. Voor de depressie, maar ook omdat ik een eetstoornis heb (BED). Mijn stemmingen zijn wel verbeterd door de Prozac.
Nu was ik vorige week bij de psychiater en hij vindt dat ik hem zo doordringend aan kan kijken...

Hij is bang dat we in "gestaar" vervallen, omdat hij zich ervan bewust is dat hij ook iemand doordringend aan kan kijken.
Ook heb ik verteld dat ik slaapproblemen heb. Heel erg. Zodra ik tussendoor wakker word, lijkt het net alsof er onmiddellijk een knopje om gaat en mijn gedachten beginnen op volle toeren te draaien. Alsof ik niet kan stoppen met denken. Erg lastig.
Ook kan ik me moeilijk zetten tot werken.
Ik heb moeite om zelfs mijn eigen kind te zien als zij mij toevallig eens buiten tegen komt (op een onverwachts moment). Ook word ik onrustig als er veel mensen zijn. Alsof de indrukken teveel worden. Ik "herken" dan ook vaak geen mensen op straat, wat voor hele vervelende situaties kan zorgen. Zeker bij mensen die dit niet van mij weten.
Daarbij zijn mijn eetbuien lastig te beheersen. Ondanks de Prozac.
Het voorstel van de psychiater was om eens Ritalin uit te proberen. Uit bovenstaande zaken concludeert hij dat ik misschien wel eens ADD zou kunnen hebben. Volgens hem bestaat dit (logisch) in verschillende gradaties. Hij hoopt dat ik daardoor minder afdwaal met mijn gedachten en daardoor ook minder naar het eten grijp. Dat ik me beter kan concentreren op het werk en daardoor ook beter kan slapen. Let op: ik heb géén label gekregen (zit ik ook niet op te wachten). Het is iets om uit te proberen.
Nu slik ik dus sinds 5 dagen Ritalin bij de Prozac.
Slapen gaat nog niet beter. Misschien wil ik te snel

Wel merk ik dat het werk me nog steeds aanvliegt. Mijn nieuwe leidinggevende geeft veel onduidelijke opdrachten met een deadline. Ik merk dat ik duidelijkheid en structuur mis. Het maakt me onrustig. Moet ik die medicijnen verder gaan ophogen om rustiger te worden? Ermee spelen?
Wat zijn nu eigenlijk de verschillen tussen HB en ADD? De overeenkomsten?
Er worden zoveel vergissingen gemaakt!
Ik slik al veel medicijnen ivm PTD (Dystrofie). Ik vind eht heus niet erg om eens iets te proberen, maar hoe weet je nu of dit voldoende helpt?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoop dat ik niet al te verwarrend / onduidelijk over kom...
Gr. Pop