Ben blij met de reacties, merk dat ik niet zo alleen ben als ik wel gedacht heb, dank
@Zaplinsky, heb ik ook gedaan voor ik een eerste bericht heb geplaatst, snap dat je misschien niet zo'n schrijver bent en liever alles wilt lezen, toch bedankt voor je bijdrage.
@Northern lady, dank je wel.
@Rianne, ik lees helemaal mezelf in jouw reactie, vroeger zo graag geaccepteerd willen worden en daarom jezelf maar wegcijferen..., net als jij ben ik altijd heel erg behulpzaam geweest, en nog steeds wanneer het toepasselijk is, maar door schade en schande wordt men wijs en tegenwoordig besteed ik mijn zorg en aandacht daarom niet langer even spontaan. Ik heb tegen wil en dank geleerd dat de meerderheid van mensen (niet allemaal gelukkig) maar al te veel en al te gemakkelijk de neiging vertoont andermans diensten te willen gebruiken/misbruiken zonder daar ook maar iets tegenover te willen stellen in het geval er een keer een beroep op henzelf wordt gedaan, zodra je dat gaat doorzien wordt je vanzelf wat selectiever. Ik heet Ray overigens maar ik heb de laatste tijd veel goeds gelezen over het Leonardo-onderwijs en vandaar.
@nouk, je bent een gelukkig mens, dat lees ik er meteen aan af, huisje aan de polderrand...buizerds in de buurt...klinkt heerlijk.
@Laatbloeier, dank je wel voor de verwelkoming

Het vluchtgedrag herken ik wel, uitnodiging voor een feestje ontwijken, praatjes over voetballen negeren etc., voor mij persoonlijk gaat het allemaal nergens over en hoewel ik niemand veroordeel die zich er wel in kan vinden zal ik er nooit aan deelnemen. Voor waar het kinderen betreft ben ik een andere mening aangedaan, die niet veel mensen me in dank afnemen overigens, want hoewel ik er bewust nooit aan heb willen beginnen heeft dat nogal erg praktische redenen. Op zich heb ik veel affiniteit met kinderen maar ben ik tevens de mening aangedaan dat de wereld zo onderhand wel heel erg bevolkt is met de soort 'mens' en dat dat deze aarde en haar vele soorten niet veel positiefs brengt en ook de aanwezige mensen zelf in het nauw drijft. Begrijp me niet verkeerd, ik snap 'de kinderwens' maar al te goed en ooit was ik zelfs bijna overstag gegaan maar ik kon er uiteindelijk toch niet volledig achter staan en in mijn geval is dat achteraf gezien de juiste keuze geweest.
@Pauline, dan heeft Tinus toch gelijk met zijn aanname en is de groep HB'rs wat meer gekleurd als ik aanvankelijk gedacht zou hebben.
@Birdman, het verbaast me echt dat het zo werkt voor jou maar ik heb inmiddels flink wat vooroordelen bij me wellicht. Uiteindelijk telt slechts dat je het als individu naar je zin kunt hebben en of dat dan door een voetbalwedstrijd komt of enige andere bezigheid doet er eigenlijk niet zo toe, als je maar doet waar je je goed bij voelt en hetgeen je ontspanning bied. Enne "Birdman" ? refereert naar een 'vogelaar'/vogel-fotograaf misschien ?
@Tinus, persoonlijk wordt ik liever met wat nuanceringen geconfronteerd, "alles kan" is wel erg goedkoop en oppervlakkig in mijn beleving, daar kun je dan alles wel mee af doen. Ik heb inmiddels meerdere stukjes bekeken die je hebt geschreven en herken je neiging tot cynisme. Wellicht bevindt je je op eenzame hoogte maar dat kan evenwel vertaald worden naar eenzame laagte, het is maar net vanuit welk perspectief je het wilt bekijken.
@Phileine2, ik ben nu en dan ook betrokken geweest bij wat verschillende groepjes en was dan inderdaad de oppervlakkigheid troef, de interessegebieden waren maar zelden gespekt met enige diepgang, veelal materialistisch van aard en leek het of ik de enige was die er idealen en een hoge moraal op na hield, precies hetgeen jij al zegt eigenlijk. Moet bekennen dat ik zelf flink teleurgesteld ben in mensen, ook in eigen familie en mensen waar ik ooit tegenop heb gekeken. Ik heb ook geen klankbord, hoop dat ik het via dit forum zal vinden eigenlijk, ik ken geen HB'rs of ik ben ze nooit tegengekomen (of ik heb ze niet herkend..), tot nog toe ziet het er erg veelbelovend uit, dit is duidelijk geen fok-forum of dergelijk platform, wie weet
@Freakje, ik heb dat precies zo, soms heb je toch wat sociaal contact nodig en je beweegt je in verschillende werelden omdat je op dergelijke zeldzame momenten zelf geen onderscheid maakt tussen de verschillende karakters met hun uiteenlopende interesses maar veel karakters zijn gewoon niet met elkaar te rijmen en dan ontstaan er van die heerlijke momenten van stilte waarbij iedereen overal naar kijkt behalve naar elkaar, totally embarrassing haha, ik heb ook wel eens een poging gewaagd tot een feestje...
Freakje schreef:En een voetbalmatch... dat is voor mij de definitie van de hel, maar misschien ligt dat aan het feit dat ik vrouw ben

Een afkeer voor voetbal heeft niets met vrouw-zijn te maken volgens mij, niemand hekelt het meer als ik, het spelletje met een bal en de lichamelijke bezigheid ervan kan ik best waarderen maar de maatschappelijke belangrijkheid die het krijgt toebedeeld en de urgentie die eraan wordt gegeven maakt het als fenomeen totaal afstotelijk...