Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Het Dorp

Arjan schreef:Nothing to see here, move along ;-)
Is dit een 'ga liever een forum verder' of is dit een 'ga voorbij aan het idee dat je had' ?

Want als het de eerste is, en speciaal gezien het feit dat jij een beheerder hier bent, had ik misschien inderdaad een compleet 180 graden andersom beeld van de HB'rs en kluizenaar-ik-liever-verder zoals voorheen :wink:

Moira
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Odran Oel schreef:
Arjan schreef:Nothing to see here, move along ;-)
Is dit een 'ga liever een forum verder' of is dit een 'ga voorbij aan het idee dat je had' ?

Want als het de eerste is, en speciaal gezien het feit dat jij een beheerder hier bent, had ik misschien inderdaad een compleet 180 graden andersom beeld van de HB'rs en kluizenaar-ik-liever-verder zoals voorheen :wink:
Het is slechts een uitdrukking ;) "niets bijzonders", is mijn vertaling naar het Nederlands. Valt me wel op dat je al eerder dingen heel letterlijk interpreteert. Ben je autist? Zou wel handig zijn om te weten...
Ambrose Bierce schreef:Cynic, n: a blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be.
I have nothing to say / and I am saying it / and that is poetry / as I needed it - John Cage

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Moira schreef:
Het is slechts een uitdrukking ;) "niets bijzonders", is mijn vertaling naar het Nederlands. Valt me wel op dat je al eerder dingen heel letterlijk interpreteert. Ben je autist? Zou wel handig zijn om te weten...
Je zou zomaar gelijk kunnen hebben Moira maar ik ken deze uitdrukking niet en hoor het daarom liever van Arjan zelf.

Autist ? Dat is een interessante gevolgtrekking. Niet naar ik weet maar misschien kun je een summier voorbeeld aanhalen van de 'heel letterlijke interpretaties' die ik gedaan zou hebben zodat ik er misschien een inzicht in zou kunnen verwerven ?

Moira
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

*wijst naar jouw eerdere post*

Het is kort door de bocht hoor, weet ik zelf ook wel ;) maar als ik weet dat jij dingen letterlijk neemt, dan kan ik daar rekening mee houden als ik me tot jou richt :)
Ambrose Bierce schreef:Cynic, n: a blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be.
I have nothing to say / and I am saying it / and that is poetry / as I needed it - John Cage

@nouk
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Moira schreef:*wijst naar jouw eerdere post*

Het is kort door de bocht hoor, weet ik zelf ook wel ;) maar als ik weet dat jij dingen letterlijk neemt, dan kan ik daar rekening mee houden als ik me tot jou richt :)
Zodat, als Moira eens 'loop naar de maan' tegen je zegt, wij weten dat jij een tijdje weg bent... :wink:
-Under Construction-

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

[denker] ..welke ? die ?
@nouk schreef:Zodat, als Moira eens 'loop naar de maan' tegen je zegt, wij weten dat jij een tijdje weg bent... ;)
... [elton]

........ [elton]

:| Autist-Smurf ?

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

@nouk schreef:

Zodat, als Moira eens 'loop naar de maan' tegen je zegt, wij weten dat jij een tijdje weg bent... :wink:
De maan is toch helemaal niet ver? Het is om de hoek en je hebt er lekker bier.
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

@nouk
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

ps: ik heb je een pb gestuurd.
-Under Construction-

@nouk
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Tinus schreef:
@nouk schreef:

De maan is toch helemaal niet ver? Het is om de hoek en je hebt er lekker bier.
Dan nog kan je een heel tijdje weg zijn :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: ... :drunk:
-Under Construction-

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ach , daarom zitten we toch hier op het forum ? soort virtueel dorp?
ik noem het altjd mijn stamcafe'.
t !!!@#$???

Thom
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Mijn associatie met Het Dorp is Het Dorp in Arnhem.

"Het Dorp is een bijzondere wijk in Arnhem voor mensen met een ernstige lichamelijke of meervoudige handicap. Naast een groot aantal woningen beschikt Het Dorp over allerlei voorzieningen zoals een supermarkt, een restaurant en activiteitencentra. Door de specifieke aanpassingen in de wijk en in de woningen is het Dorp een veilige leefomgeving, waarin men zo veel mogelijk zelfstandig kan wonen."

Pietsje anders dus dan het topic Dorp.

Ben overigens wel te porren voor een HB-huis om af en toe bij te tanken. Het forum is daarvoor wat te steriel.
Nothing is right in my left brain, nothing is left in my right brain.

Arjan
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Moira verwoorde het goed hoor, het is maar een uitdrukking. Er is ergens iets bijzonders maar eigenlijk ook niets bijzonders aan ons bedoelde ik er mee.

@ Thom:
Het Dorp in Arnhem wordt goeddeels gesloopt en tot een normale woonwijk omgevormd op het moment. In de tijd dat het begon was het revolutionair, tegenwoordig leven mensen met een handicap in de meerderheid geïntegreerd in de samenleving en is 'het dorp' een relikwie uit het verleden.

Laten we hopen dat dit forum ooit ook overbodig zal zijn, bij wijze van spreken dan.

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Arjan schreef:Moira verwoorde het goed hoor, het is maar een uitdrukking. Er is ergens iets bijzonders maar eigenlijk ook niets bijzonders aan ons bedoelde ik er mee.
Ik snap het, dank je wel :thumbup:

Korrel
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Alles samengevat.
En zo ontstaan smurfen problemen in een smurfen dorp.
Waar kan ik ruimte smurfen ? :unknown:
Dingen zijn niet moeilijk...ze worden moeilijk gemaakt

@nouk
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Korrel schreef: Waar kan ik ruimte smurfen ? :unknown:
Ik stel voor dat we alle smurfen die geen hagelwit mutsje hebben, er als eerste uitsmurfen... dat lucht al een beetje op... vervolgens die smurfen die hun mutsje ietsjes te veel naar beneden dragen, en oh, ja, die smurfen die net ietsje te lang naar andere smurfen van hetzelfde geslacht kijken, als we die er nou ook eens uitsmurfen?
Ahhhh.... wat een ruimte...!
-Under Construction-

Nickname
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

@nouk schreef:
Korrel schreef: Waar kan ik ruimte smurfen ? :unknown:
Ik stel voor dat we alle smurfen die geen hagelwit mutsje hebben, er als eerste uitsmurfen... dat lucht al een beetje op... vervolgens die smurfen die hun mutsje ietsjes te veel naar beneden dragen, en oh, ja, die smurfen die net ietsje te lang naar andere smurfen van hetzelfde geslacht kijken, als we die er nou ook eens uitsmurfen?
Ahhhh.... wat een ruimte...!
:lol:
en dan nog een iq-test controle bij de grens....dat zal ruimte smurfen. :mrgreen:
Je kunt de golven niet bedwingen, maar je kunt wel leren om te surfen. Jon Kabat-Zinn

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Nou, ik heb gewerkt en gewoont in een Camphill gemeenschap, en dat is voor gehandicapten. ook een soort dorpje.
.
maar daarvoor zijn de Hbers misschien een te eigenwijs volk ???

en wie is dan Grote smurf????
t !!!@#$???

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

nathalie schreef:en wie is dan Grote smurf????
:mrgreen:

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ok, dan wordt ik wel een van de Smurfettes.
t !!!@#$???

Korrel
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Maar nog steeds geen antwoord op ....Wie wordt de grote SMURF ?

ik vind dit toch wel een mooie vraag.
Dingen zijn niet moeilijk...ze worden moeilijk gemaakt

Terug naar “HB in het dagelijks leven”