Freakje
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Re: onduidelijke communicatie en versierpogingen niet begrij

:-D

Nu ja, hij was zijn eigen baas, was een eenmanszaak... dus kan rustig zijn zin doen :-)
"Conversation needs translation" (Marillion); "Am I enough of a freak to be worth paying to see?" (Marillion)

PaulinevB
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Ik heb geen problemen om flirts te herkennen. Ik ben zelf ook een enorme flirter. Dus ik denk niet dat een blinde vlek voor flirten gerelateerd is aan HB.

N = 1. 8)

Freakje
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

tja... iemand enig idee waaraan wel?
"Conversation needs translation" (Marillion); "Am I enough of a freak to be worth paying to see?" (Marillion)

Zarathustra
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

introvert/extravert misschien?

Daar is een topic over :) .

inge mulder
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Zarathustra schreef:introvert/extravert misschien?

Daar is een topic over :) .
dat denk ik niet.

ik weet niet precies wat het wel is.
:?
de zon schijnt altijd

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Je kunt veel woorden kwijt over deze anekdote maar is het werkelijk waar een vreemde situatie en is het moeilijk om te vatten* wat de aard van het probleem is?

Leuke comic:
http://www.questionablecontent.net/view.php?comic=2140

*anders dan moeilijk te verwoorden
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Leuke scene:

dit onderwerp is een veel voorkomend thema in films boeken etc.
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

Greet1959
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ha Freakje,

In je beschrijving van het voorval schrijf je in de 2e of 3e zin dat je vond dat hij zich raar gedroeg en dat het ongemakkelijk voelde.
Je had dus absoluut glashelder door dat er iets gebeurde buiten de feitelijke tekst langs, je gevoel reageerde maar, zoals dat met intuïtie vaak gaat, je hersens snappen dat met vertraging.

Je schreef in je voorstel-bericht dat je als erg serieus en zwaar op de hand ervaren wordt door anderen. Herkenbaar. En dan ben je gewoon minder alert op lichtvoetige zaken dan een ander.

Volgens mij is er wel degelijk een verband met hb, maar niet alle hb'ers hebben dit kenmerk, dat geldt bij veel kenmerken die bij hb vaak voorkomen.
Een factor kan zijn dat het rationele de gebruikelijke en favoriete (bewuste) focus is, misschien het functionele ook, en dat relationele zaken dan minder voor de hand liggen in je perceptie.

Niks mis mee, maar wat lastig omdat de meeste mensen (al dan niet hb) anders in elkaar zitten. Dus heel handig als je zulke processen en mechanismen van je zelf in de gaten krijgt, dan kun je langzamerhand wat vaker bewust kiezen hoe je dergelijke situaties hanteert.

In elk geval niet te veel aan jezelf gaan twijfelen!
Gewoon blijven oefenen met op je intuïtie letten.

Nesjamag
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

In mijn ervaring is dit een of andere onvrede met onvermogen om relaties aan te gaan en gans het leren kennen proces.
Iemand toonde interesse (misschien op de beste manier dat die kon) en het voldeed niet voor je en de kans is voorbijgegaan. Dat er af en toe interesse in je getoond wordt vind je blijkbaar wel leuk, maar toch komt er nooit iets van. Je onvermogen om signalen op te pikken klinkt hier als niets meer dan een rationalisatie voor waarom er niets uit voort komt, een excuus dus.
De realiteit ligt misschien eerder in dat je problemen hebt met de controle een beetje los te laten en een risico te nemen op dit gebied, misschien om afgewezen te worden of een gebrek aan bevestiging te krijgen terwijl je nu die bevestiging wel gekregen hebt (ook al is er niets concreet uit voortgekomen). Misschien vind je ook dat je niet zo goed bent in je laten gaan in gans dit proces en dat je te "hoofdelijk" overkomt naar anderen mensen toe terwijl je ook andere aspecten hebt die mensen niet te zien krijgen en waarvan je niet weet of denkt niet weten hoe die over te brengen op een voor jou gepaste manier (niet te losbandig, niet te saai/zakelijk).

Ik weet niet zeker of dit van toepassing is op je, maar ik weet dat ik hier vroeger problemen mee had en de manier waarop je schrijft doet me daaraan denken.

inge mulder
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Kan het ook zijn dat je gevoel je vertelde dat het niet gemeend was?
Dus dat je geen "vlam in zijn hart" registreerde? En dus ook zijn gedrag niet kon plaatsen?

:?:
de zon schijnt altijd

Freakje
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

goh, wat een vragen allemaal :-) Straks raak ik er helemaaaaaal niet meer wijs uit.

't Valt me wel op als ik het hier allemaal zo herlees dat mijn gevoel me inderdaad wel dingen zegt, maar dat ik dat meestal ook niet al te serieus neem, teveel vertrouw op mijn verstand (of wat daarvoor moet doorgaan :lol: ) en dan bots op de onduidelijkheid.

Ik voelde me niet op mijn gemak zoals gezegd en dus trachtte ik mijn 'sociale zelf' boven te halen, maar daar reageerde hij niet even sociaal terug op. En dat telefoontje voelde zo opdringerig. Had iets verstikkends. Het voelde niet als 'he hij vindt mij een leuke meid en blablabla'. Het voelde als 'shit wat moet die vent toch van mij?????' En misschien dat ik me daarom ergerde aan het feit dat hij niet echt zei wat hij werkelijk moest van mij.

Desondanks blijf ik me toch zorgen maken over het feit dat communicatie zo moeilijk is voor mij blijkbaar :-s Dat ik soms echt nood heb aan eenduidigheid en dan het gevoel krijg alsof mijn brein compleet in de knoop gaat liggen.

Thom
Veelgebruiker
Veelgebruiker

PaulinevB schreef:Ik heb geen problemen om flirts te herkennen. Ik ben zelf ook een enorme flirter. Dus ik denk niet dat een blinde vlek voor flirten gerelateerd is aan HB.
Misschien een onderwerp voor het volgende HB-café?
Nothing is right in my left brain, nothing is left in my right brain.

Zarathustra
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Laat ik stellen dat mensen die veel flirten over het algemeen minder intelligent zijn (zie mbti).
Niet generaliserend bedoelt.
Zou kunnen dat die kerel seksverslaafd is. Misschien dat hij dit met routine doet? Hij zou best een waslijst met adressen kunnen hebben. Normale mensen doen dit niet. Of had hij toevallig zin?
Houd je toch weer even bezig :) .

Thom
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Zarathustra schreef:Laat ik stellen dat mensen die veel flirten over het algemeen minder intelligent zijn (zie mbti).
Stellige bewering. En dat haal je uit een MBTI test?
Zarathustra schreef:Niet generaliserend bedoelt.
Dus alleen bij wasmachineherstelmannen?
Zarathustra schreef:...Hij zou best een waslijst met adressen kunnen hebben...
Uit z'n verband gerukt toch heel normaal dat een wasmachineherstelman een hele waslijst met adressen heeft :D .
Nothing is right in my left brain, nothing is left in my right brain.

Zarathustra
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

INxx zijn vaak 'dieper' als ESxx, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Zarathustra schreef:Laat ik stellen dat mensen die veel flirten over het algemeen minder intelligent zijn (zie mbti).
Niet generaliserend bedoelt.
Zou kunnen dat die kerel seksverslaafd is. Misschien dat hij dit met routine doet? Hij zou best een waslijst met adressen kunnen hebben. Normale mensen doen dit niet. Of had hij toevallig zin?
Houd je toch weer even bezig :) .
Een andere optie is dat hij helemaal niet aan het flirten was.
To all,

Tinus,
sit, down, logic off!

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Zara, ik dacht zelfs even dat de beste man Freaky gewoon echt een hele leuke meid vond, die hij nog wel eens zou willen zien... Jij hebt het over op seks uit zijn of zelfs seksverslaafd zijn. Ziet een man dit anders dan een vrouw het ziet (vanaf afstand)? Ben ik vrouwelijk naïef wat betreft mannen? Offeh... is het eigenlijk wel zo, Zara, dat alle mannen eigenlijk-altijd-vooral op seks uit zijn? Dat laatste geloof ik overigens niet!

Nou goed, niet dat ik persoonlijk op dergelijke initiatieven was ingegaan, maar zo negatief als jij legde ik het niet direct uit. Terecht of onterecht, wie zal het zeggen (in dit specifieke geval)...

O, en seksverslaafden komen denk ik makkelijker op andere manieren aan hun trekken, of niet dan? :|
Give me a break!

Esther
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Freakje schreef: Ik voelde me niet op mijn gemak zoals gezegd en dus trachtte ik mijn 'sociale zelf' boven te halen, maar daar reageerde hij niet even sociaal terug op. En dat telefoontje voelde zo opdringerig. Had iets verstikkends. Het voelde niet als 'he hij vindt mij een leuke meid en blablabla'. Het voelde als 'shit wat moet die vent toch van mij?????' En misschien dat ik me daarom ergerde aan het feit dat hij niet echt zei wat hij werkelijk moest van mij.
Misschien had die man ook wel dubbele motieven. Ik vermoed dat bij mij ook de alarmbellen zouden gaan rinkelen.
Je gevoel waarschuwt je voor een situatie die niet prettig voelt.
Je hoeft er niet altijd van gecharmeerd te zijn als iemand je leuk vindt. Op het moment dat jij de ander vanuit jezelf ook al leuk vindt, sta je wellicht meer open voor signalen die aangeven dat die persoon jou ook leuk vindt.

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Laatbloeier schreef:maar zo negatief
Iets mis met seks dan?
To all,

Tinus,
sit, down, logic off!

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ehh, nee hoor Tinus, op zich niets mis mee.
Maar misschien ben ik daar echt 'vrouw' in en zie ik seks als leuk wanneer het met iemand is waar je iets speciaals voor voelt.
En dus niet met een willekeurige, voorbijkomende verwarmingsmonteur... :?

Mannen zijn daar 'van nature' (dus vaak) anders in, dat mag wel als bekend geacht worden, toch?
Give me a break!

Terug naar “HB in het dagelijks leven”