OverLoad
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Re: HB en liefde

Oh, zo bedoel je! Ja, dat is helder...
En zo zit ik er ook in - zeker na de laatste ervaringen op gebied van liefde. Ik blijf liever vrijgezel (denk ik).
Duurt even, maar dan heb je ook wat...
...in elk geval lang gewacht!

-----
OverLoad?? Wie?!

Peach
Veelgebruiker
Veelgebruiker

OverLoad schreef:
di 04 jul 2017, 13:47
De relatie met een hb'er was echt het fijnste dat ik ooit heb ervaren: diepzinnige gesprekken, niet alles uit te hoeven leggen en vergelijkbare snelheid van denken. De koppigheid en betweterigheid nam ik op de koop toe: ik snap waar het vandaan komt (voor hem ook de eerste relatie met een hb'er).
Ik heb een (erg) hoge mate van emotionele overexcitabilities, en dat werd niet begrepen - bekritiseerd zelfs. Terwijl ik juist eindelijk geleerd heb om aan te geven wat ik voel, waar ik behoefte aan heb en wat ik verwacht / hoop. Die kritiek icm verwijt heeft er voor gezorgd dat ik m'n spullen heb gepakt.
Heel herkenbaar. Ik heb zelf ook een hoge mate van emotionele overexcitabilities en bij mij werd dat ook vaak niet begrepen. Ik kan mij aan de ene kant voorstellen dat iemand met een hoge mate emotionele overexcitabilities moeilijk kan zijn voor in de omgang, maar begrip zou fijn. Want zo ben ik nou eenmaal en daar kan ik weinig aan veranderen. Ook al heb ik dat vroeger wel geprobeerd.

Mijn ex had daar ook moeite mee. Hij begreep het niet. Vooral omdat hijzelf meer het tegenovergestelde. Dus helemaal niet zo een emotioneel. Daarnaast kon ik weer niet goed overweg met mijn emotionele overexcitabilities. Deze combinatie zorgde voor veel negatieve energie binnen de relatie.

Drummer JS
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hi, wat ik zelf heb mogen ervaren was dat bij tijd en wijlen de partner het moeilijk vond dat ik alles onthoudde, dat deed ik niet expres eigenlijk, ik kon dat in beelden terughalen. Ook wel eens boze reacties gehad van : jij bent wel arrogant, denk je dat je boven me staat??? Vond ik heel erg om te horen...

En ook wel een relatie met een HB dame gehad, maar daar viel t kwartje qua invoelen dat ik een man ben en ook gevoel mag hebben vaak te laat, terwijl zij het perfect wou doen en ik ook en het rare was : er was geen reden tot disbalans, want we vonden elkaar perfect en daar zat t m in.....ai!!!

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik heb geleerd, van al die vriendinnen die ik gehad heb, dat een vrouw zeer sterk zo niet geheel denkt in termen van relatie. En derhalve niet in de zin van een wie is die man eigenlijk. Dat is een wereld van verschil voor mij en daarmee heb ik de intelligentste, mooiste en ambitieuze vrouwen laten liggen.

De gedachte en die bijbehorende wereld van een vrouw werkt bij mij niet. Ik hecht veel waarde aan mijn behoefte om in vrijheid maar ook verantwoordelijkheid om te gaan met een vriendin. Geef mij mijn eigen wereld en je hebt -heel- veel aan mij.

Die wereld is voor mij belangrijker dan persé een HB vriendin te hebben. Derhalve: een vrouw is niet man gericht maar relatie gericht.
don't hide what you have !

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Plato dat is soms waar.
Ik.ben er van genezen, heb geen behoefde aan relatie maar wel verbinding. Ik ben alleenstaand ouder en kies voor mezelf en kinderen.
Zo heb ik goeie band met 4ex vrienden wasr ik nu beter mee kan als goede maat en luistetend oor en schop onder konten als nodig.

Natuurlijk wil ik ook wel een leuke nieuwe kerel ontmoeten omdat het leven anders best saai wordt. Daar komt het probleem dat iemand geen kant en klaar gezinnetje wil met 2 eigrnwijze tieners en een 7jarig joch. En mijn dochters vinden mijn keus in mannen maar niks.

Beetje sjans en flirten doet me wel goed maar blijft een spelletje die ik dan eigenlijk rotter voel daarna want is vluchtig en mijn emoties gaan dan aan de haal.
Ik kan erg snel verliefd worden en dat vind ik eigenlijk niet eens fijn want weet dat niks wordt.

Zo
.lekker deprimerend op de woensdag eary morning.

Nee ik ben niet eenzaam want heb vrienden en mensen genoeg om me heen maar die echte soulmate (die "relatie" wat Plato bedoelt zou ik niet willen /kunnen. Echt monogaam ben ik ook niet. Veel te wispelturig
t !!!@#$???

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

nathalie schreef:
wo 20 dec 2017, 07:35

maar die echte soulmate (die "relatie" wat Plato bedoelt zou ik niet willen /kunnen.
En dat blijft altijd zo...deze houding `?

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

plato schreef:
wo 20 dec 2017, 11:37
nathalie schreef:

maar die echte soulmate (die "relatie" wat Plato bedoelt zou ik niet willen /kunnen.
Voorlopig.

Tot ik weer verliefd wordt

(Of Prins een keer mij niet voorbij gallopeerd op zijn peerd )
t !!!@#$???

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

nathalie schreef:
wo 20 dec 2017, 16:39
plato schreef:
wo 20 dec 2017, 11:37
nathalie schreef:

Voorlopig.

Tot ik weer verliefd wordt

(Of Prins een keer mij niet voorbij gallopeerd op zijn peerd )
ik heb hier 2 paardenboxen...mag je wel zolang lenen

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Dankje voor het aanbod.
t !!!@#$???

OverLoad
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

nathalie schreef:
Natuurlijk wil ik ook wel een leuke nieuwe kerel ontmoeten omdat het leven anders best saai wordt. Daar komt het probleem dat iemand geen kant en klaar gezinnetje wil met 2 eigrnwijze tieners en een 7jarig joch. En mijn dochters vinden mijn keus in mannen maar niks.

Beetje sjans en flirten doet me wel goed maar blijft een spelletje die ik dan eigenlijk rotter voel daarna want is vluchtig en mijn emoties gaan dan aan de haal.
Ik kan erg snel verliefd worden en dat vind ik eigenlijk niet eens fijn want weet dat niks wordt.

Zo
.lekker deprimerend op de woensdag eary morning.

Nee ik ben niet eenzaam want heb vrienden en mensen genoeg om me heen maar die echte soulmate (die "relatie" wat Plato bedoelt zou ik niet willen /kunnen. Echt monogaam ben ik ook niet. Veel te wispelturig
....
Zo zat ik er ook in.
Gelukkig met m'n leventje, net een huis gekocht, leuke baan (van allerlei soorten uitdagingen!) en opeens... bam.
Leuke vent, waarschijnlijk hb, kind van 8 en de meest absurd goede klik die ik ooit met iemand heb gehad. Maar een half woord van elkaar nodig hebben, discussies die van inhoud naar meta en weer terug gaan....
...en dat terwijl ik bij 'm had aangegeven wat voor angsten ik had om weer met iemand connectie te hebben / aan te gaan.
Volgens mij kan het dus wel.
Duurt even, maar dan heb je ook wat...
...in elk geval lang gewacht!

-----
OverLoad?? Wie?!

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Hee .... (claudia??!)

Ja het kan wel. Maar bij mij blijkbaar niet of nog niet.

Blij voor je meid!!!
t !!!@#$???

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Samenvatting van 894 first meeting gesprekken met een Nederlandse juffrouw.

Tip: pas op voor juffrouwen die binnenkomen met een handtasje...daar zitten in touwen, kettingen, prikkeldraad en een nietmachine.

zij:
sorry dat ik te laat ben, ik kon het niet vinden.
wat vind je van samenwonen?
wat vind je van trouwen?
wat verdien je?
hoeveel geld heb je?

hoe heet je eigenlijk?

NB. Gewoon een grapje van mij hoor. Toch? Niet dan?
;)

zachtzijn
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hoi mensen,

Wat zijn emotionele overexcitabilities en wat voor problemen geven ze in relaties met niet hoogbegaafde en/of hooggevoelige mensen.

zachtzijn.
zachtzijn

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

zachtzijn schreef:
vr 26 jan 2018, 23:31
Hoi mensen,

Wat zijn emotionele overexcitabilities en wat voor problemen geven ze in relaties met niet hoogbegaafde en/of hooggevoelige mensen.

zachtzijn.
Lees eens wat werken van Dabrowski.

Peach
Veelgebruiker
Veelgebruiker

zachtzijn schreef:
Hoi mensen,

zachtzijn.
Ik heb hier wat informatie voor je.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Theorie_v ... integratie

Je kunt ook nog verder zoeken onder de zoektermen "Dabrowski" en "Positieve Desintegratie"

zachtzijn
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Peach schreef:
zachtzijn schreef:
Hoi mensen,

zachtzijn.
Ik heb hier wat informatie voor je.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Theorie_v ... integratie

Je kunt ook nog verder zoeken onder de zoektermen "Dabrowski" en "Positieve Desintegratie"
Dank je. Die ga ik eens bekijken.
zachtzijn

WakeUp
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Liefde... een mooi woord, theoretisch gezien en praktisch dan?

Het antwoord luidt: ja en .... ja. Maar wel met de juiste partner.

Zonder gezamenlijke HB kwaliteiten geen goede verstandhouding.

Als HB begrijp je elkaar gewoon beter.

Waarom de persoon zo of op een andere manier reageert, de humor (die toch wel apart is :hallo: )

en andere raakvlakken zoals interesses, mate van intensiteit, taalgebruik, sensitiviteit, etc. dienen een zekere overeenkomstigheid te vertonen.

Anders gedoemd om te mislukken volgens mij.

Dus hieruit volgt de volgende vraag en eigenlijk slotconclusie:

Wie kan mij aan een lief helpen? :ibigrin:

Tamar
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Hoi hoi,

Kunnen we niet een soort dating topic maken en dan gaan matchen op basis van interesses, leeftijden etc.? :rolleyes:
Er zijn vast nog wel meer hoogbegaafden hier op zoek naar de ware. Inclusief ikzelf...

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Tamar schreef:
do 03 jan 2019, 15:00
Hoi hoi,

Kunnen we niet een soort dating topic maken en dan gaan matchen op basis van interesses, leeftijden etc.? :rolleyes:
Er zijn vast nog wel meer hoogbegaafden hier op zoek naar de ware. Inclusief ikzelf...
Kweetniet...Plato heeft al twee vriendjes.

Afbeelding

Eskimo
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Dat doen we toch al in Utrecht
Elke keer van tafeltje wisselen en een ander spreken.
Lijkt erg op dating
De 13e weer

It is not the strongest of the species that survives nor the most intelligent.
It is the one that is the most adaptable to change.
Charles Darwin

Terug naar “Sociale omgeving (relaties, vrienden, familie)”