Oh, zo bedoel je! Ja, dat is helder...
En zo zit ik er ook in - zeker na de laatste ervaringen op gebied van liefde. Ik blijf liever vrijgezel (denk ik).
Heel herkenbaar. Ik heb zelf ook een hoge mate van emotionele overexcitabilities en bij mij werd dat ook vaak niet begrepen. Ik kan mij aan de ene kant voorstellen dat iemand met een hoge mate emotionele overexcitabilities moeilijk kan zijn voor in de omgang, maar begrip zou fijn. Want zo ben ik nou eenmaal en daar kan ik weinig aan veranderen. Ook al heb ik dat vroeger wel geprobeerd.OverLoad schreef: ↑di 04 jul 2017, 13:47De relatie met een hb'er was echt het fijnste dat ik ooit heb ervaren: diepzinnige gesprekken, niet alles uit te hoeven leggen en vergelijkbare snelheid van denken. De koppigheid en betweterigheid nam ik op de koop toe: ik snap waar het vandaan komt (voor hem ook de eerste relatie met een hb'er).
Ik heb een (erg) hoge mate van emotionele overexcitabilities, en dat werd niet begrepen - bekritiseerd zelfs. Terwijl ik juist eindelijk geleerd heb om aan te geven wat ik voel, waar ik behoefte aan heb en wat ik verwacht / hoop. Die kritiek icm verwijt heeft er voor gezorgd dat ik m'n spullen heb gepakt.
Voorlopig.
ik heb hier 2 paardenboxen...mag je wel zolang lenen
....nathalie schreef: ↑wo 20 dec 2017, 07:35Natuurlijk wil ik ook wel een leuke nieuwe kerel ontmoeten omdat het leven anders best saai wordt. Daar komt het probleem dat iemand geen kant en klaar gezinnetje wil met 2 eigrnwijze tieners en een 7jarig joch. En mijn dochters vinden mijn keus in mannen maar niks.
Beetje sjans en flirten doet me wel goed maar blijft een spelletje die ik dan eigenlijk rotter voel daarna want is vluchtig en mijn emoties gaan dan aan de haal.
Ik kan erg snel verliefd worden en dat vind ik eigenlijk niet eens fijn want weet dat niks wordt.
Zo
.lekker deprimerend op de woensdag eary morning.
Nee ik ben niet eenzaam want heb vrienden en mensen genoeg om me heen maar die echte soulmate (die "relatie" wat Plato bedoelt zou ik niet willen /kunnen. Echt monogaam ben ik ook niet. Veel te wispelturig
Ik heb hier wat informatie voor je.
Dank je. Die ga ik eens bekijken.Peach schreef:Ik heb hier wat informatie voor je.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Theorie_v ... integratie
Je kunt ook nog verder zoeken onder de zoektermen "Dabrowski" en "Positieve Desintegratie"