Ja, mijn nickname koos ik inderdaad niet voor niets!Siouxsie schreef:Dat is wel opmerkelijk ja Laatbloeier. Ben je soms een laatbloeier?
Ik was extreem verlegen als kind en ook stil. En ik heb op een gegeven moment ook bedacht dat ik stoer moest zijn om mee te komen en dat je zelfvertrouwen gewoon kan bluffen.
Nu ben ik niet meer verlegen, maar blijk desondanks toch helemaal niet sociaal te zijn, dat verbaasde mij dan weer. Nooit bedacht dat je ook gewoon niet zo sociaal kan zijn![]()
Dus die mensen die ik om me heen had verzameld als "vrienden" waarvan ik dacht dat dat erbij hoorde zijn ook allemaal alweer weg...

Ik ben trouwens benieuwd hoe dat eruit ziet, een niet-sociaal persoon als jij, Siouxsie. Op zich kom je hier op het forum niet als zodanig over, en asociaal zul je ook niet bedoelen, neem ik zomaar aan!

Ik lijk trouwens sowieso veel beter te 'presteren' op het vlak van de vrijblijvende contacten, de contacten in de wandelgangen (de straat, het schoolplein, de 'losse kennissen en voorbijgangers' zeg maar). Ik realiseer mij dat al een tijdje bewust, en ik zie dit als een gemis, een gebrek... Jawel! Ik heb nauwelijks vriend(inn)en. (...deze alinea is inzichtje voor mijzelf!)
Grappig Phileine, herkenbaar, misschien lag daar bij mij ook wel zo'n beetje het omslagpunt!Phileine schreef:Op de middelbare school kwam je er niet meer met weinig zeggen.